Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Flåklypa matpapir/mellomleggspapir - hvor?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 10:48   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Flåklypa matpapir/mellomleggspapir - hvor?

Noen som vet HVOR jeg kan få tak i matpapir/mellomleggspapir med Flåklypa-motiv? Finner ikke noe info på Synnøve, og jeg har til dags dato ikke funnet det i noen butikker heller ...

Gammel 27-04-12, 10:51   #2
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Flåklypa matpapir/mellomleggspapir - hvor?

Våre er kjøpt på obs. Men det er lenge siden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:53   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Aukrust senteret i Alvdal.

Gammel 27-04-12, 10:54   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har en rull i skuffen... Sikkert 3 år siden jeg kjøpte.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 10:57   #5
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Hmmm ... Jeg har lett i godt over et år også jeg, uten at jeg har gått systematisk til verks altså. Men jeg har en på jobb som har dette nå, ble jo helt gira da jeg så det, men det er kjøpt på en eller annen bilforretning nord i landet av alle plasser , så han kunne heller ikke hjelpe meg gitt. Det står jo fortsatt om det på hjemmesiden til Synnøve Finden, så det bør jo være i produksjon.

Gammel 27-04-12, 11:22   #6
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Gubben kjøpte på vår lokale Mega for noen mnd siden. De har sikkert fortsatt. Det kosta tre ganger så mye som det vanlige, så jeg kan ikke tenke meg at det ble noen stor salgshit.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:34   #7
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Nei, den ser jeg.

Hah, kanskje jeg skal satse på å designe matpapir med ulike motiv på? Er det en vinner, til høvelig pris?? Det er jo litt gøy å gjøre noe mer ut av den "kjipe" matpakka tenker jeg, spesielt når man er nødt til å bruke matpapir (barn i naturbarnehage som ikke får lov til å bruke matbokser).

Gammel 27-04-12, 11:44   #8
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis poenget var å friske opp matpakka, og ikke akkurat Flåklypa, så finner du mange fine matpakkeposer på ebay. Søk på paper lunch bag, så får du mange treff

F.eks disse:

Gammel 27-04-12, 11:47   #9
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Flåklypa er ikke et must, men jeg kunne gjerne hatt det på egen matpakke!

Takk for tips til matposer forøvrig!! Jeg er jo mye på eBay, burde jo tenkt på dette selv ...

Gammel 27-04-12, 11:52   #10
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Meny hadde Flåklypa før i hvert fall.

Gammel 27-04-12, 12:15   #11
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Våre Flåklypamellomlegg er kjøpt på Prix, men det er også et par år siden.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious

Sist redigert av Snø : 27-04-12 kl 12:15. Årsak: tyrkleif
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 12:16   #12
Ellisiv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Coop Mega har. Iallefall her på vår Mega!

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 12:21   #13
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Våre er kjøpt på obs. Men det er lenge siden.

Har også en rull derfra. Kjøpt for et par år siden, sikkert.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 12:32   #14
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Coop exstra.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 13:06   #15
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Er blitt mer og mer kresen på hva jeg lagrer mat i - og da spesielt mat til barn.

Bakepapir og matpapir kan inneholde perfluorerte stoffer PFOS/PFOA:

Sitat:

PFOS og PFOA brytes svært sakte ned i naturen. Stoffene kan hope seg opp og lagres i mennesker og dyr. I tillegg øker konsentrasjonen av stoffene jo høyere opp i næringskjeden man kommer. Stoffene kan gi fosterskader og er sannsynligvis kreftfremkallende.

På Coop selger de matpapir som er svanemerket - og dermed fri for PFOS/PFOA.
http://www.ecolabel.no/aktuelt/nyhet...i3/gift-i-hve/

Tidligere har det vært reportasjer om mye bisphenol A i kassalapper:
http://www.dagbladet.no/2010/11/16/n...else/14313373/

Ingen anelse hva trykkene på mellomleggspapiret er laget av, men hadde kanskje vært forsiktig med mindre de har svanemerke?

(Jada, jada. Muligens er jeg litt for paranoid..)

Gammel 30-04-12, 13:26   #16
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Så de hadde det på Mega i går da jeg handlet mellomleggspapir (men jeg kjøpte den vanlige, kjedelige typen, da).

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 15:22   #17
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Nei, den ser jeg.

Hah, kanskje jeg skal satse på å designe matpapir med ulike motiv på? Er det en vinner, til høvelig pris?? Det er jo litt gøy å gjøre noe mer ut av den "kjipe" matpakka tenker jeg, spesielt når man er nødt til å bruke matpapir (barn i naturbarnehage som ikke får lov til å bruke matbokser).

Hva? Hvorfor får de ikke bruke matboks?

Gammel 03-05-12, 21:07   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Hva? Hvorfor får de ikke bruke matboks?

Fordi det er en naturgruppe som holder til på ute på en øy, i lavvo, så de kjører båt t/r hver dag - og for å minske litt på alt de må ta med seg frem og tilbake, tillater de ikke matbokser. De samler all mat/frukt i en kjølebag for lagring, for å holde god temperatur og evt insekter mm unna, og det blir ikke plass til matbokser, samt at de også får mindre vekt/volum på returen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.