Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-12, 20:56   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva slags doer har dere som etterlater seg vann på ringen når det skylles ned?
Fontenedo?

Vel. Mannen min påstår det er tull at det "regner" fra doen når man spyler ned. Men det gjør det. Jeg er ofte uten klær på badet. Jeg har mer enn en gang spylt ned med lokket oppe og opplevd at det spruter på låret/ leggen. Vemmelig!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 09:07   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vel. Mannen min påstår det er tull at det "regner" fra doen når man spyler ned. Men det gjør det. Jeg er ofte uten klær på badet. Jeg har mer enn en gang spylt ned med lokket oppe og opplevd at det spruter på låret/ leggen. Vemmelig!

Oisann.. At det regner på beina mine ved spyling i do har jeg aldri opplevd.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:26   #3
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg har blitt ekstra obs på å lukke lokket på doen etter at barnet begynte i barnehagen og dro alle slags magevirus i hus. Tarmbakterier skal man riktig nok ikke tøyse med, og det er best å holde dem unna både håndklær, tannbørster og andre gjenstander på badet. Men når noen i huset er smittet av omgangssyke vil jeg i alle fall ikke ha virus-jævelskapen spredt rundt på overflater på badet. Jeg tror ikke noe på at man klarer å holde lokket nede når man skyller ned om man gjør det bare når noen er syke, så det er veldig greit at dette er en rutine man har inne til en hver tid, spesielt for barn men også for voksne. Dessuten kan man jo være smittet uten å vite om det.

Siden jeg ikke ser for meg at noen gidder åpne lokket og sette opp ringen igjen etter å ha skyllet ned med lokket lukket forsvinner i grunnen hele problemstillingen i hovedinnlegget for min del. Og det å lukke lokket når man skyller ned er jo også likt for både kvinner, menn og barn, så da slipper man å hyle opp om urettferdighet som en annen barnehageunge.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 11:44   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det kommer ikke vann på doringen her om lokket ikke er på når man skyller ned. :måtte selvsagt teste:
Men tannbørstehodene står selvsagt uansett i en holder med lokk på.

Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 15:15   #5
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det kommer ikke vann på doringen her om lokket ikke er på når man skyller ned. :måtte selvsagt teste:
Men tannbørstehodene står selvsagt uansett i en holder med lokk på.

Hm. Jeg skal dra gladpak over doen etterpå og dra ned. Se om den blir våt.
:syk og kjeder seg:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 14:17   #6
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

I mitt hode er det mest rett å legge ned dolokket, og da også ringen. Da må alle ta opp hvertfall lokket når man skal på do. Dermed ingen sutring om doringen

Min 8 årige sønn sitter når han tisser. Faren hans gjorde det samme. Faren til babyen min bor ikke her, men er her ofte. Han sitter han også.
Så ingen diskusjoner om doring her i huset. Lokket legges alltid ned. Både av liten og stor.
Det er mest hygienisk og det ser bedre ut enn et åpent, gapende do.

Vi har også en katt som hopper opp på dolokket og hun ser ikke etter om lokket er nede før hun hopper. Det erfarte vi når jeg vasket badet og akkurat hadde hatt sånn dorens i do. Lot da lokket stå åpent for at jeg ikke skulle glemme av det mens jeg vasket litt ellers på badet.. Vips, der var katta nedi og noe blå..!

Besøkende av den mannlige sorten som liker å stå når de tisser har enda ikke klaget på at de må løfte opp både lokk og ring. Ikke alle er like flinke å legge ned igjen etter seg, men de kommer seg.

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 17:41   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det bryr meg fletta om lokk og ring er oppe eller nede. Og tannbørster og hårbørster etc er bak skapdører så jeg trenger ikke bekymre meg for basiller heller.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 17:46   #8
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

I mitt hjem skal doringen være nede.
Mitt hjem, min do, mine regler.
Hva som skjer i andres hjem gir jeg vilt beng i.

Gammel 06-04-12, 17:54   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heldigvis menn i mitt hus som syns det er like naturlig som meg å legge ned både ring og lokk etter at man har gjort sitt. Jeg hiver meg for øvrig på Polys argumentasjon. Den som tar ringen opp tar den også ned.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 19:57   #10
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Det er bare irriterende når lokket er lagt på, lengre tid tar det også. Etter første nedskyll er det aldri vannflekker på dosetet. De hopper ved ikke over kanten? Dersom det er skittent i doskålen etter skylling blir det vasket med dobørsten med en gang. Synes ikke det er viktig å legge ned lokket i tillegg.

Separat do er å foretrekke.

Gammel 06-04-12, 20:45   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om jeg er på unisexdo utenfor hjemmet tar jeg ned ringen med foten.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 20:28   #12
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Dere som tar ned lokket før dere trekker ned, åpner dere så dolokket igjen for å se om det er noen rester på kanten?

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-12, 20:32   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, de gangene jeg har sett først at det er noe klin etter meg (som skjer en gang hvert jubelår) sjekker jeg igjen etterpå, og tar evnt en runde med dobørsten.

Gammel 09-04-12, 10:40   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mistenker at det kan være en justeringssak et sted, hvis det "regner" fra do. Men jeg er jo ikke rørlegger.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 11:02   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det regner ikke fra do her. Holdt hendene mine i flukt med ringen isted og fikk ikke noe på meg. Rent do i fall noen lurte.

Gammel 09-04-12, 14:00   #16
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det regner ikke fra do her. Holdt hendene mine i flukt med ringen isted og fikk ikke noe på meg. Rent do i fall noen lurte.

Jeg testet også . Ingen dusj her heller. Jeg prøvde både med halv og full spyling.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 14:02   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Dere må gjerne fortelle hva slags do dere har, dere som ikke har "fontene-doer", sånn at jeg vet hva jeg skal se etter når jeg nå snart skal bytte ut min!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 16:40   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en kul Alessi Ilbagno. Det regner jo ikke akkurat, derfor gåseøyne, men det kan sprute litt fra den ja. Den er relativt kraftig, men ikke mer enn den må være, synes jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 11:25   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her legger både mann og barn ned dolokket når de har vært på do. Det er mest fordi det er litt praktisk, for med barn på badet, og hyller i nærheten av do - kan ting fort falle oppi. Jeg er nok den som er sløvest.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 11:46   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dolokket er der for en grunn.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.