Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gruer meg

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-12, 00:16   #41
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruer meg

Gammel 23-04-12, 00:40   #42
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Gammel 23-04-12, 02:05   #43
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 08:13   #44
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Og så har jeg en nær venn som kan "alt" om de praktiske tingene du etterspør, så du kan godt sende meg spørsmål om du vil.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:08   #45
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt at dette er både tungt og vondt, men bruk vennene dine for alt de er verd.
Jeg er god på kokkegreier, så du må gjerne lage en tråd jeg kan svare i eller sende meg en PM, jeg hjelper gjerne.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 10:09   #46
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruk den hjelpen du kan få.

Jeg skjønner godt det er tungt! Dagen kommer til å bli flott, det er jeg helt sikker på, men annerledes enn hva den først hva tenkt.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 10:22   #47
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gammel 23-04-12, 11:15   #48
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 11:58   #49
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

.......

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 10-05-12 kl 23:35.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:02   #50
Mrs. S

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Tusen takk. Jeg satser på venner og storesøs. Har leid lokaler.

Da er du godt i gang, dette klarer du vet du, du er sterkere enn du tror!

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:06   #51
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:08   #52
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Bestillt ferdig stekte steker m/sjy.Vakumpakket poteter, så da er det bare å koke vann. Grønnsaker bruker jeg viltblanding. (orker ikke organisere kutting). Surkål, lurer på hvor mange pakker til 30 pers.?
Vannmelon, hvor mange trenger jeg om jeg skal skjære i skiver for å trykke ut hjerter og stjerner? Evt. lage sånne små kuler? Noen som vet?
Naboen lager saus og blir med på handel.
Pølse og brød til de små. vannmelon og jordbær til de små, vannmelon og fenalår til de voksnes forrett. Hva pynter jeg forretten med?

Gammel 23-04-12, 12:54   #53
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

For en lei situasjon. Jeg vil gjerne råde deg til de lure og enkle triksene, og ser at du har tatt noen gode valg.
Samtidig så skjønner jeg sårheten over at det ikke blir som det kunne (og skulle) vært. Man vil jo fortsatt lage den beste festen for konfirmanten. Selv om alle skjønner at man må justere kravene etter forholdene, så er det vondt.

Hva med grissini som forretpynt/tilbehør?
En spiselig blomst, men det er kanskje ikke helt sesong?

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 13:21   #54
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bestillt ferdig stekte steker m/sjy.Vakumpakket poteter, så da er det bare å koke vann. Grønnsaker bruker jeg viltblanding. (orker ikke organisere kutting). Surkål, lurer på hvor mange pakker til 30 pers.?
Vannmelon, hvor mange trenger jeg om jeg skal skjære i skiver for å trykke ut hjerter og stjerner? Evt. lage sånne små kuler? Noen som vet?
Pølse og brød til de små. vannmelon og jordbær til de små, vannmelon og fenalår til de voksnes forrett. Hva pynter jeg forretten med?

Vannmelonen du skal ha i figurer/kuler er til forretten? Da ville jeg regnet ca 10 personer pr. kg melon.
Pynte med f. eks melbatoast, grissini eller minigrissini, jordbær og noe grønt, f. eks bladpersille, ruccola eller en fin bladsalat. Noen rødløkringer eller et dryss av vårløk er også smakfullt og pent.
Dersom du får tak i lavendel er det også veldig godt til spekemat og melon.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:03   #55
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Hei, jeg skal prøve å svare så godt som mulig å hjelpe siden jeg kjenner til utfordringene du nå plutselig fikk.
(jeg lagde tapasen i din bror sitt bryllup).

Ca 100 gram surkål per person når du har andre grønsaker, jeg mener det er ca 400 gram i pakken så da blir det ca. 8 pakker.

Mener du vannmelon og fenalår (ikke spekeskinke) til fenalår ville jeg heller valgt en melon med mer smak, (piel de sapo, cuandalope el lignende).
Hvis du regner 10 personer per melon / 15 personer hvis melonen er stor (vannmelon).

Ellers ville jeg pyntet forretten med "stjerenfrukt", hatt et lite salatblad i bunnen. Apelsin passer bra til spekemat, agurk, cherrytomater delt i to eller laget små "blomster" av.

De fleste barn spiser spekemat med melon (min erfaring).

Bare spør hvis det er mer du lurer på, lykke til.

Gammel 23-04-12, 17:04   #56
amo

amo sin avatar

Standard

Tusen takk Dinochef, trenger nok hjelp.
Først, hva heter det redsskapet som ser ut som en liten isskje som han brukte til å lage kuler av vannmelon? Må jeg på en spesialforretning, eller har de på feks. Tilbords tror du?
I og med at han ikke handler så har jeg bare rema1000,Kiwi,rimi og Spar tilgjengelig. Så de hadde sånne bokser med stjernefrukt (psyll.. ett eller annet) til 10,- kr. Kan jeg kjøpe de nå?
Jeg går for spekeskinke og vanlig vannmelon. Var mamma som mente jeg kunne har jordbær til barna, min bror var nok mer der at barn skal smake det meste.....

Sist redigert av amo : 23-04-12 kl 18:07.
Gammel 23-04-12, 20:23   #57
Dinochef
Aktiv

Dinochef sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Dinochef er litt kulDinochef er litt kul
Standard

Tusen takk Dinochef, trenger nok hjelp.
Først, hva heter det redsskapet som ser ut som en liten isskje som han brukte til å lage kuler av vannmelon? Må jeg på en spesialforretning, eller har de på feks. Tilbords tror du?
I og med at han ikke handler så har jeg bare rema1000,Kiwi,rimi og Spar tilgjengelig. Så de hadde sånne bokser med stjernefrukt (psyll.. ett eller annet) til 10,- kr. Kan jeg kjøpe de nå?
Jeg går for spekeskinke og vanlig vannmelon. Var mamma som mente jeg kunne har jordbær til barna, min bror var nok mer der at barn skal smake det meste.....

Hei, hyggelig å kunne hjelpe.

"Iskuleren" du nevner heter noisette jern, den bør du få tak i hos en ordentlig jernvare, tilbords bør ha også.

Stjernefrukt eller carambola er egentlig et bær med eplelignende smak som blir til stjerner når du kutter dem, bæren som du har fått tak i physalis egner seg svært bra til pynt også de holder seg noen dager i kjøleskap så se til at de er fin og jevn i farge så er det bare til å kjøpe.

Hvis du skal ha spekeskinke ser jeg ingen grunn til å lage noe annet til barna, la de spise vanlig mat slik at de blir vant til vanlig mat, jeg var forøvrig enig med din bror i masse når det gjelder mat.

Gammel 23-04-12, 20:43   #58
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper mellombror får en fin dag, og at du klarer å se at du gir ham det selv om det ikke blir som du tenkte. Jeg blir forøvrig varm om hjerte av alle som tilbyr seg å hjelpe på ene eller andre måten. FP-familien er stor!

Gammel 23-04-12, 23:23   #59
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 23-04-12, 23:28   #60
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.