Sv: Sykepleiere og lønn
De tingene jeg snakker om er for øvrig også en del av hva jeg mener er galt i hvordan man går frem på mange felt. Man profilerer sykepleiere nærmest som profesjonelle engler, vektlegger de varme hendene og det varme blikket. Og det virker noen ganger som at man kjører noe som ligner mer som martyrargumentasjon for nattjobbing osv. Jeg mener man i større grad bør fokusere på den faglige kompetansen. Og når jeg sier "man" så mener jeg i stor grad de som profilerer og forhandler på vegne av sykepleierne selv.
Der tror jeg sykepleierforbundet og andre kunne lært mye av de yrkesgruppene de ofte sammenligner seg med. Istedet for å prate om urettferdighet og "det er jeg som er snill mot din gamle bestefar" osv. så kunne man kanskje heller se litt på og lære av hvordan f.eks. ingeniørene har gjort det?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|