Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-12, 21:05   #61
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Pjokken min var ikke akkurat liten. Men bagen på Happyvogna dugde fint den.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 21:06   #62
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mamaria, her.

Jeg har vært og er veldig veldig glad i vår Brio happy duo.
Herlig lett å trille, lett å løfte, og fin å se på. Hadde lilla bagdel, bestilte fra køpbarnvagn. Kjipt nok var de tomme for lilla da jeg fikk somlet meg til å bestille sportsdel, så det ble brunt. Har ikke snudd vesla ennå. Det er uansett veldig lett å klipse av både bag og sportsdel, og sette dem hvilken vei du vil på understellet.

Det eneste minuset jeg kan komme på er at bagen er litt liten. Da vesla var 6 mnd byttet jeg over. Ikke at det var noe problem, egentlig, sportsdelen er god å sove i den også.
Siden du får Augustbaby rekker det vel nesten å bli vår før du må bytte over.

Hvis han vokser ut av bagen for tidlig kan jeg jo bytte over til Easywalkeren da. For da er det jo en større sjanse for at storesøster er ferdig med dagsovingen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 21:13   #63
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Easy Walker bagen er 80cm. Altså 6cm lengre enn Brio Happy.

Jeg hadde 74cm lang bag (Bebe Confort High trek) til eldste og den måtte byttes når han var på lillebror sin alder. Før han var 4mnd. Han var Juni barn. Det er jo på vinteren du trenger størst bag for da skal du ha pose.

Lurt å tenke på det før du kjøpe så du ikke blir skuffa når du ikke får brukt den fine vognen så lenge du vil.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 21:17   #64
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg driver også å vurderer dette. Eller, å ha en firhjuligvogndråg som bagvogn og kjøpe en snerten sportsdel om det trengs. Og bruke sportsdel som sovevogn i bhg. Har jo Bee. Og bæretøy.

Men har sett på Simo da. Skjønner jo ikke alt. Duo er egen bag og egen sportsdel ja? Det appellerer til meg at den er vanntett. Ser litt ren og fin ut i formene.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 21:21   #65
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duo er egen bagdel og egen sportdel ja.

minibolle mai 2012
Gammel 09-04-12, 21:21   #66
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Duo er egen bag og sportsdel ja. Noen gangen flytter man kalesjen over, andre ganger kan man selge eller pakke vekk hele bagdelen.

Gammel 09-04-12, 21:22   #67
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Duo er egen bag og sportsdel ja. Noen gangen flytter man kalesjen over, andre ganger kan man selge eller pakke vekk hele bagdelen.

Høres fint ut å selge og pakke vekk. På hvilke vogner kan man det? Ikke for å kuppe tråden. Skal jeg lage egen tråd Kokos?

Tre stk!
Gammel 09-04-12, 21:24   #68
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Høres fint ut å selge og pakke vekk. På hvilke vogner kan man det? Ikke for å kuppe tråden. Skal jeg lage egen tråd Kokos?

Bare ta det i denne tråden.

minibolle mai 2012
Gammel 09-04-12, 21:26   #69
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Du kan vel det på Happy, Mange emmaljunga vogner, TFK, EW, MB. De hvor man kan kjøpe bagen løs. Vet ikke hvor lett det er å få solgt en Happy bag, men alle vogner hvor man få kjøpt sportsvognen alene får man jo solgt bagen.

Gammel 09-04-12, 21:32   #70
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Det er utrolig mange Go-bager til salgs på finn, så jeg lurte på om Happy-bag og GO-bag var samme sak.

Tre stk!
Gammel 09-04-12, 21:33   #71
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg prøvde å selge QTRO-bagen her i sommer, men fikk ikke solgt. Sikkert for dyr eller for sær farge (rød).

minibolle mai 2012
Gammel 09-04-12, 21:34   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

2012 mod er mindre. 2011 mod er som før, altså 83 cm.

Det ante meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 21:36   #73
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Jeg har aldri prøvd å selge bag. Ikke sikkert det er så lett nei. Siden mange kjøper vogn og bag sammen. Jeg kjøpte ny bag nå selv om jeg hadde vognen fra før. Siden jeg ville ha mørkebrun som ikke fantes i Norge og like vel var i Tyskland hvor bagen koster ny det samme som i Norge. Men kommer til å prøve å selge den når jeg er ferdig med den. Får heller sette prisen lavt.

Siden jeg sist måtte bytte ut bagen når vinteren kom håper jeg å beholde bagen lenge denne gangen. Til han setter seg opp og det ikke lenger er trygt.

Gammel 09-04-12, 21:38   #74
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde emmaljunga i 2007, elsket den! Jeg syns ikke den var noe lav, men de har kanskje endret på det nå? Er duo edge vi hadde.

Til lillebror har vi to vogner, både simo og buggis. Fikk ikke brukt buggisbagen noe lenge, for han nektet å ligge der. Han var(er) også et vuggebarn, må vugges i søvn og det fungerte ikke buggisen til, så derfor kjøpte vi simovognen i tillegg. Der kunne han bruke bagen lenge.
Elsker begge vognene mine, til hver sitt bruk.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:39   #75
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har hele tiden vært en simo person, og har vel hatt fire (eller var det fem?) simo vogner opp igjennom. Elsker det gyngende understellet og den store bagen som var før, så planen var å anskaffe en pen 2011 modell brukt. Men nå har jeg fått øynene opp for emmaljungas skjulte kvalitet, nemlig at man kan bruke de ulike delene på alle understell. Dvs. jeg har kjøpt meg en ozone med citybag som lille skal bruke til hun vokser ut av denne, sikkert ved juletider (jeg har lange barn). Da tenker jeg at jeg skal kjøpe en mondial eller Edge med classic crome understell og bruke denne bagen på ozone understellet på shopping og det andre understellet på tur. Genialt eller hur??
Er ikke så fan av emmaljungas sportsvogner, men liker godt ozone sittedelen og den har lang liggelengde (105cm faktisk) så den kan vi jo ha lenge, mens mondial/Edge vil jo etterhvert fungere fint som sovevogn i bhg.

Bilder til dere som ikke aner hva en ozone er

Emmaljunga Mondial med classic chrome understell:

Emmaljunga ozone + citybag:

Sååå jeg slår et slag for emmaljunga her jeg, men ikke med sport understell, det liker jeg ikke

Sist redigert av 2ne : 09-04-12 kl 22:44.
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:46   #76
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Det er utrolig mange Go-bager til salgs på finn, så jeg lurte på om Happy-bag og GO-bag var samme sak.

Nei, ikke samme. De passer ikke til hverandres understell.

Det er lurt at Enmaljunga kan svitsje bag og understell om hverandre. De har veldig mange kombinasjoner, så det er bra. Simo er jo bare duo eller kombi, og egentlig helt like.

Gammel 09-04-12, 22:51   #77
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både Simo og Emmaljunga sine store duovogner kan virkelig anbefales. Simo er lettere å trille, spesielt som sportsvogn og har større og lunere kalesje og vindtrekk. Emmaljunga har regulerbar lufting av bag og lufteluke i kalesjen. Begge er enkle å selge etter bruk.

Gammel 09-04-12, 22:57   #78
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Emmaljunga edge er jo dyr ny, var i alle fall det før, og holder seg godt i pris på bruktmarkedet. Jeg var superheldig og kjøpte en utgående farge, betalte 5900 kr for den, brukte den som bagvogn i 7 mnd og solgte den for 5600. Sportsdelen var da ubrukt, ikke pakket ut engang, men jeg visste at jeg ønsket noe mindre da og endte opp med mistral kombinert med OTH.

Gammel 09-04-12, 23:09   #79
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Vi er veldig fornøyde med Emmaljunga City Cross, både bagdelen og sportsdelen. Jeg synes den er etter forholdene lett, baggen er nesten like stor som Edge'n om jeg husker riktig, og komforten ombord ser ut til å være god. Liker godt muligheten til å ha Knøttet mot meg i sportsvogndelen.

Ja, den er dyr, men det ser ut til at den holder seg greit i pris på bruktmarkedet.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:29   #80
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jo emmaljungavogner er supre. Men akkurat duo edge med sportsunderstell synes jeg er veldig tung og uhåndterlig som sportsvogn, jeg liker alle de andre bedre. Men - som sportsvogn er de vestentlig lavere enn simo og brio. Hvis dette er en ulempe bør man ikke velge emmaljunga. Jeg synes det er logisk med ungen nærmere bakken når de kommer i hoppe-inn-og-ut-selv-alderen, men jeg er ikke veldig høy selv heller. Jeg synes ungen sitter veldig høyt i simo.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.