|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?
Men da synes jeg vi drar den langt. Betyr det at det er et gode om kontoret ligger nær t-banen, slik at man har kort reisetid? Eller at sjefen er forståelsesfull og aksepterer at man tar med barna på jobb ved planleggingsdager? Det blir på en måte en privatsak da, hva man anser et gode. Og kanskje det heller ikke er feil? |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Jeg synes fleksitid, hjemmekontorordning og betalt bredbånd kan regnes som goder, men ikke plassering av kontoret. Fleksitiden er en del av arbeidsavtalen din, men arbeidsplassen kan godt flyttes uten at det vil føre til at man har krav på kompensasjon. (Og en grei sjef som ofte kjøper kaker og ønsker barn velkommen ville jeg strengt tatt heller ikke regnet som et gode i denne betydningen, såfremt det ikke er nedfelt i kontrakten.)
![]() |
#84 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
flisespikker
|
Nei, det synes jeg ikke. PC og kontorstol regner jeg ikke som goder i jobben min (selv om det var veldig godt å få det i september i fjor
![]() |
#86 |
Peppy!
|
Det er forskjell på hva som er et gode, og hva man digger med jobben sin. At mobiltelefon er dekket vil kunne være et gode selv om det er påkrevd i jobben, fordi man normalt ville måtte ha mobiltelefon privat også, og dermed slipper å bruke de pengene. Men det er ikke et gode å reise på spennende utenlandsreiser med jobben - det er bare en kvalitet ved jobben som man liker. Synes no eg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?mobil, hjemmekontorløsning, en liten sum til klesbusjett (5000 i året) dekker deler av treningskortet - og det er vel alt. (Rabatter gjennom jobben er vel ikke et gode? - isåfall har vi rabatt på bilverksted og sykkelverksted)
![]() |
#88 |
ej ikke møjkets heije
|
OTP er ikke et gode. Det er en minimumsordning alle bedrifter må ha.
![]() |
![]() |
#89 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Altså, jeg er egentlig ganske enig med Pepper Lemon, jeg har bare aldri prøvd å definere dette tydelig. Jeg tror jeg mener at "goder" i denne sammenhengen er ting man får fra arbeidsgiver (i tillegg til lønn) som man enten tjener penger eller tid på, og som ikke er noe man trenger i utførelsen av jobben sin.
![]() |
#91 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da har jeg ingen goder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ej ikke møjkets heije
|
Jeg skiller på utenlandsreiser. Deltakelse på møter, opplæring eller konferanser er jobb. Ikke den delen av jobben jeg klager mest på akkurat, men det er jobb. Premieringsturer til utlandet med noen timer faglig og masse gøy fordi vi har gjort det bra, er et gode; synes jeg.
![]() |
![]() |
#93 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Og "fordeler med jobben" blir prinsipielt noe annet, synes jeg - enten det er "få lov til å reise på kule konferanser" eller "får jobbe med unger hele dagen".
![]() |
#94 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
flisespikker
|
Da er vi altså oppe i tre kategorier! Goder, fordeler og bonuser. Kan vi klare fire?
![]() |
#98 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan vel variere ut ifra dagshumøret - både ditt og hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
flisespikker
|
Et vel utført arbeide gir en indre tilfredsstillelse og er den grunn, hvorpå samfunnet [evt. Samfundet] hviler.
![]() |
#100 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke andre goder enn lønn har dere?Tja, jeg er slettes ikke sikker på at noen andre her ville sett på dette som et gode, men det er definitivt en del av "bonusen" som gjør at jeg elsker jobben min, og kommer til å bli i den i mange år til; Tindrende barneøyne, og spontane klemmer fra lykkelige unger. Helt himmelsk, og jeg er faktisk villig til å takke nei til fleksitid, betalt telefon, høyere lønn, og hjemmekontor, bare for dette. :BTDT:
![]() |
![]() |
|
|