|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Det er greit om brevet inneholder en link til sidene til helfo slik at man selv kan gå inne og bytte fastlege hvis man ikke ønsker den som man har blitt flyttet til. Og så er det greit om det står en årsak til at man blir flyttet. Enten fastlegen skal flytte, tåler ikke trynet på deg
![]() |
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?
Etter å ha hatt besøk av svigermor, så kom jeg jo på at de fleste som ringer og er oppgitt er sikkert de som ikke har data og tilgang til helfo sine nettsider.
![]() |
#23 |
Søt og rar
|
Det er heldigvis ikke lov.
![]() |
#24 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#25 |
Introvert optimist
|
Det minner meg veldig om hine hårde dager da jeg jobbet som legesekretær og vi hadde en pasient som bare sa "Hei, det er meg" når hun ringte. Jeg visste med én gang hvem det var og hun hadde passet flere av de ovennevnte kategoriene.
![]() |
#26 |
Tittel og tittel....
|
![]() |
#27 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sant det
![]() |
#28 |
Originala
|
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Han kunne jo kalle inn til kaffe og kaker en ettermiddag. Arrangere en avskjedsfest for seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Jeg hadde blitt skikkelig grinete på fastlegen min om hun bare gikk hen og sluttet uten å si fra, altså. Men hun kunne helt sikkert gjort det personlig, siden jeg møter henne oftere enn de fleste andre jeg kjenner.
![]() |
#30 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Jeg har hatt samme legen i tjue år. Når han går av om en ti års tid forventer jeg at han inviterer meg på kaffe og kake. Jeg har jo vært en god kunde i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
nerdedame
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Fastlegen min gav meg ein 10 minutts rant om Australia vs Noreg på forrige svangerskapskontroll, så eg synes han skulder meg ein invitasjon til bungalowen han skal kjøpe der nede når han blir 70. Jepps. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Man kunne fått et par måneder på seg til å bytte selv. Stort mer enn det krever jeg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
Jeg tror nok du har rett i det. En av samtalene jeg overhørte (igjen, bare den ene siden!), gikk omtrent slik:
Vel, jeg har ikke hyppig kontakt med min fastlege (bortsett fra nå i svangerskapet), men hun nevnte det faktisk i en konsultasjon. Og jeg antar at jeg ikke er den eneste hun informerte på den måten.
Denne fastlegen har solgt sin praksis, og overdrar visstnok halvparten av listen i første omgang - men har ikke hatt noen innvirkning på hvem som flyttes over. Det fine er at det er samme kontor, samme adresse, journalene ligger der og åpningstidene blir de samme... Og legen som kommer inn er barnelege og spesialist i allmennmedisin - jeg tror nok jeg bytter over når babyen blir født, jeg.
Det er nok et smart tips til fastlegekontoret, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvordan vil du motta informasjon?Ved nærmere ettertanke hadde jeg blitt skikkelig snurt på fastlegen min om hun gikk hen og sluttet, uavhengig av informasjonsmetode. Hun mister ikke autorisasjonen før om en femogtjue års tid, og jeg forventer at hun praktiserer på fulltid frem til da.
![]() |
|
|