|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lettere utlada
|
![]() Atter en svigers-trådVi har vært på middag hos svigers. Mann, to barn og jeg.
![]() |
#2 |
Jeg bor i en stubbe!
|
![]() Sv: Atter en svigers-trådJeg syns det er verre at du ikke fikk hjelp fra mannen med ungene.
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Atter en svigers-trådMen mindre svigers tvers gjennom ondsinnet uhøflige så gjetter jeg på at det ikke var opplagt at du ikke var ferdig. Hvorfor i alle dager deler ikke dere på matingen og hvorfor sier du ikke fra? "Åh, men jeg er jo ikke ferdig å spise, gi meg noen minutter til?
![]() |
#4 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Atter en svigers-trådDet er uhøflig, enig med deg. Men jeg syns også det var skikkelig dårlig av de andre å ikke hjelpe deg med barna så du også fikk et noenlunde rolig måltid. Er det vanlig hjemme hos dere at du tar begge barna og mannen bare ordner seg selv? Da ville jeg nok gitt beskjed om at han fikk hjelpe det andre barnet, gitt...
![]() |
#5 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Atter en svigers-trådJeg hadde definitivt sagt i fra, først og fremst til mannen. Jeg hadde blitt SUR og latt dem få vite det. Og jeg er egentlig en ganske mild person altså.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Atter en svigers-trådJeg reagerer mer på at mannen din ikke hjalp til med ungene. To unger er lik en hver i vår verden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Atter en svigers-trådNår vi er HJEMME er det ikke vanlig, når vi er borte hos andre derimot er det veldig vanlig at han ikke hjelper.
![]() |
#8 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Atter en svigers-tråd
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Atter en svigers-trådMan bærer ikke ut maten mens folk spiser enda. |
![]() |
![]() |
#11 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Atter en svigers-trådNeste gang avtaler dere på forhånd at dere hjelper en unge hver. Og så er det bare å si i fra på en hyggelig måte at du gjerne vil at maten skal stå igjen litt til.
![]() |
#12 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Atter en svigers-trådHelt klart uhøflig, men kanskje de bare antok at du også var ferdig? Det var helst verre gjort av mannen din og ikke hjelpe til. Det hadde jeg sagt fra om lenge før... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Atter en svigers-trådHelt klart uhøflig å ikke spørre om alle var forsynt ja.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Atter en svigers-trådUhøflig av svigers samt lite omtenksomt og lite omsorgsfullt av mannen din.
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Atter en svigers-trådJeg spiser tregt og har hatt flere slike opplevelser uten at det lå noe annet enn uoppmerksomhet i det. Nå vet de jeg spiser tregt.
![]() |
#16 |
både her og der
|
![]() Sv: Atter en svigers-trådSvigermor er av samme ulla. Hun rydder gjerne før alle er helt ferdige, og mannen min er alltid snar med å si fra. Men neste gang gjentar det seg.
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Atter en svigers-trådJeg hadde kommettil å be mannen om litt hjelp lenge før maten ble båret av. Særlig siden du sier dette er vanlig når dere er borte, så er det på tide med en prat om det.
![]() |
#18 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Atter en svigers-trådHar du snakket med mannen din om det at han ikke hjelper til når dere er hos andre? Hva sier han selv om det? Jeg hadde aldri i livet tolerert noe sånt, yikes.
![]() |
#19 |
både her og der
|
![]() Sv: Atter en svigers-trådMen merker at mannen slapper av på en helt annen måte når han kommer hjem til mor. Jeg måtte "oppdra" han til å ta seg av ungene ved matbordet når vi var på besøk der da ungene var små.
![]() |
|
|