Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Utebarnehager

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-12, 22:08   #5
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: utebarnehager

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Jeg antar at du må skrive på søknaden om barnet sover og har sluttet med bleie. Dermed vil jo bhg ta hensyn til dette når de tildeler plass. Jeg antar at det er de eldste barna som er på uteavdelingen (altså over 3 år).

Når det gjelder utebarnehage vs. tradisjonell barnehage tror jeg at disse kan drives svært forskjellig og ville nok undersøkt litt i forhold til hvordan de arbeider.

Jeg hadde praksis på en slik avdeling i studiet og har gode erfaringer derfra. Barna var selvsagt mye ute, hadde naturlekeplass, egen grønnsaksåker og båt. De hadde også hvilestund på ettermiddagene. Da lå alle ungene i hver sin sovepose i lavvoen og hørte på lydbok eller fortellinger. Dette er viktig i en utebarnehage, mener jeg. At barna får en økt med avslapning og ro, ettersom det er mye aktivitet gjennom dagen når man er ute og barna generelt blir mer slitne enn ellers.

Nei, vi må ikke melde fra om noe slikt på søknaden. Min sønn kommer etter all sannsynlighet ikke til å være tørr innen vi fikk plass, og jeg kan ikke tenke meg at han får til bomelom iallefall (kronisk diare), men vi fikk tilbud om plassen, med to skjema vi måtte krysse av for og skrive under på at barnet ikke sov og ikke brukte bleie. Var ikke dette tilfelle til barnehagestart falt plassen bort stod det....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:37.