Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trenger blogghjelp

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-12, 11:49   #1
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trenger blogghjelp

Jeg har bilder under blogginnleggene mine som skal vise andre innlegg leserne også kan være interessert i.
Problemet er bare at det er de sammen tre bildene under de fleste innleggene. Nå har ikke jeg skrevet mer enn syv blogginnlegg, men jeg vil tro det burde vært litt forskjellige bilder under noen av innleggene eller?
Kobles ikke bildene til etikettene/emneordene i hvert innlegg?
Jeg har etiketter i tilknytning til hvert innlegg, uten at det utgjør noen forskjell.

Hva gjør jeg feil?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-12, 11:55   #2
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger blogghjelp

Jeg tror jeg har skjønt det selv. Saken er at siden det foreløpig er så få innlegg og dermed enda færre etiketter som matcher, så finner ikke søkerverktøyet nok liknende innlegg og bare velger tre faste.
Etterhvert som det kommer flere emneord som er lik hverandre, så vil det bli andre bilder under innleggene?

Gammel 16-04-12, 11:48   #3
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Jeg får ikke dette her til.
Alle bildene under innleggene er helt identiske.

Er det noen med litt peiling på blogger som kan hjelpe meg litt?

Gammel 16-04-12, 11:50   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva slags blogg er det snakk om? Altså, hva slags bloggpubliseringsverktøy bruker du? Jeg skjønner ikke engang spørsmålet ditt, men hvis du sier hvilken site/hvilket verktøy du bruker, så kanskje noen vet.

Gammel 16-04-12, 11:59   #5
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hva slags blogg er det snakk om? Altså, hva slags bloggpubliseringsverktøy bruker du? Jeg skjønner ikke engang spørsmålet ditt, men hvis du sier hvilken site/hvilket verktøy du bruker, så kanskje noen vet.

Jeg bruker Blogger (eller er det Blogspot?): www.1000fantastisketing.blogspot.com

Altså, under hvert innlegg er det bilder med tips til andre av innleggene i bloggen som kan være av interesse. Det burde da være forskjellige bilder under de forskjellige innleggene eller?
I og med at det er forskjellige emneord tilknyttet hvert innlegg, og flere av dem har samme emneord, burde da ikke det vært en eller en annen sammenheng her?

Og ja, jeg vet jeg ikke har veldig mange innlegg å velge blant enda, men det burde ikke være link til det innlegget man akkurat har lest under innlegget.
Jeg tenker at hvis man leser dagens der ett av emneordene er mat, så burde da andre innlegg med mat som emneord, vært blant dem som er nevnt under. Eller tenker jeg helt feil her?

Gammel 16-04-12, 11:59   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg innrømmer at jeg aldri har trykket på de innleggene under innleggene (og jeg leser sikker tjue blogger per dag) og derfor ikke har det selv. Jeg synes månedens mest populære innlegg i margen er en mye bedre greie. *smaksak og kan ikke hjelpe med spørsmålet*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 12:02   #7
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg innrømmer at jeg aldri har trykket på de innleggene under innleggene (og jeg leser sikker tjue blogger per dag) og derfor ikke har det selv. Jeg synes månedens mest populære innlegg i margen er en mye bedre greie. *smaksak og kan ikke hjelpe med spørsmålet*

Det ligger vel an til at jeg fjerner dem selv også hvis jeg ikke klarer å få orden på dem.
Jeg trykker på dem selv på andres blogger og synes det er kjekt. Men ikke sånn som de ser ut hos meg nei.

Gammel 16-04-12, 12:02   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Forøvrig kan vi godt bli twistbuddyer. De tre du liker best spises aldri her.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 14:36   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg husker fra da jeg iferd et noe slikt selv at det funker best etter noe tid, både TID og MANGE INNLEGG hjelper, rett og slett.

Dog er det tidvis dårlig match mellom innlegget og de tre det linkes til under, i forhold til emneord. Og jeg har mange innlegg, og mange like emneord altså. Det er en god del som tetter greit, og noen jeg aldri skjønner hvorfor kommer der de kommer...

Gammel 16-04-12, 17:30   #10
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg husker fra da jeg iferd et noe slikt selv at det funker best etter noe tid, både TID og MANGE INNLEGG hjelper, rett og slett.

Dog er det tidvis dårlig match mellom innlegget og de tre det linkes til under, i forhold til emneord. Og jeg har mange innlegg, og mange like emneord altså. Det er en god del som tetter greit, og noen jeg aldri skjønner hvorfor kommer der de kommer...

Hmmm. Jeg får gi det litt mer tid og endel flere innlegg før jeg vurderer det igjen. Jeg synes det ser pent ut med de tre boksene under og vil gjerne ha dem der. Men ikke hvis det er de samme tre boksene under hvert innlegg.

Takk for svar. Kjekt med andres erfaringer!

Gammel 16-04-12, 18:53   #11
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det ser ut som du bruker LinkWithin, og de sier følgende om hvordan de velger hvilke innlegg som vises: Stories are chosen based on several factors, including title, tags, and content. Det er ingen innstillinger i LinkWithin utover hvor mange innlegg den skal vise, så jeg ville latt den stå der litt til hvis jeg var deg, for å se om den endrer seg når du får flere innlegg.

Gammel 16-04-12, 19:37   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Velg Wordpress, then I can answere anything! (Nesten da).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 00:36   #13
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Det ser ut som du bruker LinkWithin, og de sier følgende om hvordan de velger hvilke innlegg som vises: Stories are chosen based on several factors, including title, tags, and content. Det er ingen innstillinger i LinkWithin utover hvor mange innlegg den skal vise, så jeg ville latt den stå der litt til hvis jeg var deg, for å se om den endrer seg når du får flere innlegg.

Takk! Jeg lar den stå litt til og ser om det blir endring etterhvert.

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Velg Wordpress, then I can answere anything! (Nesten da).

Wordpress ja. Burde sikkert valgt det i utgangspunktet. Regner med det er litt vrient å bytte nå uten å startet hele prosjektet mitt fra starten igjen...?

Gammel 25-04-12, 18:12   #14
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Du hadde helt rett! Nå er det forskjellige bilder under innleggene. Tydelig at den trengte noen å velge bland samt litt tid.
Takk for tipset om å vente litt og se.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.