|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
er her
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2
Jeg prøvde meg med om vi ikke kunne ta en pause nå når vi nettopp hadde blitt ferdig med nr 4 (Føniksordenen), dessverre var han med pappaen sin på bilblioteket og kom glad og fornøyd hjem med Halvblodsprinsen, så det er vel ingen vei tilbake. Så da leste vi første kapittel i går, så da blir det HP i minst en mnd til...
|
|
|
|
#22 |
|
I mål
|
Vi har dessverre kjøpt alle i pocket, så her står de klare. Trøsten er at nå leser han og pappaen hver kveld, og jeg får surfe imens. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Det var et bra tips. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2For minstemann på 4 går det mest i Malvin-bøkene, Karsten og Petra, Kosinus og flere på samme nivå. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Mannen leser Narnia for storebror og jeg leser Doktor Proktors tidsbadekar til ham. Selv leser han første bok i Percy Jackson-serien.
|
|
|
#26 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Nå leser vi Ambjørnsen sine Samson og Roberto.
|
|
|
|
#27 |
|
trøtt
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Jeg fant en sånn fire-bøker-i-én med barndomsnostalgi på biblioteket, nemlig "Bella og Gustav".
|
|
|
#28 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Georgs magiske medisin. Ellers går det mye i billedbøker som Elsa Beskow og Livet på vidda fra jeg var liten.
|
|
|
#29 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2012
![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Åh Bella og Gustav hadde jeg helt glemt! Den passer nok snart for treåringen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Nå leser vi "Heidi" av Johanna Spyri. Falt i smak hos begge. Etterpå blir det "Den fantastiske Mikkel Rev" av Roald Dahl.
|
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Jeg har akkurat lest ferdig Tonje Glimmerdal av Maria Parr for Frøkna, og jeg må bare få lov til å synge ut høyt hvor bra den boken var! Sist redigert av Teofelia : 29-05-12 kl 16:11. Årsak: iPad-språk |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Vi leser nå Lotta fra Bråkmakergata. Deretter blir det Barna fra Bråkmakergata og så Den hemmelighetsfulle øya (Jules Verne).
|
|
|
|
#33 |
|
nju nja njo
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Vi har oppdaget Lillesøster-bøkene og må jevnlig på biblioteket nå. Albert Åberg er også populært.
|
|
|
#34 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Nå går det mye i Mamma Mø.
|
|
|
#35 |
|
I mål
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Jeg leser Det lille huset i den store skogen av Laura Ingalls Wilder. Det er den første ordentlige/lange boken jeg leser for både femåringen og tiåringen sammen, og det er en veldig fin opplevelse, synes vi alle tre. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
kamerat
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Vi har begynt på Jon Bings Azur – kapteinenes planet, og det ser ut til å gå hjem. Jeg ler meg nesten i hjel av beskrivelsene/profetiene av/om datamaskiner. 1975 ftw!
|
|
|
#38 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Albert Åberg og Lillesøster-bøkene med toåringen. De siste lånte jeg etter å ha lest om dem i forrige tråd, og han elsker dem. De lengste Albert-bøkene er litt heavy, han har ikke alltid tålmodighet til å høre alt, så det hender jeg forkorter litt.
|
|
|
|
#39 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Seksåringen har falt for bøkene om LasseMajas detektivbyrå. Det er ca fire tusen bøker i serien.
|
|
|
#40 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå? Tråd 2Vi leser Gruffalo på repeat for treåringen, og hun kan den snart utenat. Dessuten har jeg kjøpt Jo visst kan Lotta sykle (Astrid Lindgren), men lurer på om den foreløpig har for mye tekst. Ellers hører hun på Emma og Thomas og Lillesøster-bøkene som lydbok i bilen, og Albert Åberg når hun skal sove.
|
![]() |
|
|