|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg er enig med Emm, og syns ikke det er for mye forlangt å tenke litt på hva turistvirksomheten gjør med lokalsamfunnene, jeg leste faktisk en artikkel i vg om det i dag. http://www.vg.no/article.php?artid=10064844
Sist redigert av Tallulah : 31-03-12 kl 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg synes sydenhelvete med all inclusive er kjipt, men til å overleve, når man reise alene med unger. For en uke. Gjorde det i fjor sommer, og det frister inne til gjentakelse.
![]() |
#143 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Billige familieferier?Barnevennlig for oss er at det er basseng som de kan bruke, og en lekeplass eller noe i den stilen på hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Billige familieferier?Jeg drømmer meg helt bort om dagen på www.homeaway.com
![]() |
#145 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Billige familieferier?
![]() |
#146 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Billige familieferier?Å få rimelige turer handler om å bestille tidlig samt å være færrest mulig. Vi har 3 barn hvor av 2 av barna er å regne som voksen, noe som resulterer i en dyrere totalsum. Jo færre og yngre barn, dersto billigere, |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
I mål
|
Kort svar siden jeg surfer fra iphonen, men jeg vil bare påpeke at dette ikke er en oppfatning jeg tror er gjengs. Dette må være noe du tror? Vi har vært på charter 4 ganger siden vi fikk barn, storebror har vært totalt 4 timer i type bamseklubb. Også om man velger å bruke slike tilbud fullt ut, er det veldig begrenset. Storebror har ikke hatt lyst, og det er helt ok. Jeg kjenner ingen som drar på charter fordi det er separate barneaktiviteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
I mål
|
![]() Sv: Billige familieferier?Vi har forøvrig aldri hatt AI heller. Nå sist hadde vi frokost og middag, men middag skal vi ikke ha en annen gang. Jeg tror våre typiske sydenferier er turene vi har hatt aller mest tid sammen fordi det ikke går bort noe til praktisk fiksing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Billige familieferier?I år skal vi faktisk på charter. Og ungene gleder seg og vi gleder oss, men det er klart, det er dyrt med 3 barn. Men det er dyrt å dra andre steder også. Ifjor var vi i Danmark midt i fellesferien og det blir veldig dyrt det også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
I mål
|
![]() Sv: Billige familieferier?En selvkomponert opplevelsesferie, type by eller USA, kunne jeg selvsagt tenkt meg, men det blir når barna blir eldre. For meg blir ikke det noe som konkurrerer med typisk badeferie hverken på den ene eller andre måten, det blir bare noe helt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Billige familieferier?I år er faktisk første året vi reiser på en familieferie, bare oss fire. Vi har rett og slett ikke hatt økonomi til det tidligere. Vi hadde egentlig tenkt å reise til Orlando, men innså at det ble aaaltfor dyrt, og backup-planen var å reise til Danmark sammen med foreldrene mine. Nå viste det seg at vi ikke kunne reise samtidig med dem (Jeg begynner i jobb første august, og de har ikke ferie før den uken.) så da ble det å hive seg rundt og finne et alternativ. Vi gleder oss veldig til å tilbringe en uke sammen, bare oss, i Polen. Vi har ikke råd til mer enn en uke, og jeg tror ikke at jeg orker mer enn en uke med alle fire på samme rom uansett.
![]() |
![]() |
#152 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Billige familieferier?Men apan, jeg mente ikke at det var til deg, men kunne være en forklaring til at endel anticharter bunner ut i en holdning man har tenkt gjennom. Som sagt har vi selv vært på slikt hotell med klubb for barn, og jeg har et litt dobbelt forhold til det. Nå er barna større og vi drar på andre type turer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
I mål
|
Jada, det er et greit argument det. Men det er ikke hovedsakelig det argumentet som blir brukt av dem som uttrykker at det der er noe de aldri ville gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Billige familieferier?Apan: selvsagt kan man uttale seg mer diplomatisk. Jeg syns for øvrig det er merkelig å komme med surmaget oppgulp om det i en tråd hvor det ikke har skjedd. Prøver du å provosere det fram?
![]() |
#155 |
|
Samme tenkte jeg. Her har man holdt seg i skinnet en hel tråd, og får fortsatt kjeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: Billige familieferier?Charter er ikke synonymt med bamseklubb og AI. Jeg har vært på chartertur hvor det lille hotellet vi lå på lå midt i ett boligstrøk, resepsjonen var en bar og vi så ingen andre turister i nærheten. Eneste som minnet om charter var at vi ble møtt på flyplassen av en guide og vi ble busset til hotellet.
![]() |
#157 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Billige familieferier?[quote=apan;3220870] |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ikke vi heller. Det er bamseklubb der vi skal nå, men jeg kunne ikke brydd meg mindre om akkurat det. Hvis eldste på død og liv vil dit, så skal jeg ikke nekte henne det, selvsagt, men vi vil jo ha ferie sammen og ikke hver for oss.
![]() |
#159 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Billige familieferier?Dixie: Jeg tror faktisk veldig mange ikke tenker på dette, reis og ha en finfin tur! Men det som er fint med slike tråder og det man leser og hører er at man faktisk lærer og får mer informasjon etter hvert, og derved kan ta noen andre valg på bakgrunn av det senere! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|