Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjemme med sykt barn - løse verdensproblemer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 13:35   #41
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemme med sykt barn - løse verdensproblemer?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Min venninne neon har denne, men som den hagesjusken hun er har hun bare orket å lese boken. Hun har ikke bare en lat hage. Den er rett og slett bevisstløs.

Min venninne har også denne, men hun har jo faktisk ikke hage da.
Enkelt og greit.

Gammel 26-03-12, 13:54   #42
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I ene beddet vårt - øh til neon - driver det og vokser opp ei gran. Den er over 1 meter høy nå. Hun har lurt litt på å ta den vekk, men hun er altfor bevisstløs. Hun kan gi den 5 år til, så kan juletreet hentes fra egen hage.

Gammel 26-03-12, 13:57   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ehh, nja, hage...

Vi har altså kjøpt et mål med tomt. Med "plenarealer med diverse beplantning av trær, prydbusker og blomsterbed" ifølge prospektet. Ifølge min mor, som har vært der, er der ikke blomsterbed. At all. men ei blomsterkasse på ene verandaen. Stor. Men tom, ikke kommet jord i enda, så slett ingen blomster.

Ifølge min far er der noen ripsbusker. Dem har jeg ikke sett på bildene. Men jeg ser ikke blomsterbed på bildene heller, sa jeg til min mor. Nei, det er der ikke, sa hun.

Hmm, jeg har visst derved helt frie tøyler til å ordne hage etter eget ønske... Ønsker ikke noe som krever mye jobb, så sånn bok om late hager burde jeg kanskje lese....

Gammel 26-03-12, 14:00   #44
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også godt fra ekstremt rotehode til temmelig ryddig. Mitt tips er systemer og ha et rom til rot.

Jeg lurer forøvrig på hvorfor det heter medisinball.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:08   #45
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Nelly: Good girl!
Malama: GRATULERER Eier av et sjarmerende hus med ett mål hage. Arbeid for resten av livet

Gammel 26-03-12, 14:10   #46
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg har også godt fra ekstremt rotehode til temmelig ryddig. Mitt tips er systemer og ha et rom til rot.

Jeg tror at mitt problem er for mange ting...

Gammel 26-03-12, 14:14   #47
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Nelly: Good girl!
Malama: GRATULERER Eier av et sjarmerende hus med ett mål hage. Arbeid for resten av livet

Tviler ikke på det!

Men jeg gleder meg. Håper det blir bra.

Gammel 26-03-12, 14:16   #48
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så moro at det ble hus på dere! Gratulerer!

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 14:19   #49
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har funnet ut at man kan kaste mange ting. Før tok jeg vare på alt mulig sånn i tilfelle vi fikk bruk for det, eller vi fant ut hvor den skruen hørte til eller at vi plutselig trengte 20 slitte t-skjorter. Sånne ting blir det en smule uorden av. Jeg har kastet og kvittet meg med masse brukbare ting som vi ikke trenger. Det har hjulpet på mengden hos oss.

Jeg meldte meg en gang på fly-lady (heter det det?). Et program for rydde og ordne. Første bud var å ta på mascara, andre bud var å skrubbe kjøkkenvasken. Jeg følte meg litt fin med mascara der jeg stod og skrubbet kjøkkenvasken. Lenger enn det kom jeg aldri med fly-lady.

Men noe har skjedd i heimen alikevel. Vi har gått fra kaos hele tiden til sånn passelig orden og vi finner termosen om morgenen og gymsokkene når det er gym.

Gratulerer med hus!

Gammel 26-03-12, 14:28   #50
Malama

Malama sin avatar

Standard

Åja, jeg har fått mailer fra flylady i årevis. Det bare hjelper ikke helt.. jeg kommer aldri helt videre fra den kjøkkenvasken...

Men jeg vet at mannen har gått gjennom sin del av klesskapet vårt, han hadde en bunke med "gi bort" og en med "muligens beholde eller gi bort" og en med "beholde". Begge de to første havnet i den store posen vi skal sette opp til postkassa i morgen (sånn innsamlingsgreier som kommer og henter, praktisk løsning. Det er ikke langt til sånne faste innsamlingspunkter heller da altså.)

Jeg burde gjøre det samme på min del i dag, da...

Jeg HÅPER at hans store bunke med "helt brukbare t-skjorter som han bare aldri bruker" havnet i den posen... flertallet av dem i alle fall... Jeg vet han har kastet en del reklamet-skjorter han slett ikke brukte. Det hjelper på, i alle fall.

I forbindelse med flyttingen øver vi oss på å kaste ting.

Gammel 26-03-12, 14:31   #51
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Kasting er en tilvenning, så jeg har i alle fall trengt å øve en del. Jeg tenker at hvis jeg kaster ti ting og senere ser at jeg skulle tatt vare på en ting så er det alikevel verd det. Jeg ble kvitt ni andre ting.

Dessuten er det utrolig hva jeg har kastet som jeg har kastet under tvil som jeg aldri har savnet.

Gammel 26-03-12, 23:28   #52
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med hus!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.