Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyavgang Gardermoen kl 6 - noen tips?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-12, 23:41   #21
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyavgang Gardermoen kl 6 - noen tips?

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Har dere to sett med nøkler til bilen?

Han kjører bilen dit og parkerer. Sender deg en sms med plassering.
Så tar du og ungene tog til Gardermoen på ettermiddagen og koser dere med en kaffe og milkshakes på Starbucs før dere plukker opp bilen og reiser hjem.

God ide!

Slik har vi faktisk gjort en gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:43   #22
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, jeg vet!

Dere skaffer dere barnevakt, _begge_ reiser med flytoget til hotellrom på G-moen. Dere har dere en fin aften med god mat og vin og ... sånt, på hotellet.

Tidlig neste morgen drar han avgårde dit han skal, og du tar flytoget tilbake til Oslo og på jobb. (pass på at dere får hotell med gangdistanse til flyplassen så det ikke blir noe dill med transport om morgenen)

Problem solved!

Sist redigert av m^2 : 15-04-12 kl 23:50.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-12, 23:47   #23
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Åh, jeg vet!

Dere skaffer dere barnevakt, _begge_ reiser med flytoget til hotellrom på G-moen. Dere har dere en fin aften med god mat og vin og ... sånt, på hotellet.

Tidlig neste morgen drar han avgårde dit han skal, og du tar flytoget tilbake til Oslo og på jobb.

Problem solved!

Oooooh! Nå snakker vi!

Gådd, så engasjert jeg var i denne tråden, da.

Gammel 15-04-12, 23:54   #24
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sånn der taxi- fastpris har vi forsøkt oss på, men får alltid svar àla: det gjelder ikke på lørdager, ikke på kveldstid, ikke før åtte om morgenen, ikke når sola står i zenit osv.

Men verdt å prøve.

Gammel 15-04-12, 23:57   #25
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flybussen går jo midt på natten - fra Oslo bussterminal. 43 minutter tar det i følge nettsiden

Gammel 17-04-12, 09:47   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen er interessert så kan jeg informere om mannens valg av løsning. Billig ble det, men jeg er usikker på om han syntes det var et godt valg.

I hvert fall; han tok siste rutetog til Gardermoen i går kveld. Det var fremme kl 01. Så fant han disse liggestolene som står i ankomsthallen, og så hvilte/halvsov han der i tre timer før han sjekket inn. Han hadde bestilt sete ved nødutgang på flyet for å få litt ekstra plass, og hadde store planer om å sove på flyet (hvilket han nok gjør akkurat nå). Han kan sove stående, heldiggrisen.

Og han har lovet seg selv å ikke fly kl 6 noen gang igjen.

Gammel 17-04-12, 09:51   #27
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min reiser veldig mye, og har sverger på at han aldri noensinne skal ta fakirfly kl.0600 om morgenen igjen. Han pleier heller å reise dagen før, sove en natt på hotell og være frisk og klar til møter morgenen etter når noen av kollegene kommer halsende og huløyde i siste liten etter å ha tatt morgenflyet. Sier han.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 09:53   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Mannen min reiser veldig mye, og har sverger på at han aldri noensinne skal ta fakirfly kl.0600 om morgenen igjen. Han pleier heller å reise dagen før, sove en natt på hotell og være frisk og klar til møter morgenen etter når noen av kollegene kommer halsende og huløyde i siste liten etter å ha tatt morgenflyet. Sier han.

Nå var dette en privat reise for mannen min. Derfor forsøkte han å minimere kostnadene.

Jeg reiste mye i jobben min før, og da var jeg som din mann. Jeg reise kvelden i forveien, sov på hotell og stilte på møtet mitt blid og uthvilt. Noe annet nektet jeg å gå med på.

Gammel 17-04-12, 09:57   #29
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han er ikke tilfeldigvis sunnmøring? Det der høres ut som noe svogeren min kunne finne på å gjøre.

Jeg tok tidlig-tidlig-fly hver mandag morgen i et helt år. Men i og med at det ikke var jeg som plukket opp regningen hadde jeg fast taxi som hentet meg utenfor døra mi sånn at jeg rakk flyet mitt med akkurat nok margin. Hadde det vært en og annen tur ville jeg nok vurdert å reise på søndagskveld, men når jeg ukependlet hver uke så var det helt uaktuelt å reise dagen før.

Gammel 17-04-12, 10:02   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Han er ikke tilfeldigvis sunnmøring? Det der høres ut som noe svogeren min kunne finne på å gjøre.

Nei, han er ikke sunnmøring. Han er bare gift med meg; økonomen. (En stillingstittel jeg vel deler med din svoger.)

Gammel 17-04-12, 10:06   #31
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nei, han er ikke sunnmøring. Han er bare gift med meg; økonomen. (En stillingstittel jeg vel deler med din svoger.)

Jepp. Men akkurat i hans tilfelle tror jeg utdanning henger tett sammen med oppvekststed.

Gammel 17-04-12, 10:10   #32
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Slitsomt å fly så tidlig. Vi kaller det bare pysjamasflyet.

Gammel 17-04-12, 10:15   #33
Stompen
Aktiv

Stompen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Stompen er litt kulStompen er litt kul
Standard

Vi bor et kvarters rolig kjøring fra flyplassen, så her kommer alle slektninger og venner som skal ut og reise til oss, parkerer bilen her og så kjører vi de til terminalen og henter dem igjen når ferien er over. Gratis parkering og gratis taxi
Det hender det blir litt logistikkproblemer med kjøring og henting hvis de enten er så mange at vi ikke får plass i en bil eller det er på tidspunkt hvor en av oss er borte, men da er det alltids noen andre som stiller opp. Mamma, brodern, pappa osv.

Stompens flyplassevice!

Stolt mamma til fem små trollunger
2005, 2006, 2x2010 og lille overraskelse 2012
Stompen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 10:20   #34
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyr 0600 els relativt hyppig og det er
Det beste er jo når det er ettdagsmøter. Og man kommer ramlende inn døra hjemme igjen samme kvelden sånn ca 0015-0110, litt avhengig av hvor lang deicingen og venting på rullebane og tilsvarende iboende faenskap tar. Og akkurat såpass høy på reisa at man ikke sovner med en gang men må "roe seg". Også skal man stille fresh på jobben dagen etter sånn i 0800-tida. Gjerne med litt dårlig planlegging så man skal stille med full tankekapasitet på et møte klokka 0900.
Yay!

Før reiste jeg _alltid_ kvelden før og ikke siste flyet heller, jeg insisterte på ettermiddagsflyet for å få mest mulig ro over reisen, og slippe å komme frem til storby sent på kveld. Nå er det litt vanskeligere (dvs veldig mye dyrere for meg, og det dekkes ikke av arbeidsgiver) å få barnevakt på kveldstid, så da må jeg ta tidligflyet gitt... blærk!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 10:50   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Hvis noen er interessert så kan jeg informere om mannens valg av løsning. Billig ble det, men jeg er usikker på om han syntes det var et godt valg.

I hvert fall; han tok siste rutetog til Gardermoen i går kveld. Det var fremme kl 01. Så fant han disse liggestolene som står i ankomsthallen, og så hvilte/halvsov han der i tre timer før han sjekket inn. Han hadde bestilt sete ved nødutgang på flyet for å få litt ekstra plass, og hadde store planer om å sove på flyet (hvilket han nok gjør akkurat nå). Han kan sove stående, heldiggrisen.

Imponert!

Min mann hadde definitivt ikke gjort det samme. Selv om han kan være en gjerrigknark.

Gammel 17-04-12, 23:53   #36
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Kjenner det er litt godt å bo 15 minutters kjøring unna Gardermoen og ha tilgang til gratis parkering.
(jobber der og parkerer derfor på jobben. Men jobber ikke på selve terminalen)

Gammel 18-04-12, 00:42   #37
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøre bil, parkere i Sarsgate og ta flybussen som går derifra litt over 0400?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 00:44   #38
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

: så var det dette med å lese hele tråden før man svarer:

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 08:39   #39
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompen, her.

Vi bor et kvarters rolig kjøring fra flyplassen, så her kommer alle slektninger og venner som skal ut og reise til oss, parkerer bilen her og så kjører vi de til terminalen og henter dem igjen når ferien er over. Gratis parkering og gratis taxi
Det hender det blir litt logistikkproblemer med kjøring og henting hvis de enten er så mange at vi ikke får plass i en bil eller det er på tidspunkt hvor en av oss er borte, men da er det alltids noen andre som stiller opp. Mamma, brodern, pappa osv.

Stompens flyplassevice!

Da er dere jammen greie. Jeg bor nærmere, men det har aldri vært snakk om å kjøre slekta til flyplassen. Ingen har spurt om det heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 10:09   #40
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anbefaler ikke helt å gjøre som oss, men må bare innrømme at det er veldig praktiskt. Vi skal grytidlig avgårde på Gardermoen og har leiebil fra Gardermoen siden vi krasjet den andre bilen rett ved Gardermoen i påsken. Så vi bare leverer inn leiebilen og har bestilt ny til vi kommer hjem igjen fra ferie. Gratis parkering og i tillegg får vi utbetalt penger for ikke å ha leiebilen de dagene. Mest lønnsomme parkeringen jeg har hatt på Gardermoen noen gang. Men det skjer forhåpentligvis ikke igjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:00.