|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Betalt lunsj, veldig god pensjonsordning, mulighet for å tegne billig boliglån i Statens pensjonskasse, betalt fri i arbeidstiden for å gå til lege, tannlege, nødvendige møter med banken, samt foreldresamtaler på skolen og barnehagen. :ansatt i staten: |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?
Jeg skatter også av en del av fordelene vi har. Men det er jo et gode åkkesom, og blir langt billigere enn om jeg skulle ha dekket alt det selv.
![]() |
#44 |
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) Sist redigert av Dragen : 24-04-12 kl 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
bits and pieces
|
Min egen mobil er bedre enn jobbtelefonen så den brukes ikke annet enn jobbrelatert uansett. Hadde jeg fått velge mobil selv hadde det vært noe annet.
![]() |
![]() |
#46 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?- Betalt mobiltelefon, både bruk og gadget |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Glemte aksjene i firmaet. Får aksjeutbetaling i stedet for bonus og det er veldig fint i mai, ikke så fint i april. :selvangivelse:
![]() |
#48 |
Textrovert
|
He he. Det er jeg enig i. Jeg burde ha skrevet teambuiling (sorry, teambonding som det heter hos oss) OG kursing. Kursingen og det sosiale er jo veldig ålreit. Selve teambondingsdagen kan jeg dy meg for. Teambonding arrangert av tyskere er ikke helt min tekopp. I fjor måtte vi leke en hel dag. Leke? Meg?!
![]() |
#49 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Fri telefon, 1500 i bredbånd i kvartalet, veldig god helseforsikring md 10 dagers behandlingsgaranti, fri med lønn i jula og hengedagene i påsken, 49% av treningsmedlemsskap dekket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Kjempestor personlig frihet og en (begrenset) pott reisemidler som jeg kan disponere veldig fritt. Prioritet i en glimrende ansattbarnehage.
![]() |
#51 |
Står på egne ben
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme her. Men vi får ca 70 kr i mnd som skal dekke slitasje på klær
![]() |
#52 |
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Jeg har 12 mnd. lønn pluss feriepenger, som godtgjørelse for problematikk rundt ferieavvikling. Dekket mobiltelefon, internett, taxi. Flexitid. Jevnlige naprapatbehandlinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Ser lyst på livet
|
Jeg regner med at du får fri med lønn for å gå til lege/tannlege, både for deg selv og barna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
flisespikker
|
Bare en liten detalj, men: jeg tror ikke vi får fri med lønn for å følge barn til lege/tannlege. Er barnet sykt, er det jo sykt barn-dag, som er med lønn, men legetimer og annet som ikke skyldes at barnet er sykt akkurat nå, tror jeg vi må ta som ubetalt fri. Det mener jeg vi snakket om og fikk presisert i fjor en gang. (Men vi får fri til det, da.)
![]() |
#55 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?- Jeg er statsansatt, og har god pensjonsordning
![]() |
![]() |
#56 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?De fleste goder har blitt fjernet ila de siste 3 årene pga innstraminger (utelandsk arbeidsgiver) men har fortsatt mobil og aviser dekket av arbeidsgiver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du ser ikke på fleksitid som et gode? Jøss, jeg ser på det som det aller største gode jeg har, særlig etter at jeg fikk barn. Jeg tror de aller fleste kvinner i service, omsorg og andre type typisk lavtlønnet "kvinneyrker" ville være svært uenig med deg. Flexitid er jo kun forbeholdt noen typer yrker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Guardian of the galaxy
|
![]() |
#60 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Jeg har hjemmekontor (på fast basis, det koster for mye å leie et sted). Ingen merker når jeg kommer og går, bare jobben er gjort. Jeg har tilgang til grassat mye bra bibelkommentarer. :jobber i Misjånen: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|