Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-12, 13:32   #61
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å rakke ned på egen matlaging, hva ER det der for noe, egentlig?

Fordi man er opplært til å tro at man ikke er noe, ikke kan noe, og ikke skal innbille seg noe.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-12, 02:22   #62
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

det Dronningen sa.

Jeg klarer fint å merke selv både hvordan maten smaker og hvordan den ser ut, så det er litt dumt når vertskapet påpeker "feil" gjennom et helt måltid. Før var jeg så "høflig" at jeg svarte med å forsyne meg ekstra når det virkelig var noe galt med maten for å prøve å gi kokken litt positiv feedback det har jeg slutta med.

Gammel 21-03-12, 13:18   #63
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er veldig dårlig vertinne-emne. Ingenting av det jeg har eller det jeg gjør og lager er bra nok. I mine øyne. Jeg inviterer svært sjeldent til noe som helst pga angst for å mislykkes/drite meg ut.
Jeg jobber veldig med å forbedre meg selv når det gjelder å ha tro på meg selv da det hemmer meg endel i hverdagen og i jobben. (sjefen har stor tro på eksponeringsterapi og lar meg derfor utføre alt som jeg har angst for - ofte. Det er svært slitsomt men jeg håper det funker etterhvert)
Mannen er av samme oppfatning og inviterer (heldigvis ikke ofte) til blandt annet nyttårsfeiring for oss og 2 andre familier. Jeg kom helskinnet igjennom og jeg tror jeg bare unnskyldte oss, huset og maten i forkant av selskapet.

Jeg skjønner at det er usjarmerende å klage slik på seg selv, men, selv om jeg prøver å la være så er det ikke alltid det går. I mitt tilfelle er det ene og alene usikkerhet, lav selvfølelse og manglende selvtilitt. Hvorfor skulle noen gidde å være sammen med meg liksom?

Men jeg jobber med saken.

Gammel 23-03-12, 18:15   #64
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg gjør det der. Fryktelig uvane som jeg har arvet av min mor. Prøver å slutte.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.