|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#201 |
|
Passiv
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?
|
|
|
|
#202 |
|
Textrovert
|
Ja, jeg fant nettopp ut det samme. Jeg fant også ut at dersom du er bare én dag for sent ute med å betale, sperrer de kortet for videre fornying, slik at man må til Trafikanten for å få nytt kort. Jeg ringte og spurte om det virkelig var så strengt, og kundebehandleren bekreftet det. Greit at folk skal betale for seg, men noen dagers slack ville gjøre livet litt enklere for alle parter, vil jeg tro.
|
|
|
#203 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poden har 30-dagerskort, og hver gang det skal fornyes må jeg ha med kortet på Narvesen for å kjøpe nye 30 dager. Ugreit siden jeg jobber 100m derfra og lett kunne ordnet det på 5 min. i arbeidstida, men Poden har jo med busskortet på skolen. Så da har det blitt til å ta en ekstra tur etter skoletid.
|
|
|
#204 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Takk til denne tråden: Jeg er barnslig begeistret over å reise rundt med et dagskort (som jeg kjøpte i går), som Ruter insisterer på at gikk ut 1. 1. 1997. Ruter er jo rene turistattraksjonen, jo. |
|
|
|
|
|
#205 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var lurt! |
|
|
|
|
|
#206 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Ja, nå vil de altså innføre rushtidsavgift på trikk, buss og t-bane også nå ...
|
|
|
#207 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Du kan så si, Absalone. Det er jo skikkelig schmart, lizm, å gjøre det dyrere å reise i rushtiden. Jadda. Som om ikke veiene var fulle nok, eller forurensingen ille nok. Jeg venter på sykkelavgift. Den kommer.
|
|
|
#208 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Jeg hørte dette på vei til jobb i morges og må innrømme at jeg satt på Bybanen og lo høyt. Det er noe av det mest idiotiske jeg har hørt på veldig lenge. Og mannen burde sies opp, bare for i det hele tatt å komme ut med noe så dumt. |
|
|
|
|
|
#209 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Jeg synes de skal ansette sånne inndyttere, sånn som de har på undergrunnen i Japan. Det trengs stadig, når de kjører med enkle togsett i rushtiden.
|
|
|
#211 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Rushtidsavgift må jo være tidenes dårligste idè om man ønsker at flere skal reise kollektivt.
|
|
|
#212 |
|
Har diplom
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?I følge lokalavisen sier ruter at nye passasjerer "koster mer enn det smaker". De taper ti kroner pr passasjer visstnok. Så da så. |
|
|
|
|
|
#213 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Min umiddelbare reaksjon er å le høyt, men egentlig er jo dette i stedet noe å grine av. |
|
|
|
|
|
#214 |
|
Smugleser
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Det koster nok litt ekstra å få t-banesjåføren til å si følgende melding på høyttaleranlegget (som jeg opplevde, stående som den berømte silda) i dag:
(Det er seriøst til å grine av. Med kred til føreren likevel.)
|
|
|
#215 |
|
Hertuginne
|
Neinei, altfor kundevennlig, kan'ke ha noe av det.
|
|
|
#216 |
|
Har diplom
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Men altså.
For de aller fleste som reiser kollektivt i rushen har jo ikke tenkt seg på jobb. Det er null problem å ta 12-toget i steden for 7-toget. |
|
|
|
|
|
#217 |
|
Hertuginne
|
Nei, ikke sant. Egentlig er det noe herk å ta 7-toget, for man må jo så innmari tidlig opp. Og så må man stå hele veien inn til byen. At jeg ikke har kommet på før at jeg kan tolvtoget, my bad altså.
|
|
|
#218 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Kan ikke alle bare gå ned i minst 50 % stilling da? |
|
|
|
|
|
#219 |
|
Hertuginne
|
Jah, nå snakker vi.
|
|
|
#220 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ruter - dyrest i verden. Hvordan utøve forbrukermakt som virker?Jeg er økonom, og under studiene lærte vi at det bør være en klar sammenheng mellom tilbud/pris og etterspørsel. Altså; når mange vil ha noe, så bør man skru opp prisene. Det er nok bare en litt overivrig økonom som kom på noe fra studietiden.
|
|
![]() |
|
|