|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæresele eller bæremeis?
På Bergans sin er det "hodestøtte" som du velger om du vil feste forover eller bakover på. Når barnet er våken er den litt i veien, så greit å være to for å feste den på etter barnet har sovnet
|
|
|
#43 |
|
Epikur
|
Sv: Bæresele eller bæremeis?Hater bæremeis, elsker bæresele. :erfaren trebarnsmor:
|
|
|
#44 |
|
Epikur
|
Sv: Bæresele eller bæremeis?På ergoselen er det en liten sekk som kan kneppes på. Der får man med seg minst like mye som i bæremeissekken.
|
|
|
#45 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Bæresele eller bæremeis?Magebæring var helt ypperlig med snuppa, henne kunne jeg bare slenge i meitaien og tasse overalt med. Fjell, skog og by.
|
|
|
#46 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæresele eller bæremeis?Han min blir som en liten pusekatt om jeg bærer han på magen. Kroer seg inntil meg, lager godlyder og borer nesen ned i meg. Jeg hater å tenke på at han skal bli en langlemmet slamp på tretten. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Bæresele eller bæremeis?Jeg synes denne bæremeisen fra Bergans er god å bruke:
|
|
|
#49 |
|
Epikur
|
Sv: Bæresele eller bæremeis?Jeg har ergosele og bærer både halvannetåringen og treåringen i den. Jeg har sekken også og den er super. Nå bærer jeg dem på ryggen. (En og en)
|
|
|
#50 |
|
Metallica!!
|
Sv: Bæresele eller bæremeis?Jeg elsker og Ergoen min heftig. Jeg har båret med meis, sjal, mei tai og Ergo, ingen slår ergoen på noen punkter.
|
|
|
#51 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæresele eller bæremeis?Jeg kan ikke fordra meis, det føles ustabilt og gjør at jeg spenner meg. Vi bruker Manduca.
|
|
|
#52 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Bæresele eller bæremeis?Jeg har sjal og meitai, og liker begge.
|
|
|
#53 |
|
Epikur
|
Sv: Bæresele eller bæremeis?Men samme hvor greit det er med sjal til små babyer, man ikke bære halvannetårige marker i sjal.
|
|
|
#54 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæresele eller bæremeis?Ja takk, begge deler!
|
|
|
|
#55 |
|
Metallica!!
|
Ergo er som en litt mer stødig mei tai.
|
|
|
#57 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Bæresele eller bæremeis?Når det gjelder å få ungene på ryggen, så må jeg bare slå et slag for supermannkast altså. Øv! Og det funker fint også når det gjelder å få større barn bak på ryggen sammen med sjalet.
|
|
|
#58 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Bæresele eller bæremeis?Supermannkast funker ikke når babyen begynner å sprelle med en gang du starter, og så begyner å sparke og spenne ifra (og kaste seg bakover) når du har fått den på ryggen.
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvis de 15-20 kiloene, i tillegg til feil tyngdepunkt, også gynger frem og tilbake og veiver med armene blir belastningen veldig mye større enn med en tung sekk.
|
|
|
#60 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bæresele eller bæremeis?Jeg synes at mei tai er veldig stødig, men vi kommer nok til å gå til innkjøp av en Ergo el.l. til nestemann, siden mannen syntes det var fryktelig styrete med knytingen.
Spørs hvor tung sekk man er vant til å bære.
|
|
![]() |
|
|