Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Norge-Brasil - ein fotballopera

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-12, 12:16   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norge-Brasil - ein fotballopera

Hvis du bare skal se én opera i ditt liv, bør du se denne.
Hvis du skal se uttallige operaer i ditt liv, bør du også se denne.
Hvis du skal se én opera i ditt liv som handler om VM-kampen mellom Norge og Brasil i 1998 der fotballspillerne/operasangerne løper rundt i sakte bevegelse, ballen kan synge, ballonger ramler ned fra taket, det synges om brosme og delelinjen i Barentshavet og du har lyst til å reise deg og juble når det blir mål på straffe enda du ikke er særlig interessert i fotball, bør du i hvert fall se denne, for du får neppe en annen sjanse.

Are Kalvø og Helge Førde har laget en ustyrtelig morsom og absurd forestilling som går på Det norske teatret nå, og de som ikke allerede har billetter bør løpe og kjøpe. En opera der fotballspillerne Kjetil Rekdal og Egil Østenstad står sentralt, er overraskende nok en vinner. Flobrødrene er med, Myggen og Solskjær (spilt av en liten gutt ) er med og mange andre fotballspillere som jeg overraskende nok husket navnet på er med.

Da VM-kampen gikk i 1998 satt jeg på min daværende hybel og zappet mellom kanalene. Jeg var ikke mer en sånn passe interessert i kampen, og jeg tror jeg så en halvdårlig film i stedet. Tydeligvis har jeg fått med meg repriser av kampen i ettertid, for her var det mye jeg kjente igjen.

Jeg Are Kalvø.

Det norske landslaget på sitt beste!

Sist redigert av noen : 29-03-12 kl 12:22.
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 12:21   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Norge-Brasil - ein fotballopera

Jeg vet nøyaktig hvor jeg var da denne kampen ble spilt gitt, i dagligstua i 8.etg på Ahus med nyoperert kne.
Har også sansen for Kalvø etter å ha vært på et bokmøte med han.

Gammel 29-03-12, 13:07   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kanskje gubben for en gangs skyld virkelig har lyst til å være med på show.

Gammel 29-03-12, 13:08   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Kanskje gubben for en gangs skyld virkelig har lyst til å være med på show.

Liker han Are Kalvø? I så fall bør det slå an.

Gammel 29-03-12, 13:17   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tenkte mest fordi det sikkert handler om fotball og at mannen ganske ofte snakker om akkurat denne kampen og hvor mye liv det var i Oslos gater etter kampen.

Gammel 29-03-12, 13:46   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tenkte mest fordi det sikkert handler om fotball og at mannen ganske ofte snakker om akkurat denne kampen og hvor mye liv det var i Oslos gater etter kampen.

Det handler absolutt om kampen! Men hvis han ikke liker Are Kalvøs humor eller opera, tror jeg han vil slite litt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.