Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 09:10   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

På hvilke andre måter enn ved vanlig lønn blir dere belønnet?

Dekt telefon?
Ekstra ferie?
Firmabil?

Og om du ikke har noen andre goder, hvilke skulle du ønske du hadde?

Gammel 24-04-12, 09:12   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Reiseforsikring for hele familien
Fri avis
Fri internett og privattelefon
Fri bomring, dvs jobben dekker alle fakturaer jeg får på bompasseringer
Fri mobil
Og så setter de av 3,5 % av lønnen til avtalefesten pensjon
400,- pr.mnd til trenigsmedlemskap

Gammel 24-04-12, 09:13   #3
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En og annen kulepenn.

Mannen har dekket én avis og fri mobil. (både selve telefonen og kostnadene). Samt sommertid (8-15) i 3 måneder. Sånn der tjenestepensjon har de vel også, ja. [edit]

Jeg ønsker meg vaskehjelp.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:13   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dekket telefon og bredbånd, en ekstra ferieuke, veldig gode forsikringsordninger (blant annet reiseforsikring for hele familien) inkludert en super helseforsikring, mulighet til å lease bil ganske billig, sponset treningsmedlemskap, rabatter ulike steder (briller, bilreperasjon, bilvask, div. serveringssteder i nærheten av kontoret) og sikkert en del jeg har glemt/tar for gitt.

Gammel 24-04-12, 09:14   #5
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fri mobil og bredbånd, får dekket behandling hos fysioterapeut/kripraktor, får refundert deler av helsestudioregningen. Det var vel det

Skulle ønsket meg mer ferie, 'gratis' lån og vaskehjelp

Sist redigert av løve70 : 24-04-12 kl 09:16. Årsak: La til flere goder;)
løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:15   #6
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Vi har trimrom og en times fri i løpet av uka som vi kan bruke til trening.
Vi har god pensjonsordning.
Ellers er det fint lite.
Skulle gjerne hatt kortere arbeidsdag (sommertid på sommeren)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:15   #7
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har en ekstra uke ferie (6 uker totalt). Det er vel det

Gammel 24-04-12, 09:17   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fri mobiltelefon og kan muligens få dekket bredbånd hjemme. I tillegg har vi rett til å bruke én time per uke av arbeidstiden til trening. Vi har arbeidstid fra 9-16.45 mesteparten av året og sommertid fra 9-16 i fire måneder. Det er gull verdt.

Av ferie har vi av en eller annen grunn 5 uker og 3 dager - antar det er standard?

Gammel 24-04-12, 09:18   #9
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jo, jøss - jeg har 15 minutter massasje hver 3.uke. Og jobben dekker fysioterapeuten min nå.

Gammel 24-04-12, 09:21   #10
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Absolutt ingen ting for min del, hvis jeg ser bort i fra at jeg for 100,- i året kan bruke kommunens triste trimrom.

Mannen min har gratis internet, bredbånd, mobil, massasje på kontoret hver tirsdag, mange spennende reiser og gratis kantine.

Gammel 24-04-12, 09:22   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har en kjempebra helseforsikring, kun en ukes ventetid, og en god pensjonsordning.
Har også Livsforsikring som også dekker mann og barn.
Rabatt på trening på Friskis&Svettis, det bruker jeg.
Fri parkering.
Kan få endel rabatt på dekk, bildeler og andre bilremedier. Rabatt på bilverksteder.
Betalt fridag på julaften og halve nyttårsaften og onsdagen før påske.
Ferie når jeg vil, innordner meg etter jobben min. Ingen å krangle om fridager med.
Visstnok subsidiert kantine men den er allikevel ganske dyr..
Kan få noe reklameklær og annen reklame men det er ikke så spes. interessant for jenter...
Vi skal bytte ut fasttelefonene med mobiltelefon og da får alle en Samsung Galaxy-type. Regner med at den kan brukes litt privat også..

Jo, vi har innført fast jentetur med jobben hvert 2.år. Drar på torsdag ved lunch og kommer hjem ila. lørdagen.
Har akkurat vært i København. Var der for 2 år siden også.

Kunne ønske vi hadde firmahytte. Helst på fjellet; Trysil eller Hafjell.

Sist redigert av GinaK : 24-04-12 kl 09:45. Årsak: kom på flere..
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:22   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betalt ferie i romjul og påskedagene (man-ons).
Telefon
Reiseforsikring
Livsforsikring
Helseforsikring med maks to ukers ventetid på behandling
7 timers arbeidsdag 8 uker om sommeren
Flere firmahytter
Fleksitid
Parkeringsplass
Subsidiert kantine
Rabattavtale med flere butikker/treningssentre i nærheten
Reise annethvert år til en storby (torsdag-søndag)
Mulighet for betalt etterutdanning og kurs (etter avtale)
Bedriftslege på huset med kontroll hvert år
Fysioterapibehandling som vi betaler 150,- per behandling
Spesialtilpasset pult/stol osv for de som trenger det
Hjemmekontor for de som ønsker det

Har sikkert glemt noe.

Jeg elsker jobben min

minibolle mai 2012

Sist redigert av kokosbolle : 24-04-12 kl 09:29.
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:23   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått beskjed om å sende inn ønsker om hvordan jeg vil ha det. Og jeg ser at det er større mulighet til å få en del andre goder enn høyere lønn.
Så her var det flere gode ideer.

Gammel 24-04-12, 09:24   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, helseforsikringen glemte jeg. Den har vært god å ha til f.eks. røntgenundersøkelser og fysioterapi. Reiseforsikring for hele familien har vi også.

Gammel 24-04-12, 09:24   #15
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har:
30 min. fysio hver uke. Vi kan velge om vi vil ha massasjebehandling eller bruke tiden med fysioterapauten til spesialtilpasset trening i treningsrommet.
Flott treningsrom.
Fri mobil
Forsikring
1 time spinning i uken som bare er for oss ansatte.

For to år siden fikk alle flotte sykler og i fjor fikk vi logo-sykkeltøy.

Gammel 24-04-12, 09:24   #16
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Goder?

Bill.mrk. statlig ansatt

For å svare på spørsmål nr 2 så er det ikke spesielle goder jeg ønsker. Jeg ønsker en anstendig lønn.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:25   #17
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Subsidiert mat i lunsjen, lunsj inkl. i arbeidstid, én avis dekket og fri mobil. Vi har også sommertid i tre måneder og fri på inneklemte dager, men det tas som avspasering fra vinterens 8 timers jobbing, så det er vel strengt tatt ikke et gode. Eller?

Gammel 24-04-12, 09:28   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fri mobil
Internett hjemme dekket med inntil kr 500 pr måned
Maksimal pensjonsordning innen skattereglene
God gruppelivsforsikring
Reise- og avbestillingsforsikring for hele familien
Hytte på Beitostølen -som det riktignok er rift om, men man tjener poeng og det er veldig rettferdig fordeling
Sommertid
Parkeringsplass - et betydelig gode midt i Oslo sentrum
Fantastisk kantine som er sterkt subsidiert
Årlig premieringstur til et fancy sted i Europa hvis vi klarer strechtmålet vårt - vi klarte det i fjor og ligger godt an i år
Fleksitidsordning

Jeg kan slett ikke klage på godene. Om jeg skulle ønske meg noe, så var det en ekstra ferieuke.

Sist redigert av Tjorven : 24-04-12 kl 09:33.
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 09:29   #19
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I tillegg til fem uker ferie har vi også fri med lønn i romjula og i påskedagene. Svært rabatterte produkter (bøker). Sommertid i 4 måneder, med en time kortere arbeidsdag. Dekket mobiltelefon. Mulighet for hjemmekontor. Firmahytter. Trimrom.

Jeg er veldig fornøyd, og savner ingenting.

Gammel 24-04-12, 09:31   #20
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Firmabil, fri telefon og bredbånd, reiseforsikring for hele familien og livsforsikring/uførepensjonsordring.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.