Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

[Hage] Hortensia som har overvintret i potte

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-03-12, 17:04   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hage] Hortensia som har overvintret i potte.

Jeg har gjort nøyaktig som deg i år. Men hos meg er det massevis av nye greiner og spirer. :-) Tror det blir bra.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 18:13   #2
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hage] Hortensia som har overvintret i potte

Den kommer og kan bli fin. Men IKKE klipp de "visne" grenene.De er ikke visne med mindre de har frosset, og det er på fjorårsskuddene det kommer blomster. Hvis du klipper den ned får du ikke blomster i år.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-12, 19:43   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det stemmer. Mine spirer på de gamle greinene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-12, 08:20   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Den kommer og kan bli fin. Men IKKE klipp de "visne" grenene.De er ikke visne med mindre de har frosset, og det er på fjorårsskuddene det kommer blomster. Hvis du klipper den ned får du ikke blomster i år.

Det er ikke helt rett.
Jeg har hagahortensiaer og de skal klippes om våren.
Grunnen til det er at de lagrer skuddene og blomstene sine om høsten. Mine fikk jeg beskjed om at skulle klippes ned til ca 15-20cm om våren. Dette har jeg gjort to vår'er på rad og de blomstrer som bare det . Klippet de faktisk ned i går.

Jeg har faktisk også stuehortensia ut, heiv den i ett bed en ferie og den har overlevd 2 vintere og spirer også denne våren.

Gammel 24-04-12, 10:00   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg har faktisk også stuehortensia ut, heiv den i ett bed en ferie og den har overlevd 2 vintere og spirer også denne våren.

Det var dette jeg lurte på. Det er vel forskjell på stuehortensia og hagehortensia?
Jeg kjøpte en Hortensia her om dagen. Det er nok en stuehortensia. Stod ingen lapp på den. Jeg kjøpte den i en grønnsaksbutikk. Den var så utrolig stor og flott og rosa så jeg måtte bare siden den kun kostet 100,-.
Den står inne nå, men lurte på å plante den ut nå om temperaturen kan stige litt snart... og se hvordan det går med den...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.