Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-12, 22:47   #1
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Den bakteriespredningen har jeg alltid tenkt på som et argument for å oppbevare tannbørstene et stykke unna doen og ikke for at dolokket må være nede til enhver tid. For det skal det godt gjøres å få til. Bakterier som ligger på tørt underlag dør jo, så det er bare tannbørstene som bekymrer meg i så måte. Smittespredningspolitisk er det viktigere å overbevise undersottene om at håndvask er nødvendig.

Jeg foretrekker at doringen er nede. Det er ubehagelig å sette seg på porselenet hvis man kommer inn på do litt småtrøtt om natten. Er den oppe så legger jeg den ned, men det er sjelden. Jeg er usikker på hvor mye irritasjon det hadde forårsaket om den alltid sto oppe. Dolokket foretrekker jeg at står oppe faktisk, men er det nede, så tar jeg det opp.

Gammel 05-04-12, 22:49   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Den bakteriespredningen har jeg alltid tenkt på som et argument for å oppbevare tannbørstene et stykke unna doen og ikke for at dolokket må være nede til enhver tid. For det skal det godt gjøres å få til.

Med så lite bad som vi har er det kul umulig å ha tannbørstene mer enn en knapp meter fra do, med mindre man har dem på et annet rom. Så å ha dolokket nede er adskillig enklere å få til. (Det minsker også sjansen for å miste hårbørster, briller og annet i do, noe som selvsagt også skjer lettere på et såpass trangt bad.)

Gammel 05-04-12, 22:50   #3
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker ikke krefter på å irritere meg over om lokket er oppe eller nede. Ei heller ringen, men det er vondt å sette seg på iskaldt porselen hvis an har det litt travelt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.