Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-12, 23:39   #141
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg er enig med Emm, og syns ikke det er for mye forlangt å tenke litt på hva turistvirksomheten gjør med lokalsamfunnene, jeg leste faktisk en artikkel i vg om det i dag. http://www.vg.no/article.php?artid=10064844

Om folk vil reise med charter så gjerne for meg, jeg har gjort det et par ganger selv, og det kan tenkes at vi gjør det igjen. Familieorientert hotell med barnepass blir det riktignok ikke.
For oss er det å oppdage verden sammen kvalitetstid. All inklusive i et generisk "syden" hadde ikke vært kvalitetstid for familien. Vi har også reist masse før vi fikk barn, men for oss er ikke det et argument for å slutte. Jeg syns det er fantastisk å vise ham kule steder vi har vært før uten ham, og oppdage nye sammen med ham. Personlig syns jeg det er synd at "barnevennlig" har blitt synonymt med separate aktiviteter for barn og foreldre.

Sist redigert av Tallulah : 31-03-12 kl 23:45.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 23:47   #142
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes sydenhelvete med all inclusive er kjipt, men til å overleve, når man reise alene med unger. For en uke. Gjorde det i fjor sommer, og det frister inne til gjentakelse.

I år har jeg ikke de store ferieplanene, det blir en uke på Sørlandet med ungene. Men de lider ikke noen nød - de var en uke med me i Orlando, og ryktene sier de skal et par uker med faren til Brasil i juli. Jeg skal vel sannsynligvis pusse opp leilighet... Og så får jeg se om jeg spontandrar noe sted når jeg er alene i juli. En tur til Italia står høyt oppe på ønskelisten... Men vi får se. Det er liksom ikke så synd på meg heller - jeg har unnagjort LA og Florida i år, og drar snart til New Orleans.

Jeg er veldig glas i å reise, og lever heller litt forsiktig i hverdagen for å kunne unne meg en god feire. Og det kommer til å bli faste trekk til egen feriekonto fremover.

Gammel 31-03-12, 23:49   #143
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnevennlig for oss er at det er basseng som de kan bruke, og en lekeplass eller noe i den stilen på hotellet.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 00:46   #144
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drømmer meg helt bort om dagen på www.homeaway.com

Frister veldig å leie hus i Hellas et sted, med privat basseng og nærhet til strand. Ser ikke ut til at prisene er så ille heller, men det er ikke lett å finne flyreise som ikke inkluderer to mellomlandinger.

Gammel 01-04-12, 01:00   #145
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvordan klarte dere å få det såpass "rimelig"?

Jeg vet ikke om vi har gjort så mye, men vi fikk billige flybilletter og deler leilighet med 2 par som vi reiser sammen med. Leiebil (en Jeep av ett slag) ble ca. 4500 for tre uker. Bestilte i Januar. Og som noen påpeker her, vi har bare ett barn og med fler vil jeg tro det baller fort på seg med flybilletter osv.

Gammel 01-04-12, 04:00   #146
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å få rimelige turer handler om å bestille tidlig samt å være færrest mulig. Vi har 3 barn hvor av 2 av barna er å regne som voksen, noe som resulterer i en dyrere totalsum. Jo færre og yngre barn, dersto billigere,

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 07:33   #147
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Personlig syns jeg det er synd at "barnevennlig" har blitt synonymt med separate aktiviteter for barn og foreldre.

Kort svar siden jeg surfer fra iphonen, men jeg vil bare påpeke at dette ikke er en oppfatning jeg tror er gjengs. Dette må være noe du tror? Vi har vært på charter 4 ganger siden vi fikk barn, storebror har vært totalt 4 timer i type bamseklubb. Også om man velger å bruke slike tilbud fullt ut, er det veldig begrenset. Storebror har ikke hatt lyst, og det er helt ok. Jeg kjenner ingen som drar på charter fordi det er separate barneaktiviteter.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 07:50   #148
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har forøvrig aldri hatt AI heller. Nå sist hadde vi frokost og middag, men middag skal vi ikke ha en annen gang. Jeg tror våre typiske sydenferier er turene vi har hatt aller mest tid sammen fordi det ikke går bort noe til praktisk fiksing.

Mitt poeng er at alle gjør som de vil, men det må kunne gå an å droppe utsagn som indikerer at de som velger charter er undermåls. Typiske sydenturer er noe mer enn det det var. Jeg synes jo det er helt vilt at noen drar unger med på fly, busser og ferjer bare for å unngå typiske sydensteder men ellers gjøre akkurat det samme, men det er jo også en prioritering.

Gammel 01-04-12, 08:08   #149
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

I år skal vi faktisk på charter. Og ungene gleder seg og vi gleder oss, men det er klart, det er dyrt med 3 barn. Men det er dyrt å dra andre steder også. Ifjor var vi i Danmark midt i fellesferien og det blir veldig dyrt det også.
Men, en ordentlig ferie hvor vi reiser bort, det gjør vi vært år.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 08:12   #150
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

En selvkomponert opplevelsesferie, type by eller USA, kunne jeg selvsagt tenkt meg, men det blir når barna blir eldre. For meg blir ikke det noe som konkurrerer med typisk badeferie hverken på den ene eller andre måten, det blir bare noe helt annet.

Gammel 01-04-12, 08:15   #151
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

I år er faktisk første året vi reiser på en familieferie, bare oss fire. Vi har rett og slett ikke hatt økonomi til det tidligere. Vi hadde egentlig tenkt å reise til Orlando, men innså at det ble aaaltfor dyrt, og backup-planen var å reise til Danmark sammen med foreldrene mine. Nå viste det seg at vi ikke kunne reise samtidig med dem (Jeg begynner i jobb første august, og de har ikke ferie før den uken.) så da ble det å hive seg rundt og finne et alternativ. Vi gleder oss veldig til å tilbringe en uke sammen, bare oss, i Polen. Vi har ikke råd til mer enn en uke, og jeg tror ikke at jeg orker mer enn en uke med alle fire på samme rom uansett.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 08:19   #152
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men apan, jeg mente ikke at det var til deg, men kunne være en forklaring til at endel anticharter bunner ut i en holdning man har tenkt gjennom. Som sagt har vi selv vært på slikt hotell med klubb for barn, og jeg har et litt dobbelt forhold til det. Nå er barna større og vi drar på andre type turer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 08:27   #153
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Men apan, jeg mente ikke at det var til deg, men kunne være en forklaring til at endel anticharter bunner ut i en holdning man har tenkt gjennom. Som sagt har vi selv vært på slikt hotell med klubb for barn, og jeg har et litt dobbelt forhold til det. Nå er barna større og vi drar på andre type turer.

Jada, det er et greit argument det. Men det er ikke hovedsakelig det argumentet som blir brukt av dem som uttrykker at det der er noe de aldri ville gjort.

Jeg har selv også et blandet forhold til det, og det vi var nå sist ble charterfaktoren litt for høy for meg, men vi koste oss likevel. Når våre barn blir eldre, blir det mer annet på oss også, og det blir ikke familiehotell i syden hvert år før den tid heller, men sikkert jevnlig.

Jeg synes bare det må gå an å uttrykke seg mer diplomatisk om andres valg enn det som av og til blir gjort

Gammel 01-04-12, 08:49   #154
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apan: selvsagt kan man uttale seg mer diplomatisk. Jeg syns for øvrig det er merkelig å komme med surmaget oppgulp om det i en tråd hvor det ikke har skjedd. Prøver du å provosere det fram?

Mine holdninger til all inclusive eller tilbud som retter seg spesielt til barnefamilier bunner ut i grunnene som Emm nevner, og som er tatt opp i artikkelen over. Samtidig trives jeg best på steder med et normalsnitt av befolkningen, ikke en sterk overvekt av barnefamilier. Eller partyungdom. Eller pensjonister.

Holdningen til charter generelt er ganske likegyldig, egentlig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 10:20   #155
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Apan: selvsagt kan man uttale seg mer diplomatisk. Jeg syns for øvrig det er merkelig å komme med surmaget oppgulp om det i en tråd hvor det ikke har skjedd. Prøver du å provosere det fram?

Samme tenkte jeg. Her har man holdt seg i skinnet en hel tråd, og får fortsatt kjeft. Fordomsfullt, rett og slett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 10:56   #156
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Charter er ikke synonymt med bamseklubb og AI. Jeg har vært på chartertur hvor det lille hotellet vi lå på lå midt i ett boligstrøk, resepsjonen var en bar og vi så ingen andre turister i nærheten. Eneste som minnet om charter var at vi ble møtt på flyplassen av en guide og vi ble busset til hotellet.

Veldig mange tenker charter som fulle nordmenn, bamseklubb og AI. Det kan være så utrolig mye mer.

Gammel 01-04-12, 10:58   #157
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=apan;3220870]
Mitt poeng er at alle gjør som de vil, men det må kunne gå an å droppe utsagn som indikerer at de som velger charter er undermåls. Typiske sydenturer er noe mer enn det det var. Jeg synes jo det er helt vilt at noen drar unger med på fly, busser og ferjer bare for å unngå typiske sydensteder men ellers gjøre akkurat det samme, men det er jo også en prioritering.[/quote]

Sist vi var på charter tok vi da både fly og buss? Hvis du mener at folk reiser lengre og mer kronglete bare for å slippe typiske sydenstrender, tror jeg du tar feil. Jeg vil gjerne oppleve noe nytt når jeg reiser og ville aldri dradd med meg unger til til f.eks Brasil el. Cuba bare for å slippe å være på stranda (i? på?) Alcudia. Selvsagt ligger man på stranda på de ovennevnte stedene også, men der er det også utrolig mye annet interessant å finne på og se og en helt annen kultur enn det man ofte finner på typiske chartersteder. Jeg synes 40.000+ for en tur til Mallorca i fellesferien er hinsides dyrt og hadde aldri betalt det, men kunne gjerne betalt 65.000 + for en tur til Cuba.

Vi har vært på charter noen få ganger også, men bamesklubb har vi aldri benyttet oss av. Ikke av prinsippielle årsaker, det bare blidde ikke slik.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:03   #158
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi har vært på charter noen få ganger også, men bamesklubb har vi aldri benyttet oss av. Ikke av prinsippielle årsaker, det bare blidde ikke slik.

Ikke vi heller. Det er bamseklubb der vi skal nå, men jeg kunne ikke brydd meg mindre om akkurat det. Hvis eldste på død og liv vil dit, så skal jeg ikke nekte henne det, selvsagt, men vi vil jo ha ferie sammen og ikke hver for oss.

Begynner jo nesten å angre litt på valget etter denne tråden ... Men jeg tror vi kommer til å få en finfin tur, ungene storgleder seg og jeg gruer meg ikke akkurat, jeg heller. Så får vi spare til USA-tur til neste gang. Charter i dyre dommer forekommer ikke mer enn én gang i denne familien, tror jeg. Jeg liker ikke å reise til samme sted flere ganger, vil oppleve mer.

Gammel 01-04-12, 11:06   #159
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dixie! Ikke angre på valget pga. det jeg skrev i alle fall. Turen blir helt sikkert fin!
(Sånn er det jo ofte her inne. Når noen skrive at de aaaaldri ville brukt en drøy tusenlapp på Hunterstøvler, føler man seg jo litt og med det samme, men det er bare å "shake it off." )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 11:09   #160
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dixie: Jeg tror faktisk veldig mange ikke tenker på dette, reis og ha en finfin tur! Men det som er fint med slike tråder og det man leser og hører er at man faktisk lærer og får mer informasjon etter hvert, og derved kan ta noen andre valg på bakgrunn av det senere!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.