Sv: Finanskrisa på 1-2-3
Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.
Men de som har god greie på økonomi: stemmer denne analysen og framtidsbildet? For meg høyres det jo fint og lurt og godt tenkt ut, men mannen min (som eg meiner er ein klok fyr, sånn stort sett), er provosert og hoderystande, og da over det at dei (etter hans syn), presenterer noko 95% riktig, og at dei siste 5% er veldig feil, og blir brukt til å skremme folk med. .Og når eg da ber han forklare det som er galt, så går det rett over hovudet på meg . Så da må eg jo nesten velge å tru på det eg forstår (med mistankte om at noko skurrar her?)
Nokon som ser noko galt, eller er det god info?
Nja, det stemmer vel litt. Men det er jo helt klart uenigheter blant økonomer på dette. Vi har hatt en del forelesninger på dette det siste året, og det er forskjell på hvordan banksjefen og den ene økonomen fremstilte en del ting.
Men sånn som jeg har forstått det så er det i grove trekk sånn det er. Jeg har inntrykk av at mange ikke tenker på hvordan alt henger sammen, det med import og eksport etc. At mange er litt sånn til at mange land i Europa sliter feks. Og denne synliggjør jo litt hvor tett knyttet vi tross alt er.