Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor spiser vi i dyreparken?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-12, 14:16   #1
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvor spiser vi i dyreparken?

Vi skal ha to dager i dyreparken og innser at det vil bli praktisk å spise middag i parken.
Noen som erfaring med matstedene der? Noe å anbefale?

Jeg ser at når vi bestiller kan vi få litt rabatt på kjuttaviga vertshus, da betaler vi altså 199,- pr voksen for en meksikansk og italiensk buffé. Hva serverer de og er den verdt det?
Eller ville dere helle ha anbefalt sjørøvergrillen som koster det samme med består av grillbuffé?

Gammel 11-04-12, 14:23   #2
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor spiser vi i dyreparken?

Vi spiste på sjørøvergrillen før forestilling for to år siden. Det var god og rikelig mat, ble grillet mens vi ventet.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:26   #3
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener å huske at vi spiste på et sted som bare het Grillen da vi var der sist, og det var i hvert fall et veldig greit sted.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:27   #4
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man spiser utenfor.
Vi har vært i Dyreparken hver sommer siden 1999 og all erfaring tilsier at maten er dyr og dårlig. Nå har vi alltid vært der midt i høysesong da, mulig det er en forklaring.

Den buffeten var spaghetti (italiensk) og tacokrydret kjøttdeig (meksikansk) p u n k t u m når vi var der.

Gammel 11-04-12, 14:27   #5
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror jeg hadde laget meg en skikkelig god kyllingsalat og heller tatt med det selv. Man blir jo fort ruinert av å skulle spise i parkens resturanter.

Gammel 11-04-12, 14:30   #6
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har endt opp med pizza hver gang.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:33   #7
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Hmm, jeg kan ikke huske at det var spesielt dyrt der vi spiste, og det smakte også ganske godt. Men kanskje vi var heldige?

Gammel 11-04-12, 14:35   #8
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal bo på hotell så mulighetene til å ta med så mye egenlaget begrenser seg.
Den kvelden vi kommer til Kristiansand blir det sabeltannshow og de to neste påfølgende dagene blir det dyreparken fra morgen til kveld regner jeg med. Vi kommer nok til å ta med frukt, drikke og rundstykker/skive/enkel matbit, men middag må vi nok bare lukke øynene og dra kortet for.

Huff, det hørtes jo helt tragisk ut Blondie, ikke verdt pengene med andre ord.

Gammel 11-04-12, 14:36   #9
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hmm, jeg kan ikke huske at det var spesielt dyrt der vi spiste, og det smakte også ganske godt. Men kanskje vi var heldige?

Hvor var dere?

Gammel 11-04-12, 14:38   #10
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bare tilbrakt en full dag i dyrehagen en gang, men da spiste vi middag der. Jeg tar gjerne med skiver og kjeks og alt mulig, men dagen er anstrengende og det er godt å sette seg ned og ta en ordentlig pause med varm mat.

Vi spiste på en kafe med noe slags afrikansk tema, rett ved en liten "afrikansk" landsby. Det var helt greit. Ingen kulinarisk opplevelse, men helt greit.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:39   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Me skulle liksom eta på ein av restaurantane der. Sjølvplukk av noko slag og med pizza. Fytti katta. Maten var dårlig. Maisen var så slimete og ekkel at de anar det ikkje. Me gav beskjed til dei som jobba der, at det kunne vera ein ide å fjerna noko av dei dårlige matvarene vekk, men neida.

Gammel 11-04-12, 14:39   #12
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som sagt, det kan jo være fordi vi alltid er der i juli. Det er utrolig mange mennesker innom, rett og slett. Den siste gangen vi var på den buffeten klagde vi etterpå og fikk hyggelig mail om at de så problemet og at vi hadde all rett til å klage. Mulig de har skjerpet seg.

Gammel 11-04-12, 14:39   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

All mat jeg har spist i dyreparken har vært dårlig og overpriset. Hvis det ikke har skjedd noe revolusjonerende der de siste par årene så ville jeg tatt med mat eller spist utenfor parken.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:43   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

All mat jeg har spist i dyreparken har vært dårlig og overpriset. Hvis det ikke har skjedd noe revolusjonerende der de siste par årene så ville jeg tatt med mat eller spist utenfor parken.

Enig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:48   #15
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Hvor var dere?

Jeg mener som sagt at det bare het Grillen. De hadde i hvert fall gode hamburgere der. Ikke gourmet, men det forventer jeg heller ikke i Dyreparken.

Men jeg ble ikke mer imponert enn at vi foretrekker å spise middag i Kristiansand sentrum - de har blant annet en veldig hyggelig og god pastarestaurant der som jeg skal prøve å huske navnet på, men for et og annet måltid, synes jeg Grillen var grei.

Gammel 11-04-12, 14:50   #16
2barnsmamma
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2012
2barnsmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Soko i Afrika i Dyreparken har en bra buffet - ifølge mann og datter, som var der i påska. Buffet med egen barnebuffet. I følge min mann var der kjøtt, kylling, fisk, etc med tilbehør som pommes frites, fløtegratinerte poteter, ris, salater, bla.a.
I påsken kostet det kr 199 for buffet til voksen og gratis for barn. Vet ikke om de har den prisen i høysesongen - men det er det kanskje noen andre som vet??

2barnsmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 14:51   #17
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Standard

Ok, vi reiser i midten av juli og jeg kjenner at jeg gruer meg litt nå.
I tillegg kommer jeg til å være ganske så gravid og med bekkenløsning, så jeg tror ikke det blir aktuelt å gå ut av parken for å finne matbit utenfor. Jeg kommer vel neppe til å føle for å gå en halv meter mer en høyst nødvendig etterhvert tenker jeg. Og det er også grunnen til at vi har valgt 2 dager, så vi i det hele tatt skal få sjans til å få med oss parken i det sigetempoet jeg kommer til å ha.

Småmat til å innta på rasteplasser, soko, grillen og kutoppen er notert.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er en del bra å få kjøpt med seg utenfor parken. Dagligvarebutikker med godt utvalg, fersvaredisk osv.

Jeg er ikke lokalkjent, hvor ligger dette? Kanskje vi kan stoppe på veien til dyreparken for å ta med oss.
Vi kommer nok til å gå for hotell i Kristiansand sentrum, mest fordi jeg ikke vet om noe annet.

Gammel 11-04-12, 14:52   #18
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Standard

Montro om de leier ut rullestoler i parken? Det virker veldig forlokkende i alle fall.

Gammel 11-04-12, 14:54   #19
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vito, her.

Vi kommer nok til å gå for hotell i Kristiansand sentrum, mest fordi jeg ikke vet om noe annet.

Vi har bodd på Quality Hotel Kristiansand. Veldig greit og i kort gangavstand fra Dyreparken. Vi skal også bo der når vi reiser ned i slutten av mai i år.

(Jeg klarte forresten å prute på hotellprisen der. )

Gammel 11-04-12, 14:56   #20
2barnsmamma
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2012
2barnsmamma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg er ikke lokalkjent, hvor ligger dette? Kanskje vi kan stoppe på veien til dyreparken for å ta med oss.
Vi kommer nok til å gå for hotell i Kristiansand sentrum, mest fordi jeg ikke vet om noe annet.[/quote]

Kommer du østfra/vestfra ligger det fint til langs motorveien mellom Grimstad og Kristiansand- godt sklitet!
Vil du bo nærme dyreparken - prøv å få plass på enten Abra havn, Quality resort Kristiansand eller Rica hotel Noas ark - som ligger rett ved siden av Dyreparken i gåavstand. Må være perfekt for deg som da er gravid. Kan ev. ta pauser på hotellrommet.

2barnsmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:43.