|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
København - hvor skal vi bo ++Vi har tenkt oss en tur til København i juni, jeg, mannen og vesla som runder ett år mens vi er der, sannsynligvis. Jeg har sånn ca. null peiling på danskebåt og slikt, men vi bor altså i Oslo og skal da reise med DFDS. De har pakker med "cruise" der en overnatting i Køben er inkludert, men vi vil ha to netter. Dermed har jeg to spørsmål:
|
|
|
|
#2 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: København - hvor skal vi bo ++På flere av hotellene som er presentert i cruisepakkene kan dere booke en ekstra natt.
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: København - hvor skal vi bo ++Vi bodde på wakeup copenhagen sist, men om det er barnevennlig- tja. Det er billig og bra, litt små rom, men rent, pent og ok frokost. Har hørt meye bra om hotel guldsmeden på vesterbro, det ligger dessuten ikke langt fra fly londonbutikken. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: København - hvor skal vi bo ++Hvilke hotell er i pakken, da? Det pleier å være ok priser på det |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: København - hvor skal vi bo ++Jeg prøvde å legge inn to netter i den pakken, men systemet fikk litt hikke. Får prøve igjen, for det var jo kjekt og greit å bestille alt i ett altså. Hotellene som virker mest aktuelle er: Wakeup Copenhagen, The Square, Admiral, First Hotel Vesterbro og forsåvidt Tivoli Hotell.
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: København - hvor skal vi bo ++Jeg har vært på The Square og First Vesterbro av de du nevner. Førstnevnte er penere og hakket mer personlig. First-hotellet er helt ok, men litt mer en "maskin" og ligger litt lenger fra Strøget. Om prisen er omtrent lik hadde jeg definitivt valgt The Square. Er First vesentlig billigere hadde jeg godt kunne valgt det.
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: København - hvor skal vi bo ++Takk for svar! Etter en vurdering av pris og fasiliteter fant vi ut at Tivoli Hotel så bra ut for en familieutflukt, så da bestilte vi det. Det var blant de billigste av de som var ledige også, så det gjorde ikke noe.
|
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: København - hvor skal vi bo ++
Vi var der for noen uker siden. Fint hotell, god beliggenhet. Det eneste minuset var at rommet var veldig lite (vi hadde ekstraseng til LilleVenn). |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: København - hvor skal vi bo ++Takk, men vi gikk altså for Tivoli Hotel denne gangen. The Square ser derimot veldig bra ut for en kjærestetur en eller annen gang.
|
|
|
|
#10 |
|
Sv: København - hvor skal vi bo ++
Vi var på Tivoli Hotel i påsken. Hotellet er veldig flott og greit barnevennelig. Men jeg synes det er veldig lite sentralt. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: København - hvor skal vi bo ++Ja, jeg så at det ikke lå sånn helt i sentrum, men det går shuttlebuss til Tivoli, og da er en jo i sentrum. Dessuten liker vi å gå, og har med godvognen.
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: København - hvor skal vi bo ++Det var helt grei vei å gå altså. Men jeg kommer ikke til å velge det hotellet igjen, og det er kun pga beliggenheten. Alt annet var veldig bra. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: København - hvor skal vi bo ++Har også bodd på the Square, sentralt og greit.
|
![]() |
|
|