Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-12, 22:16   #61
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvite løgner - hva er det egentlig og er det greit?

Når folk spør meg hvordan jeg har det så svarer jeg stort sett alltid "bare bra", til tross for at det er flatt ut løgn.
Og så skifter jeg tema. Det kommer jeg ikke til å forandre på. Det er utelukket for min egen del; jeg har lagt merke til at alt annet fører til spørsmål og jeg orker ikke og jeg vil ikke.

Gammel 24-04-12, 22:52   #62
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg burde være litt flinkere til å dra en hvit løgn når folk spør hvordan det går. Det er ikke sikker alle synes det er like interessant å få utbrodert hvor kjipt jeg egentlig synes det er å være gravid...

Men en del har sikkert godt av å høre det - de som tror at alle gravide svever rundt i en ni måneders lykkerus.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-12, 23:58   #63
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Då eg røyka, lærte eg at viss ungar (eg omgjekk i jobbsamanheng) spurde om eg røyka var det ganske effektivt å sjå spørjande ut og svare: "Korfor spør du om det?". Då svarte dei gjerne, litt småflaue: "Nei, eg syntest det lukta, med det var sikkert nok anna" eller liknande. Det interessante var at "Korfor spør du om det?" som oftast blei tolka som eit nei, utan at eg trengde lyge.

(Den eine gongen eg blei ferska av den fire år gamle dottera til venninna mi og ho såg på meg, skuffa og sa "Røyker DU!?", svarte eg "Ja, så dum er eg." Fireåringen fulgte opp med "Nei, DU er ikke dum. Men det ER dumt å røyke." Nokre gonger kjem foreldra sin oppdragarfilosofo veldig klart fram i det ungane seier).

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 08:15   #64
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Men en del har sikkert godt av å høre det - de som tror at alle gravide svever rundt i en ni måneders lykkerus.

Mulig, men jeg blir litt lei av å høre på mitt eget syt også.

Men jeg har lært meg å si "Etter forholdene går det bra". Det kan bety så mangt uten å invitere til flere spørsmål.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 08:33   #65
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Mulig, men jeg blir litt lei av å høre på mitt eget syt også.

Men jeg har lært meg å si "Etter forholdene går det bra". Det kan bety så mangt uten å invitere til flere spørsmål.

Det fungerer fint ved sjukdom også.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:26.