Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Posten krever norsk kunnskaper

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-07, 19:01   #16
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Posten krever norsk kunnskaper

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Dette er vel i grunnen bevis på at Posten ikke krever all verden. De krever rett og slett bare kunnskaper i norsk, men det trenger ikke være perfekt, og ikke på universitetsnivå. Jeg syns det er bra, jeg! Det viktigste er jo at de kan forstå og gjøre seg forstått, og ikke minst kunne lese og skrive norsk. Men feilfritt trenger det da ikke være.

Når en så stor bedrift som posten kommer med en annonse bør det være feilfritt, syns jeg. Du trenger ikke ha høgskoleutdanning i norsk for å kunne alminnelige rettskrivingsregler.

"Å kunne gjøre seg forstått" er så mangt, og skriftlig' i offisielle sammenhenger, er å "gjøre seg forstått" ikke nok.

I dag leste jeg på et skilt i matbuttikken: "Kom inn å smak på vår hjemmelagde middagspølse." Jeg fatter ikke at ingen av de ansatte har rødmet og reagert, og rettet feilen.

Og mens jeg er i gang: På et museum jeg besøkte for noen år siden kunne jeg lese følgende friske melding: "Children are not aloud in this area." Det syns jeg var en grei saksopplysning.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.