Sv: Drømmefamiliebil?
Opprinnelig lagt inn av mrc, her.
Ikke sikker. Men 308 og 407 ser i hvert fall ut til å ha problemet. Lengde på overheng foran, høde over bakken på det etc. varierer vel noe mellom bilene.
Mm, da må isåfall nøye prøvekjøring til.
Men, mrc, du som tydeligvis har god innsikt i bil - hvilken bil skal vi velge da?

Altså, jeg søker på finn:
Automat, skinn, lav km, lavt utslipp (vanskelig søkeord på finn da), relativt sprek (må kunne takle forbikjøringer greit), bra design, god comfort, helst god plass til langtur. Vi er to voksne og to barn. Evt kan det lønne seg å kjøpe en mindre bil, og heller leie en romslig bil en gang i året (da vi skal på bilferie). Jeg bruker ikke bil daglig, men det kan endre seg da jeg skal skifte jobb i august. Pris: 180000-380000. Bør ikke være eldre enn 5 år.
Biler jeg foreløpig tenker på er Volvo, VW (Golf? Golf Plus? Golf STV? Touran? Toyota Prius? Peugeot 508, Audi, Skoda Octavia (har gått litt bort fra Yeti...pga design og fordi jeg nesten utelukkende ser mennesker passert 50 i dem... )
Hva med leasing og nybil, og de godene som medfølger, deriblant lavest utslipp, hybridbiler.
Sugen på flere innspill... Hvilke bør jeg prøvekjøre?
Kan legge til at mannen ikke har førerkort pga synshemming, så jeg har sisteordet.