|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliJeg starter hver dag med müsli, men jeg er müslikresen. Det må knase, den må ikke inneholde mel eller sukker eller honning, ei heller mais eller ris. Jeg har funnet en i en helsekost, men den er superdyr, og bare grei.
Blandingen består av ca 70 % 4korn, og 30 % annet. Serveres med yoghurt naturell eller biola naturell. God frokost! ![]() ![]()
Sist redigert av Tallulah : 25-04-12 kl 22:30. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsli
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliTakk for denne, knallbra! Nå angrer jeg litt på at jeg ga et halvt kg kakaonibs til min mor, jeg likte dem ikke så de ble bare stående her uten å brukes. Argh. Men jeg kan jo like godt sløyfe dem (eller bestille nye, de var jo ikke akkurat så dyre på iHerb). Denne skal mixes i helgen!
|
|
|
#4 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliKnalltips! Får man tak i alt i dagligvare, eller noe på helsekost? Tenker på kakaonibs og hampfrø. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliDixie: jeg kjøpte noe som het grovt kokosmel, men så langt jeg kan se og smake så er det det samme som man strør oppå kaker. Husker ikke om det heter kokosmasse?
|
|
|
#7 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliStrålende, takk! Denne blandingen skal jeg lage! Må ha lettvint frokost. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliVil i hvert fall tipse om at det er sykt mye billigere på iHerb, for de som skulle bli sjokkert (og det blir nok de fleste) over prisen i norsk helsekostbutikk.
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliJeg vil støtte lokale småbutikker, så jeg kjøper mine ingredienser på Den Gode Jord. Så får det være at det koster litt mer.
Ja, jeg også. Jeg har aldri vært noe frokostmenneske, men om jeg kan helle noe i en skål bare, så rekker jeg det.
|
|
|
#10 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliSkal prøve! Går vel like greit med glutenfrie havregryn, vil jeg tro. Er så matlei om dagen, så frokost nå er en banan eller ei gulrot...
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliDet hørtes og så jammen godt ut, verdt å prøve! Men, vil det bli for tørt uten biola eller yoghurt? Jeg liker ikke slike ting....
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliJeg syns det blir for tørt, men det er sikkert en smakssak. Du kan bruke melk i stedet? jeg tåler bare sure melkeprodukter selv,så tenker liksom aldri på vanlig melk.
|
|
|
#13 |
|
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliJeg liker det jo egentlig tørt når jeg tenker etter, men litt melk går nok fint.
|
|
|
#14 |
|
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliHvilke vanlige dagligvarer har det meste av dette, da? Meny?
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliBåde Meny og ICA har de første seks ingrediensene (pluss rosiner) her jeg bor i allefall. Jeg vil tro rema også. Kanskje ikke knuste linfrø, men da kan du kjøre dem i blender eller med stavmiksern.
|
|
|
#16 |
|
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliJeg har både Meny, Rema, Kiwi, Rimi og Mega her, så da får jeg se hva jeg finner. Listen er skrevet ned.
|
|
|
#17 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliDen ligner på den jeg lager, men jeg har i hasselnøtter og gresskafrø også, samt at jeg nok har mer 50/50 av nøtter og firkorn. Kjempegodt meg gresk youghurt med litt vaniljepulver i.
|
|
|
#19 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsli
nesten alt blir bedre med vaniljepulver i. utenom fårikål.
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Supersunn, knasegod hjemmelaget müsliDet skal bare blandes, sant? Ikke i ovn eller stekepanne eller sånt? (Kan fortsatt kjenne lukta av svidd müsli fra forrige gang...) |
|
|
|
![]() |
|
|