|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jentungen vil kjøpe nettbrett10-åringen har fått en del penger til bursdagen. Er det mulig å få seg et nettbrett for rundt 2000 kr? Hun ønsker å surfe, spille litt, tegne osv. Helst kunne bruke internett overalt slik som mobilen. Hun har en liten Android tlf fra før.
|
|
|
#2 |
|
Populærkulturjunkie
|
Sv: Jentungen vil kjøpe nettbrettElkjøp selger iPad 2 16GB WiFI til 2800. Ville nok ikke anbefalt noe billigere enn den. Den har da kun WiFi og ikke 3G. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sv: Jentungen vil kjøpe nettbrett
3G, da kan den brukes overalt, ikke sant?
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ja men du må ha abbonnement = løpende utgifter, ikke bare kostnaden ved å kjøpe brettet.
|
|
|
#5 |
|
Sv: Jentungen vil kjøpe nettbrettMen med Wifi kan man bruke trådløst nett gratis?
|
|
|
#6 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jentungen vil kjøpe nettbrettJa, så lenge man har tilgang på et trådløst nett.
|
|
|
#7 |
|
Populærkulturjunkie
|
Ikke nødvendigvis, jeg bruker datasim, dvs at jeg har to simkort som bruker samme abonnement, ett i telefonen og ett i iPaden. Man trenger ikke ha eget nettbrettabonnement dersom man har et mobilabonnement som har en grei datakvote. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sv: Jentungen vil kjøpe nettbrettJeg tror det blir en Samsung Galaxy Tab. Netcom-mannen jeg snakket med anbefalte oss abonnement til 249,- i mnd da han sjekket hvilket abonnement jeg hadde på tlf. Jeg visste ikke at jeg kunne bruke samme abonnement på nettbrettet, det er faktisk mulig at det hadde blitt billigere for oss. Det må jeg sjekke opp i!
|
|
|
#9 |
|
Sv: Jentungen vil kjøpe nettbrettEr det noe tilleggsutstyr hun trenger, eller som er kjekt å ha? Har fremdeles penger igjen
|
|
|
#10 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jentungen vil kjøpe nettbrettJeg har nettbrett uten 3G, og de få gangene jeg bruker det på steder der det ikke er trådløst nett tilgjengelig, bruker jeg bare å deler nett fra telefonen (noen som skjønte det?). Har ikke bruk for 3G.
|
|
|
#11 |
|
Populærkulturjunkie
|
Dersom hun skal ha det med rundt så omkring så vil jeg vel anbefale noe som beskytter skjermen. Jeg bruker Smartcoveret til min iPad, Samsung har sikkert noe lignende. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Populærkulturjunkie
|
Jeg skjønner ikke helt poenget med og dele nett med telefonen når man kan kjøpe med 3G innebygd. Det koster minimalt mer i innkjøp og er jo mye mer lettvint. For de som kun bruker nettbrettet hjemme så er jo kun Wi-Fi helt kurant, men for de av oss som har med fjøla overalt så mener i hvert fall jeg at 3G er et must. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jentungen vil kjøpe nettbrettDa må de vel se på om 10-åringen er en bruker som deg eller meg, og hvor mye minimalt er når det gjelder prisforskjell og evt. abonnement.
|
|
|
#14 |
|
Sv: Jentungen vil kjøpe nettbrettDet blir med 3G. Abonnementet kan jeg også benytte meg av. Vi gleder oss begge to, kan man si!
|
![]() |
|
|