Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Modding av skrivefeil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 13:20   #1
HP
Administrator

HP sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Gjør det??? Endelig godt jeg har begynt å poppe selv da. Selvpop i masse Melange er best, men nå har jeg begynt med rapsolje med en dæsj smør i stedet. Kjedeligere, men litt sunnere.

Det sunneste er å bruke meierismør

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:21   #2
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Og det beste

Gammel 04-10-06, 13:23   #3
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Og det beste

Ja meierismør eller sætersmør!

Gammel 04-10-06, 13:25   #4
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

næhæhæi så, det sunneste er å spise gulrøtter

Gammel 04-10-06, 13:27   #5
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.

næhæhæi så, det sunneste er å spise gulrøtter

Helt sant! Men hvis en først skal steke så er meierismør det sunneste (som har smak).

Gammel 04-10-06, 13:29   #6
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lager popcorn i popcornmaskin som bruker varmluft og ikke fett i det hele tatt. Og så heller vi smør over etterpå.

Gammel 05-10-06, 09:25   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi lager popcorn i popcornmaskin som bruker varmluft og ikke fett i det hele tatt. Og så heller vi smør over etterpå.

Ja, for da trenger man jo ikke helle noe smør... eller er det slik, at smøret trekkes inn superfort og man må ha MYE MYE for å sette smak?

Ja, vi har også popcornmaskin. En kjærlighetsgave til meg fra mannen min etter at mellomsøster var født. Noen får diamanter, andre får popcornmaskiner. Egentlig liker jeg popcornmaskinen best.

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 09:27   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Ja, for da trenger man jo ikke helle noe smør... eller er det slik, at smøret trekkes inn superfort og man må ha MYE MYE for å sette smak?

Og så må man ha mye for at saltet skal sitte ordentlig fast etterpå.

Ja, vi har også popcornmaskin. En kjærlighetsgave til meg fra mannen min etter at mellomsøster var født. Noen får diamanter, andre får popcornmaskiner. Egentlig liker jeg popcornmaskinen best.

Jeg ga popcornmaskinen til mannen min da vi hadde vært kjærester et år eller to. Jeg tror han også syntes det var en ganske romantisk gave.

Gammel 05-10-06, 10:23   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk popcornmaskin av svogeren min!

Gammel 05-10-06, 10:31   #10
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg fikk popcornmaskin av svogeren min!

Ah...Intriger og begjær! En såpe er i emning.

"Blondie var lykkelig med Jeff, men en dag kom Jeffs bror, Lance, og ga henne en popcornmaskin. Blondie hadde ikke vært klar over hans følelser før nå. Hun følte seg hjelpeløst dratt mellom brødrene. Hvem skulle hun velge? "

Gammel 04-10-06, 13:35   #11
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Huff, nei, det inneholder jo MELKeproteiner, det er VIRKELIG skummelt det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 13:51   #12
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Huff, nei, det inneholder jo MELKeproteiner, det er VIRKELIG skummelt det.

Ja, hvis du ikke tåler melkeprotein så er det ganske skummelt. Et alternativ da er å lage ghee, eller bruker kokosfett. Det beste er jo en slik varmluftsak som skilpadda har, så kan du tilsette fett etter ønske etterpå

Gammel 04-10-06, 13:59   #13
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, hvis du ikke tåler melkeprotein så er det ganske skummelt. Et alternativ da er å lage ghee, eller bruker kokosfett. Det beste er jo en slik varmluftsak som skilpadda har, så kan du tilsette fett etter ønske etterpå

Hva er det?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:00   #14
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Hva er det?

Ghee er klaret smør; brukes mye som stekefett i f.eks. indisk matlaging. Man smelter smør og fjerner "grumset", der proteinene er, og bruker bare det klare fettet.

Gammel 04-10-06, 14:35   #15
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ghee er klaret smør; brukes mye som stekefett i f.eks. indisk matlaging. Man smelter smør og fjerner "grumset", der proteinene er, og bruker bare det klare fettet.

Kan man få kjøpt det ferdigklaet eller må man gjøre det selv?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:37   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg vil tro at en del innvandrerbutikker selger det, men jeg har aldri sett etter det selv.

Gammel 04-10-06, 14:39   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ferdigklaet vet jeg nå ikke, men du kan få kjøpt ferdig LAGET ja.
Men vær obs på at det mange steder selges Ghee laget av vegetabilsk fett, og det bør du styre unna. Kun bruk de som er laget på ekte smør.

Jeg har laget det selv. Det er lett. Jeg har oppskrift i Lindberg-kokeboka mi, men orker ikke å lete den frem nå. Prøvde å google, men fant ikke oppskrifter.

Emneord
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:30.