Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Akutt bilstolbehov

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-12, 14:36   #1
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Akutt bilstolbehov

Vi sitter midt i et kaos akkurat nå, med en bil som ikke er kjørbar og i den står bilstolen til guttungen, selvfølgelig et bakovervent sete med isofix, og ingen av de bilene vi kan låne i helgen har isofixfester. Og så skal vi i barnedåp på søndag, og helst komme oss dit trygt.
Har allerede skjønt at vi må kjøre to turer (er ikke plass til 2 voksne, 3 barn (derav to i bakovervendte stoler) og to vogner i en liten Vento.

Men altså- guttungen er 2 år, ca 12 kg eller noe, og trenger nytt bakovervendt sete til sommerferien nordpå uansett, så vi kan like gjerne kjøpe det nå. Men vi trenger et bakovervendt, ikke isofixsete som er lett og tar lite plass og som helst kan brukes i lang tid, og som passer i de fleste biler.
En bonus hadde jo vært om det ikke kostet skjorta også, men det viktigste er at jeg kan få tak i det i en fei, og at det er enkelt å feste i div biler.

Hjelp!

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:44   #2
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Akutt bilstolbehov

Kan ikke setet du har festes på noen annen måte enn Isofix?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:47   #3
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor bor du? Jeg har en Maxi Cosi Mobi som vi er i ferd med å legge ut for salg . 1,5 år gammelt, pent brukt og jeg har ingen planer om å ta spesielt mye for det.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:56   #4
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

TWE fra barnas hus til 1999? Lett å ta med på ferie.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:58   #5
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TWE er absolutt et bra sete hvis man ønsker noe som er lett å ta med seg. Men jeg syns det fungerer best som sete til en som enten ikke sover i bil, eller som ekstrasete.

Gammel 12-04-12, 15:17   #6
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Kan ikke setet du har festes på noen annen måte enn Isofix?

Jeg tror ikke det, tror det er et Besafe IZI Kid X3 Isofix sete, og såvidt jeg husker kan det ikke brukes uten. Hvorfor jeg ikke tenkte på muligheten for at bilen kunne havarere og vi kunne få andre behov derimot er jeg ikke veldig fornøyd med i dag.

Gammel 12-04-12, 15:20   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Brio zento gir litt mer støtte enn TWE men er ganske lik å flytte på men koster litt mer. Skal det være et resevesete ville jeg gått for noe lett. Mener maxway er ganske lett vektmessig og.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:28   #8
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ta en titt på Britax Maxway Kan brukes bakovervednt til barnet er 25 kg.

Vi kjøpte nylig dette setet og er meget fornøyd med det.

Gammel 12-04-12, 15:38   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du skal ha Britax maxway.

Gammel 12-04-12, 15:46   #10
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

TWE må testes kjenner jeg.
Han sover ikke i bilen vanligvis, og den stolen vi kjøper nå skal han jo uansett ikke bruke før i august, men som ekstrasete er det genialt om det ikke tar allverdens plass og er enkelt å ta med på flytur.
Men er det et egnet sete for en litt over gjennomsnittlig lang unge, fra ca 2,5-5 år og som sannsynligvis ikke kommer til å begynne å sove i bilen i fremtiden?

Gaia- jeg bor i Oslo, og har litt trøbbel med å komme meg noen steder for øyeblikket, men jeg få muligens lånt en bil i morgen tidlig, kan jeg evt komme innom og se på det? Ja, om du bor i nærheten da.

Og sånne bilstoler må man kanskje kunne få låne med seg hjem for å teste i den bilen som ikke er kjørbar også, for det er jo den vi skal bruke de i etterhvert.

Gammel 12-04-12, 16:05   #11
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har TWE som ekstra sete i svigermors bil. Det er lett å montere og tar ikke alt for stor plass. Men Maxway ser tryggere ut på sidene, så ville tatt en kikk på det også. Koster 2899 på Barnas hus ser jeg.

Gammel 12-04-12, 16:09   #12
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om dere skal ha setet med på mye ferier, så ville jeg valgt TWE. Det er lettest å ta med seg. Hvis ikke hadde jeg definitivt valgt Maxway.

Gammel 12-04-12, 16:13   #13
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Standard

Gyda: se PM.

Gammel 12-04-12, 16:15   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er det å montere twe i midten på en bil, må det setet da hvile mot begge setene foran?

Gammel 12-04-12, 22:05   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du skal ha Britax maxway.

Er det lett å montere? Hvor lenge har barna greit med plass i det? Hvor selges de?

Gammel 13-04-12, 00:18   #16
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Standard

Jeg håper setet til Gaia funker bak i min mors bil, som ikke er så hauggammel som jeg trodde, det er visst airbag der allikevel gitt.
Og takk for tips ang maxway, det skal definitivt sjekkes ut når vi kommer til neste bilstolkorsvei.

Gammel 13-04-12, 00:29   #17
C.D
Bør lage seg en tittel selv

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Anbefaler maxway

Gammel 13-04-12, 00:52   #18
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er det lett å montere? Hvor lenge har barna greit med plass i det? Hvor selges de?

Svarte deg på det i den andre tråden i går

Lett å montere, godkjent til 25 kg, lang i ryggen. Selges stort sett over alt. Ihvertfall barnas hus og babycare

Gammel 13-04-12, 01:18   #19
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan er det å montere twe i midten på en bil, må det setet da hvile mot begge setene foran?

Ja det mener jeg at det må. Ikke noe problem i vår bil, (stor høydeforskjell mellom meg og mannen) Passasjersetet er litt lenger bak en det ellers ville vært. (jeg regulerer ikke setet for å kjøre mannens bil faktisk, selv om han er 15 cm høyere enn meg.)

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 19:49   #20
2ne
Superaktiv

2ne sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har hatt TWE i midten på vår touran, ble mye bedre ben plass for snuppa og setet satt som støpt. Så tror nok ikke det er noe problem nei

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.