Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-12, 22:52   #21
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor må menn legge ned dolokket?

Jeg prioriterer også absolutt å få guttungen til å vaske hendene enn å jobbe for at alle skal lukke lokket.

Også har vi ikke tannkostene stående i direkte nærhet til toalettet, så jeg tror det går greit. I alle fall har ingen tatt varig skade av det så langt.

Og den fingervaskingen er antatt langt mer vesentlig, også i forhold til tannkostene. Jg jobber med å få Knerten til å vaske fingrene FØR han tar på alt mulig...

Gammel 05-04-12, 22:55   #22
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mang en gang forbannet meg over husets hannskjønn når jeg kommer i halvsvime eller stresset på do og planter baken ned på porselenet. Det er kald, ubehagelig og ikke minst uventet.

Men jeg freser fra meg på to sekunder, og ferdig med det. Hvorfor skal jeg klage på det tenker jeg. De klager jo ikke på at de må ta ringen opp når de skal på do, og kjenner jeg mannen min rett, så freser nok han også innimellom når han kommer og finner ringen nede.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:00   #23
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Doringproblemet opplever vi kun en sjelden gang når vi har besøk. Siden det som oftest er mannen som vasker do så driver han med ganske streng innprenting av gutta på sittetissing.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:00   #24
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av husmora, her.

Fordi dersom man trekker ned uten å ta ned dolokket så spres "do-basiluskene" utover og alt blir veldig uhygienisk og ekkelt. Spesielt for oss som sitter på doringen og dermed inviterer til ulike infeksjoner og kjønnssykdommer. Æsj...

Doringen derimot, er vel en selvfølge å legge ned når man skal ta ned dolokket?

Man får ikke kjønnssykdommer via do altså. Da skal du i så fall slikke den lenge og grundig etter at et individ med nevnte sykdom har hatt seg med doen først. Og selv da er vel sjansen minimal.

Gammel 05-04-12, 23:03   #25
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Synes det er peneste med det nede og lukker det alltid selv, nettopp med tanken på "sprut-faren".
Guttene lukker det omtrent alltid, men står det oppe hadde det ikke falt meg inn å si noe om det.
Mye annet jeg vil bruke tanker og krefter på.
Synes spytteflekker på mitt nyvaskede speil er mye mer irriterende en doringen.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:10   #26
husmora
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
husmora er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Man får ikke kjønnssykdommer via do altså. Da skal du i så fall slikke den lenge og grundig etter at et individ med nevnte sykdom har hatt seg med doen først. Og selv da er vel sjansen minimal.

Hehehe, det er nok rett det ja. Men dobasilusker, uten tvil!

Og dessuten har vi et par katter jeg helst ikke vil ha oppi doen. urk...
Men er det så vanskelig å bare ta ned lokket?

Å vaske hender etter do er en selvfølge, å ta ned dolokket er en rutine.

husmora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:11   #27
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Alle må alltid lukke dolokket helt igjen etter seg slik at ikke de som har lagt mobiltelefonen fra seg på kanten av vasken kan sveipe den ned i do med en uforvarende armbevegelse.

Gammel 05-04-12, 23:12   #28
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg driter i om dolokket er oppe eller nede. *deltar i diskusjonen*

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:13   #29
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hun (eller han) mener ikke lokket. Hun mener ringen!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:13   #30
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av elg, her.

På fellestoaletter og i diskusjoner på nett er det alltid kvinner som sier at det er så irriterende at menn ikke legger ned det ene dolokket etter seg. Hvorfor er det ingen menn som klager over at kvinner ikke setter opp dolokket etter seg? Er det noen spesiell grunn til at kvinner skal definere hva som er riktig?

Fordi når man trøtt og fæl tumler ut på badet om morgenen og setter seg direkte på toalett uten at ringen er nede, så er det mye verre enn å måtte løfte ringen før man kan tisse.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:14   #31
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg orker ikke bry meg om doringen er nede når jeg må på do, akkurat som gubben ikke bryr seg når han må på do.

Gammel 05-04-12, 23:16   #32
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hun (eller han) mener ikke lokket. Hun mener ringen!

Å? I så fall: Jeg driter i om ringen er oppe eller nede.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:18   #33
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Å? I så fall: Jeg driter i om ringen er oppe eller nede.

Jeg også.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-12, 23:22   #34
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Det ser så sjuskete ut med doen på vidt gap (altså både ring og lokk oppe).
Dessuten har vi lite bad og er generelt klomsete så fort gjort at ting i vanvare feies ned i en åpen do. Best å lukke helt igjen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 00:00   #35
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører pick your battles med mannen også. Doringen når ikke opp. Dolokket har vi alltid oppe, gir blaffen i basselusker.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 00:01   #36
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driter for øvrig bare om ringen er nede.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-12, 00:09   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme er det ikke så farlig. Mine menn er renslige.

På jobben har vi unisextoaletter. Der foretrekker jeg helt klart at ringen legges ned. Det er visst slett ikke alle menn som treffer når de tisser, så ringen er full av det som fester seg når de ikke har truffet. Ikke egentlig noen big deal, men jeg foretrekker at de som har "forvoldt skaden" minimerer mine synsinntrykk av den.

Gammel 06-04-12, 00:13   #38
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ringen skal legges ned med en gang man har tisset med den oppe, fordi man da kan gå rett fra "ta-på-tissebefengt-doring" til håndvask. Hvis jeg må legge den ned før jeg tisset så har jeg langt flere trinn som skal gjennomføres, før jeg får vasket mine hender.

Helt logisk.

(og ja, ringen er tissebefengt. Gutta mine treffer OFTE porselensringen og det som er der klisses oppi ringen også)

Gammel 06-04-12, 00:28   #39
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja, dette har de testet på myth-busters. Du får tarmbakterier på tannbørsten hvis du ikke har lokket på når du trekker ned.

(Vi har alltid lokket nede, i tillegg tannbørstene inne i skapet...)

Ble ikke den myten "busted"?

Gammel 06-04-12, 00:33   #40
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ringen skal legges ned. Små barnerumper har en tendens til å ramle litt for langt ned om den ikke er der. Dessuten synes jeg ikke noe om å ta i doringen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.