Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Den beste parfymefrie solkremen?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-12, 16:27   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste parfymefrie solkremen?

Da skal jeg ikke prøve meg på den, takk for info. Jeg tror jeg holder meg til Cliniderm og La Roche Posay, siden vi har gode erfaringer med dem fra før av.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 16:29   #22
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er superallergisk mot solkrem, men jeg tåler la roche porsay fra apotek noenlunde ok. Jeg bruker den kun når jeg absolutt må og begrenser heller sol ellers. Jeg er heldig og tåler sol godt så jeg har luksusen av å kunne droppe krem mer enn jeg frykter du kan?

Takk for info. Et av mine barn tåler ikke solkrem, og det er virkelig en plage. Særlig når denne elsker å bade. Takk og lov for badetøy som beskytter det mest ømfintlige, men på et tidspunkt finnes jo ikke det lenger heller.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-12, 16:44   #23
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg fikk forresten prøver på lrp på apoteket i ulike styrker. Det er forskjellig kjemisk etter hvilken faktor det er, så det var visst viktig å prøve alle.

Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 12:19   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kan da melde om at babysolkremen til la roche posay ga meg fullstendig elveblest. Hvilket da bekrefter at om man tåler en krem så er det ikke dermed sagt at man tåler alt fra samme merke.

Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 12:45   #25
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så kjipt! Men den har ganske høy faktor, har den ikke?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 12:46   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Tredve.

Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 12:51   #27
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Årets grønn hverdag-test av solkremer: http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle761618.ece

Gammel 28-05-12, 12:54   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sverget til Cliniderm i mange år.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 12:56   #29
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bruker clinque på soleksem gutten i huset.

Gammel 28-05-12, 13:00   #30
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Cliniderm er drepen for min hud. Cosmica ser ut til å gå greit. Dog ser jeg minsten sliter med litt soleksem i år. Det gjorde hun ikke i fjor.
(Vi bruker Cosmica hele hurven..)

Gammel 28-05-12, 13:10   #31
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen som har prøvd de fra Badger? Var ikke med i testen til Grønn Hverdag, men den Skal være fri for parabener og den slags.
http://www.vidunderbarn.no/productde...hp?product=658

Gammel 28-05-12, 13:36   #32
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Cliniderm kom veldig dårlig ut på parabener i fjor, og har vel parfyme også, ihvertfall den det står aco på.

Gammel 28-05-12, 13:38   #33
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Da skal jeg ikke prøve meg på den, takk for info. Jeg tror jeg holder meg til Cliniderm og La Roche Posay, siden vi har gode erfaringer med dem fra før av.

Men er cliniderm uten parfyme og uten parabener da? Står ikke noe at det ikke er det på min cliniderm.

Gammel 28-05-12, 13:40   #34
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Cliniderm kom veldig dårlig ut på parabener i fjor, og har vel parfyme også, ihvertfall den det står aco på.

Den har ikke parfyme, nei - i alle fall ingen av de 5 variantene vi har i år.

Gammel 28-05-12, 13:50   #35
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Det står 'fragrance free' på dem alle, Ine, men når du sier det, kan jeg si meg enig i at det faktisk lukter bittelitt mer parfymert av dem i år enn tidligere. En svak roseduft, på en måte.

Gammel 28-05-12, 13:50   #36
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Den har ikke parfyme, nei - i alle fall ingen av de 5 variantene vi har i år.

Okei, har trodd denne testen viste at cliniderm sin kom dårlig ut, fordi det står aco på min cliniderm,
http://forbrukerportalen.no/Tester/2...=1307531022.09

mens denne testen viser at cliniderm er en av vinnerne, da fikk jeg oppklart det. http://www.gronnhverdag.no/nor/Teste...v-solkrem-2011

Gammel 28-05-12, 13:52   #37
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Det står 'fragrance free' på dem alle, Ine, men når du sier det, kan jeg si meg enig i at det faktisk lukter bittelitt mer parfymert av dem i år enn tidligere. En svak roseduft, på en måte.

Ok,kjøpte min i fjor, det står ikke noe om at den er parfymefri, men det står ikke noe om parfyme i innholdsdeklarasjonen heller, men så kan vel parfyme være skjult bak mye rart.

Da kan jeg med trygghet handle den i år da, ofte er det halv pris på den på apoteket.

Gammel 28-05-12, 13:54   #38
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Men i følge den første testen har cosmica dårligere solfaktor enn det den oppgir, 9 og 11 når det skal være 15, og kommer derfor dårlig ut.

Gammel 28-05-12, 13:55   #39
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Hm, på min fra i fjor står det "alcohol and fragrance free" på fremsiden. (Og ja, det står både Cliniderm og Aco i år som i fjor.)

Gammel 28-05-12, 13:58   #40
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Hm, på min fra i fjor står det "alcohol and fragrance free" på fremsiden. (Og ja, det står både Cliniderm og Aco i år som i fjor.)

Kanskje min er to år når jeg tenker meg om??

Men på testen til grønn hverdag kan en solkrem fra samme merke få toppkarakter, en annen innen samme merke kan få strykkarakter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.