|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?
..nesten som min arb.plass, i barnehage |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Selv om jeg har fleksitid, jobber jeg ikke mer enn jeg selv vil. Og vi fører sirlig timer, og får overtidsbetalt om vi ønsker det. (Har en plusskonto med timer som vi selv legger inn til utbetaling om vi vil det.) Så for oss lønner det seg heller å ta plusstimene ut i overtidsbetaling enn i avspasering, siden overtidsbetalingen gir bedre timelønn.
![]() |
#63 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg tror du definitivt hadde sett på dette som et gode hvis du ikke hadde hatt det.
![]() |
![]() |
#64 |
Whatever, never mind
|
Da tolker vi hva et gode er forskjellig. Jeg ser ikke på dette som et gode. Et gode for meg er f.eks. fri telefon, internett, turer hist og her med jobben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Mobil
![]() |
#66 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Nettopp. Jeg kjenner nok av folk som må ta ut feriedag hvis de må være hjemme for rørlegger, vente på leveranse osv osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Goder? Fri bruk av kladdebøker? Forresten så får jeg 100 kr i mnd for bruk av privat telefon. Ellers er det ikke noe å skryte av. Men jeg har aldri jobbet noe sted med goder, så jeg vet ikke hva jeg skal savne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ej ikke møjkets heije
|
Derfor tror jeg at slike tråder er litt bra som en påminnelse for "sånne som oss".
![]() |
![]() |
#70 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Ja altså, jeg har egen kontorpult og laptop også da. Men det ser jeg ikke akkurat på som et gode. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Jeg er ansatt i instituttsektoren. Jeg får dekket mobiltelefon, også sponser arbeidsgiver trening i arbeidstiden. (Vi får sponset deler av treningsavgiften og har ekstern pilatestrener som kommer inn og pisker oss en time hver uke.)
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?* Tilgang på bærbar-PC, slik at jeg får gjort alle skriftlige oppgaver. Hvilke dager PC'en virker er dog tilfeldig. Den jeg har nå virker dersom strømledningen står i - og dersom strømledningern står akkurat passe langt nok i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Tja, la oss sjå... Sånn ca ingen.
![]() |
#75 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?- fri telefon
![]() |
#76 |
Peppy!
|
Jeg mener ikke som i at jeg tar det som en selvfølge, men jeg tenker på et gode som noe jeg kan oversette i penger, som er en del av lønnen. Når jeg søker om lån så vil det være et argument overfor banken at mitt kostnadsnivå er lavere enn standarden deres, fordi jeg ikke har utgifter til internett, mobil, trening etc. Fleksitid kommer liksom ikke inn der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
~~~~~~~
|
Jeg er enig. Dette er ikke goder, men nødvendigheter for å gjøre jobben man er satt til.
![]() |
#79 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Jeg er forsåvidt enig i definisjonen din av "gode", Pepper - men fleksitid kan omsettes i penger; for noen familier gjør det at man trenger mindre betalt barnepass.
![]() |
#80 |
Skal rømme
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Har statlig pensjonsordning, og veldig fleksibel tid og kan bestemme selv hvor mye hjemmekontor jeg vil ha.
![]() |
|
|