Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gode/dårlige sider, sett opp ti av hver!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 11:45   #21
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode/dårlige sider, sett opp ti av hver!

Positive
1. Idealistisk og engasjert
2. Empatisk (Ser ting fra flere sider)
3. Stiller alltid opp, så sant jeg kan....og det kan jeg
4. Målrettet (på en god måte)
5. Tålmodig
6. Ansvarsfull
7. Lett å samarbeide med
8. Tør å bry meg når andre sliter
9. Konfliktløser. Vil ha konflikter fram i lyset for å få de løst. Har tatt initiativ da det har vært nødvendig. Fått skryt for det etterpå.

Negative
1. Må ta meg sammen for ikke å bli for ivrig i samtaler. Har da en tendens til å avbryte. Noe jeg syns er utidig.
2. Har dårligere selvtillit enn jeg viser utad... Jobber med meg selv hele tiden...
3. Føler meg fjern i forhold til barna til tider, men prøver å ta meg sammen.Jeg elsker dem jo over alt på jord. Har vært for tøft i livet i perioder.
4. Colaholiker.... grrr.... jobber med meg selv der.
5. Lat - men jobber med meg selv hele tiden. Liker ikke late folk

Sist redigert av Jessica : 28-03-07 kl 12:02.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:49   #22
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Gode
1. Effektiv
2. Husker godt
3. Lojal
4. Samvittighetsfull / pliktoppfyllende / standhaftig - er dette 1 eller 3 egenskaper?
5. Stort sett blid

Dårlige
1. Utålmodig
2. Kan gå litt for fort i svingene til tider - så må ting gjøres på nytt, og det tar myyye lengre tid. "lat skredder syr med lang tråd"
3. Pessimistisk
4. I bunn og grunn lat, men lar meg selv ikke være det
5. Kort lunte

Min første gode og dårlige egenskap er vel kanskje den samme - sett fra positivt/negativt ståsted...

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 11:51   #23
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hehe, du høres i hvert fall nesten nøyaktig ut som meg, Elinblu.

Det samme tenkte jeg! Det må väre noen språkvitergener.

Jeg glemte å skrive hissig, da. Er det virkelig mulig?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 12:50   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo enda verre enn Nohari/Johari-vinduene, der skulle man i det minste bare velge i en forhåndsdefinert liste med ord ...

Ok da. I alfabetisk rekkefølge: aksepterende, diplomatisk, effektiv, empatisk, generøs, intelligent, lærenem, morsom, velformulert - og på den andre siden: arrogant, avvisende, konfliktsky, lat, overanalyserende, pedantisk, prokrastinerende, rotete, selvopptatt, selvtilfreds.

Gammel 28-03-07, 13:04   #25
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode sider: snill, inkluderende,generøs,lyttende,medfølende,humoristi sk,lojal,god hukommelse for trivia,

Dårlige sider: lat, prokrastinerende,bastant,flåsete,uryddig,tiltakslø s,

Jeg kan sikkert fylle på mer etter hvert, spesielt på dårlige egenskaper, men dette er det jeg kommer på i farten. :lat:

Sist redigert av nolo : 28-03-07 kl 13:40.
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 13:05   #26
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

+
Logisk, hadlekraftig, engasjert, snill om nødvendig, god elsker, tøff, ernergisk, rettferdig, ironisk humoristisk (kan være negativt for de stakkarene som ikke skjønner humoren min)

-
Hissig, hissig, hissig, ekstrem kort lunte, rappkjefta, snakker først og tenker (mye) etterpå, utålmodig, lat, kan bli for dominerende, eplekjekk, flåsete

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 13:07   #27
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Gode sider: snill, inkluderende,generøs,lyttende,medfølende,humoristi sk,lojal,god hukommelse for trivia,

Dårlige sider: lat, prokrastinerende,bastant,flåsete,uryddig,tiltakslø s,

Jeg kan sikkert fylle på mer etter hvert, spesielt på dårlige egenskaper, men dette er det jeg kommer på i farten. :lat:

Jeg har prøvd å gå inn og rette de pussige mellomrommene i ord, men får det ikke til? Det ser greit ut når jeg skriver, men så kommer resultatet som tiltakslø s!?

Gammel 28-03-07, 13:16   #28
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd å gå inn og rette de pussige mellomrommene i ord, men får det ikke til? Det ser greit ut når jeg skriver, men så kommer resultatet som tiltakslø s!?

Redigerer du med "Avansert"?

Gammel 28-03-07, 13:39   #29
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Redigerer du med "Avansert"?

??

Gammel 28-03-07, 13:43   #30
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når du har postet innlegget, så kan du gå inn igjen med Endre-knappen øverst til høyre, sant?
Da kan du endre med en gang, eller velge knappen som heter avansert.
Hvis du redigerer på det første alternativet, så kan det legge seg noen bugs imellom. Det er hvertfall et ganske utbredt problem på SG.

Gammel 28-03-07, 13:46   #31
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Standard

Takk skal du ha.

Blondie kan føye til hjelpsom og teknisk anlagt under gode sider!

Gammel 28-03-07, 14:11   #32
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har faktisk flere negative enn positive sider. Skal jeg da luke ut noen av de negative, slik at det blir jevnt?

Det nekter jeg å tro på. Har bare merket positive her inne ihvertfall. :vanskelig:

4. Sta

4. Bestemt/målretta

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 14:22   #33
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Blondie kan føye til hjelpsom og teknisk anlagt under gode sider!

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det nekter jeg å tro på. Har bare merket positive her inne ihvertfall. :vanskelig:

Gammel 28-03-07, 14:27   #34
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Mine gode sider;
1. Snill
2. Blid
3. Omgjengelig, lett for å prate med all slags folk
4. Rettferdig
5. Tålmodig
6. Rolig
7. Ærlig
8. Sympatisk/åpen for synspunkter
9. Kreativ
10. Tilpassingsdyktig, lærer veldig fort!

Dårlige sider:

1. Gjør ting heller selv, enn å spørre om hjelp.
2. Roter (bare hjemme da, er flink til å ha orden på jobb.)
3. Venter til siste liten med det meste..
4. Alt for lat når det gjelder trening!
5. Mannen sier jeg tar lett sorgene på forskudd, men jeg har som regel rett. Gjør det for å slippe mest mulig styr. Da er det bedre å legge forholda til rette først, mener jeg da..
6. Hm.. det var faktisk verre å liste opp negative ting. Ting som; kunne vært tynnere, penere, strammere osv gidder jeg ikke tenke på engang.

Gammel 28-03-07, 15:23   #35
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gode sider:
Intelligent, analytisk, observant, generøs, lattermild, lærenem, målbevisst, optimistisk, laidback, grundig.

Dårlige sider:
Lat, hissig, utålmodig, eplekjekk, prokrastinerende, avventende, steil, udiplomatisk, overtenkende.

Tinetoffs beskrivelse av seg selv passer i grunnen godt på meg også.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 15:41   #36
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Gode:
Snill
Empatisk
God til å lytte
Fullfører det jeg begynner på
Stiller alltid opp for venner
Ærlig (litt for ærlig til tider)
Ler mye og er mye blid
Alltid presis til avtaler

Dårlige:
Utålmodig
Hissig
Dårlig hukommelse (på ting som skal huskes, god på det som ikke burde huskes)
Fins ikke kreativ
Gjør altfor ofte ting i siste liten
Veldig negativ til meg selv
Overdriver gjerne små ting som irriterer meg

Gammel 28-03-07, 15:42   #37
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk at vi er så mange Tinetoffer her på FP.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 15:53   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Tinetoffs beskrivelse av seg selv passer i grunnen godt på meg også.

På meg også, men jeg er ikke så veldig hissig, og antagelig mindre målbevisst også. Og muligens mer diplomatisk (ikke at jeg har merket så mye til at hun er udiplomatisk, men jeg vil da ikke beskylde henne for å mangle selvinnsikt heller).

Gammel 28-03-07, 15:53   #39
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Tenk at vi er så mange Tinetoffer her på FP.

Det er jo hovedfordelen ved dette forumet, er det ikke?

Gammel 28-03-07, 17:01   #40
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Negative først:

- for omgivelsene irriterende perfeksjonistisk (rydder alltid!, alt har system og irriterer meg grenseløst over rotete mennesker og synes rotekopper er shabby)
- Kritisk til uempatiske mennesker.
- Svært ofte kritisk til mennesker som ikke ser et "verdensbilde" mht store problemer, men kun tenker sitt eget nærmiljø.
- Kort lunte når jeg får for lite søvn, og det får jeg ofte og det er selvforskyldt.
- Bruker for mye penger på dill som klær, sko, kosmetikk, interiør og annen luksus.
- For dårlig til å delegere husarbeid. Ender opp med å gjøre alt selv.

Positive:
- Empatisk
- snill. Altfor snill (kanskje negativ side det?)
- Lyttende (ofte rådgiver, psykolog for venner/familie)
- God kokk!!
- kunstnerisk/kreativt anlagt. Flink med farger/interiør.
- Nøyaktig og flink i jobbsammenheng.
- Stabilt godt humør.
- Sosialt intelligent.
- Skoleflink (var jeg i alle fall...)
- god team-arbeider
- observant

Sist redigert av Elin : 28-03-07 kl 17:48.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.