|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Men er det en hvit løgn å finne opp en unnskyldning for at man ikke kommer når sannheten er at man ikke har lyst eller at det er en annen årsak man ikke har så lyst til å si noe om eller man tror ikke er god nok?
![]() |
#2 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?
Jeg synes det er løgn, og den er ikke hvit for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?
Nei, da synes jeg det er bedre å si at man ikke kan, uten å si noe mer. Så unngår man å juge.
![]() |
#4 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Spinoff: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Jeg synes det er vanskelig å vite hvor overgangen mellom å jatte med og å fare med hvite løgner går. Jeg befinner meg nok litt i grenselandet av og til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spinoff: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?Jeg vlle være forsiktig med å si at et alltid eller aldri er greit med hvite løgner, men jeg mener at de i mange tilfeller fungerer litt på samme måte som høflighet, som smøring i det sosiale maskineriet. Jeg tenker at grensen går der hvor løgnen kan føre til negative konsevenser for den andre. Jeg mener det også ville være vanskelig å forholde seg til andre uten en del hvte løgner. Tenk dere at man til enhver tid skulle si sannheten, jeg tror det ganske fort ville blitt ubehagelig og skapt mye dårlig stemning.
![]() |
|
|