|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?
Vel. Mannen min påstår det er tull at det "regner" fra doen når man spyler ned. Men det gjør det. Jeg er ofte uten klær på badet. Jeg har mer enn en gang spylt ned med lokket oppe og opplevd at det spruter på låret/ leggen. Vemmelig! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Oisann.. At det regner på beina mine ved spyling i do har jeg aldri opplevd. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg har blitt ekstra obs på å lukke lokket på doen etter at barnet begynte i barnehagen og dro alle slags magevirus i hus. Tarmbakterier skal man riktig nok ikke tøyse med, og det er best å holde dem unna både håndklær, tannbørster og andre gjenstander på badet. Men når noen i huset er smittet av omgangssyke vil jeg i alle fall ikke ha virus-jævelskapen spredt rundt på overflater på badet. Jeg tror ikke noe på at man klarer å holde lokket nede når man skyller ned om man gjør det bare når noen er syke, så det er veldig greit at dette er en rutine man har inne til en hver tid, spesielt for barn men også for voksne. Dessuten kan man jo være smittet uten å vite om det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Det kommer ikke vann på doringen her om lokket ikke er på når man skyller ned. :måtte selvsagt teste: |
|
|
|
#5 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?I mitt hode er det mest rett å legge ned dolokket, og da også ringen. Da må alle ta opp hvertfall lokket når man skal på do. Dermed ingen sutring om doringen |
|
|
|
|
|
#7 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Det bryr meg fletta om lokk og ring er oppe eller nede. Og tannbørster og hårbørster etc er bak skapdører så jeg trenger ikke bekymre meg for basiller heller.
|
|
|
#8 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?I mitt hjem skal doringen være nede.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Jeg har heldigvis menn i mitt hus som syns det er like naturlig som meg å legge ned både ring og lokk etter at man har gjort sitt. Jeg hiver meg for øvrig på Polys argumentasjon. Den som tar ringen opp tar den også ned.
|
|
|
#10 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Det er bare irriterende når lokket er lagt på, lengre tid tar det også. Etter første nedskyll er det aldri vannflekker på dosetet. De hopper ved ikke over kanten? Dersom det er skittent i doskålen etter skylling blir det vasket med dobørsten med en gang. Synes ikke det er viktig å legge ned lokket i tillegg.
|
|
|
|
#12 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Dere som tar ned lokket før dere trekker ned, åpner dere så dolokket igjen for å se om det er noen rester på kanten? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Ja, de gangene jeg har sett først at det er noe klin etter meg (som skjer en gang hvert jubelår) sjekker jeg igjen etterpå, og tar evnt en runde med dobørsten.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Det regner ikke fra do her. Holdt hendene mine i flukt med ringen isted og fikk ikke noe på meg. Rent do i fall noen lurte.
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg testet også |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Dere må gjerne fortelle hva slags do dere har, dere som ikke har "fontene-doer", sånn at jeg vet hva jeg skal se etter når jeg nå snart skal bytte ut min!
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Vi har en kul Alessi Ilbagno. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Her legger både mann og barn ned dolokket når de har vært på do. Det er mest fordi det er litt praktisk, for med barn på badet, og hyller i nærheten av do - kan ting fort falle oppi.
|
|
|
#20 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?Dolokket er der for en grunn.
|
![]() |
|
|