Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 11:46   #61
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

I barnehagen vår har de ansatte hver sin laptop.

De reiser på studietur til utlandet en gang i året, og får også delta på kurs/konferanser innenlands.

De har lønninger som ligger ørlitt høyere enn tariff.

Barnehagen har 2 faste vikarer, som vikarierer i barnehagen på fulltid, og som kan leies ut til de andre barnehagene i kommunen dersom det ikke er jobb til dem i vår barnehage.

Barnehagen vår er privat, og har en styrer som er litt over snittet opptatt av økonomi.

..nesten som min arb.plass, i barnehage

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:48   #62
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om jeg har fleksitid, jobber jeg ikke mer enn jeg selv vil. Og vi fører sirlig timer, og får overtidsbetalt om vi ønsker det. (Har en plusskonto med timer som vi selv legger inn til utbetaling om vi vil det.) Så for oss lønner det seg heller å ta plusstimene ut i overtidsbetaling enn i avspasering, siden overtidsbetalingen gir bedre timelønn.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:49   #63
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

- Betalt mobiltelefon, både bruk og gadget
- Bredbånd
- Elixia-medlemskap

That's it, tror jeg. Vi har jo fleksitid og alt sånt, men jeg tenker vel egentlig ikke på det som et gode.

Jeg tror du definitivt hadde sett på dette som et gode hvis du ikke hadde hatt det.

Jeg har blitt veldig bevisst på at fleksitid, gode pensjonsordninger og andre forsikringsordninger er et gode. Særlig når jeg ser på bekjente som ikke har det sånn. Som må betale for egen pensjonssparing, reiseforsikring og som ikke kan møte på barnehagens teaterforestilling kl 15.30 fordi de ikke får fri fra jobb.

Gammel 24-04-12, 11:50   #64
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg regner med at du får fri med lønn for å gå til lege/tannlege, både for deg selv og barna.

Da tolker vi hva et gode er forskjellig. Jeg ser ikke på dette som et gode. Et gode for meg er f.eks. fri telefon, internett, turer hist og her med jobben.

Jeg kom forresten på noe. Vi har avtale om trening i arbeidstiden 1 time pr uke og så får jeg bedriftsabonnement på treningssenter. Vi har fleksitid (ikke sommertid), men det fungerer av og til som en ulempe.

Ellers er det jo det vanlige statlige som pensjonssparing osv. som jeg ser er nevnt her. (Og som man fint finner i private bedrifter og.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:50   #65
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Mobil
Betalt lunsj (arbeidstid)
Massevis av kurs
Halv pris på treningssenter
Vintertid/ sommertid
Fleksitid
Gode boliglån via SPK
Statlig stillingsvern
Statlig regelverk

...

Gammel 24-04-12, 11:54   #66
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg tror du definitivt hadde sett på dette som et gode hvis du ikke hadde hatt det.

Jeg har blitt veldig bevisst på at fleksitid, gode pensjonsordninger og andre forsikringsordninger er et gode. Særlig når jeg ser på bekjente som ikke har det sånn. Som må betale for egen pensjonssparing, reiseforsikring og som ikke kan møte på barnehagens teaterforestilling kl 15.30 fordi de ikke får fri fra jobb.

Nettopp. Jeg kjenner nok av folk som må ta ut feriedag hvis de må være hjemme for rørlegger, vente på leveranse osv osv.
Fleksitid betyr faktisk alt for meg, mye mer en lønn i denne fasen av livet.
Jeg tenker på det hver gang jeg sitter i gymsalen siste skoledag (fellessamling der foreldre kan være med) før hver eneste ferie (høst, jul, påske og sommer), og hvor vanskelig dette er å få til for mange som må ta fri, bytte vakt eller hva har du. Jeg synes det er mye oppfølging av barn i hverdagen innenfor arbeidstiden, og jeg har bare et barn ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:55   #67
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser det er mye dere ramser opp som goder som jeg ser på som opplagt. :bortskjemt:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 11:59   #68
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Goder? Fri bruk av kladdebøker? Forresten så får jeg 100 kr i mnd for bruk av privat telefon. Ellers er det ikke noe å skryte av. Men jeg har aldri jobbet noe sted med goder, så jeg vet ikke hva jeg skal savne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 12:05   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser det er mye dere ramser opp som goder som jeg ser på som opplagt. :bortskjemt:

Derfor tror jeg at slike tråder er litt bra som en påminnelse for "sånne som oss".

Gammel 24-04-12, 12:07   #70
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja altså, jeg har egen kontorpult og laptop også da. Men det ser jeg ikke akkurat på som et gode.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 12:10   #71
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ansatt i instituttsektoren. Jeg får dekket mobiltelefon, også sponser arbeidsgiver trening i arbeidstiden. (Vi får sponset deler av treningsavgiften og har ekstern pilatestrener som kommer inn og pisker oss en time hver uke.)
Ellers er det ikke veldig mye goder, men jeg har ganske mye midler til å reise på konferanser for (sammenliknet med andre i samme situasjon), og så hender det at vi feirer litt med mat og vin på arbeidsgivers regning.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 12:13   #72
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

* Tilgang på bærbar-PC, slik at jeg får gjort alle skriftlige oppgaver. Hvilke dager PC'en virker er dog tilfeldig. Den jeg har nå virker dersom strømledningen står i - og dersom strømledningern står akkurat passe langt nok i. Den forrige PC'en virka når jeg holdt strømledningen i en 43graders vinkel, retning nord.

* Jeg har betalt for å være ute på skidager og andre turdager. Det er for meg luksus.

* For meg er det et gode å få tilbringe dagen med unger. Tilbakemeldingene fra dem er verdt hver dag i jobben min.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 12:22   #73
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Tja, la oss sjå... Sånn ca ingen.

Men eg får gjere mykje kjekt for betaling da! Sykle, gå tur, trene, danse, sjå film, gå på kafé, kino etc.

Mannen får dekka internett og telefon, men det er pga. at han har heimevakt i periodar.

Begge har, i teorien, tilgang på bedriftshytte.

Gammel 24-04-12, 12:29   #74
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Null og niks. Vi får ikke så mye som en kaffekopp. Alt av julebord etc må også betales selv.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 12:52   #75
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

- fri telefon
- internet
- pc
- bedriftshelsetjeneste
- 2 timer fri til trening i uken
- spinning 1 time i uken kun for ansatte
- gode priser på treningssenter
- eget godt utstyrt trimrom
- helseforsikring. Garantert behandling innen 11 dager.
- hjemmekontor
- fleksitid der ingen teller timer bare jobben blir gjort
- god pensjonsordning
- rabatt på alle forsikringer fra Gjensidige
- subsidiert kantine
- god mulighet for kursing og deltagelse på vårt eget akademi
- regelmessige workshops delt opp etter hvilken avdeling man jobber i
- diverse utenlandsturer og annet sosialt. Alt dekket.

Jeg kunne ønsket meg hytter eller eiendommer vi kunne leie. helst både på fjellet og ved sjøen.
Også kunne jeg ønsket meg vaskehjelp hver uke. Men dette er mannsdominert, så jeg tror ikke de tenker over det en gang.

Gammel 24-04-12, 13:04   #76
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg mener ikke som i at jeg tar det som en selvfølge, men jeg tenker på et gode som noe jeg kan oversette i penger, som er en del av lønnen. Når jeg søker om lån så vil det være et argument overfor banken at mitt kostnadsnivå er lavere enn standarden deres, fordi jeg ikke har utgifter til internett, mobil, trening etc. Fleksitid kommer liksom ikke inn der.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:05   #77
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg er enig. Dette er ikke goder, men nødvendigheter for å gjøre jobben man er satt til.
Jeg anser meg ikke som bortskjemt. Alt av mine "goder" lønnsinnberettes og betales skatt av. Eneste virkelige goden jeg har er fritt medlemskap på Aleris og ingen helsekø dersom jeg står i fare for å bli langtidssykemeldt.

Gammel 24-04-12, 13:06   #78
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er OTP også regnet som gode, altså?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 13:07   #79
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forsåvidt enig i definisjonen din av "gode", Pepper - men fleksitid kan omsettes i penger; for noen familier gjør det at man trenger mindre betalt barnepass.

Gammel 24-04-12, 13:11   #80
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Har statlig pensjonsordning, og veldig fleksibel tid og kan bestemme selv hvor mye hjemmekontor jeg vil ha.

Må betale 3 kr for hver kaffekopp.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.