Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV til besvær?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-12, 23:58   #11
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV til besvær?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Akkurat det eksempelet er lett å forstå synes jeg da. Sykepenger er rettigheter opptjent etter inntekt. Om du ser deg nødt til å skifte jobb så kan ikke staten dekke mellomlegget selv om det blir mindre enn hundre prosent sykepenger. Kan man jobbe femti prosent så er det ikke relevant hvor høy lønn du har. Noen ganger må folk skifte beite pga flyttingm arbeidsmarked eller helse, men man kan ikke sponse Lise på bunnpris fordi hun egentlig er kvalifisert til å jobbe i statoil.

Ellers så har jeg stor forståelse for at regelverket i mange tilfeller kan virke uforståellig. Kan bli ekstremt frustrert selv også mange ganger. Og så tror jeg at saksbehandlere (meg selv inkl) burde vært flinkere til å forklart regelverk og bakgrunnen for avgjørelsene.

Viss ein skifter jobb og er femti prosent sjukemeldt i ny jobb (som vel blir riktig i tilfellet over), vil ikkje det gi rett til oppretthalding av gradert sjukemelding, kor NAV betaler resten?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.