Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Å få barn når man er 60+ (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-07, 11:56   #21
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å få barn når man er 60+

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Kona hans var 40 da hun fikk barn. Så en av foreldrene der er i hvert fall ikke på samme alderen som denne kvinnen i dette tilfellet.

Selv om jeg helt klart syntes at å bli pappa i en alder av 64 år også er sent, så blir det litt anderledes for meg i hvert fall.

Det generelle svaret her i tråden er "60 er for gammelt". Ikke "60 er for gammelt med mindre barnets andre forelder er yngre". Eller "60 er for gammelt siden hun er alene om ansvaret".

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 11:58   #22
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å få barn når man er 60+ (Dagbladet)

60 er for gammelt uansett, synes jeg. Jeg synes faktisk at 40 er på grensa også.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:05   #23
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

60 er for gammelt uansett, synes jeg. Jeg synes faktisk at 40 er på grensa også.

Og da gjelder det selvfølgelig menn også?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 29-03-07, 12:06   #24
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og da gjelder det selvfølgelig menn også?

Ja. Jeg tenker på barnet, det å ha foreldre som er så gamle

Gammel 29-03-07, 12:09   #25
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Ja. Jeg tenker på barnet, det å ha foreldre som er så gamle

Artig, sett i lys av denne tråden:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=13349

Jeg tror ikke det er så veldig synd på seksåringen min.

Gammel 29-03-07, 12:14   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Artig, sett i lys av denne tråden:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=13349

Jeg tror ikke det er så veldig synd på seksåringen min.

Det er jo *litt* forskjell på å være 39 når man føder, og på å være 60.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 12:15   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja jeg fikk ikke med meg det Line sa om førtiåringer. DET synes jeg ikke er for gammelt idag.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 13:16   #28
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen 40åringer er "gamle", andre er spreke. Syntes det er vanskelig å gi noen "fasit".
Jeg syntes man er for gammel når man er over 45. Selv vil jeg ikke ha etter jeg er 35.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 13:18   #29
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det generelle svaret her i tråden er "60 er for gammelt". Ikke "60 er for gammelt med mindre barnets andre forelder er yngre". Eller "60 er for gammelt siden hun er alene om ansvaret".

Hva så om det er det generelle svaret er det?

Jeg kan da mene noe annet enn det.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 13:23   #30
Line*
Expired

Standard

Jeg er 40, og kunne ikke tenkt meg å sette barn til verden nå. Mannen min er 47, og begge synes vi at vi hadde vært for gamle. Både for vår egen skyld, og det eventuelle barnet.
Jeg dømmer likevel ikke de som velger å få barn rundt min alder. Å si at det neppe er synd på seksåringen fordi du er 45, blir litt teit. Jeg synes ikke synd på unger som har foreldre i 40-åra, jeg synes synd på unger som blir født av 60 åringer.
Likevel synes jeg det er veldig sent å få barn etter 35. Ja, det gjør jeg.
Skyt meg gjerne.
Men det er vel også en grunn til at man tar fostervannsprøver etter fylte 40 vil jeg tro...

Gammel 29-03-07, 13:31   #31
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Hva så om det er det generelle svaret er det?

Jeg kan da mene noe annet enn det.

Klart det. Men mitt opprinnelige spørsmål var rettet til alle dem som her i tråden svarte at "60 er for gammelt". Uten forbehold.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.