|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
flisespikker
|
Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferie
Ifølge universitetet (nest siste link) ble han utvist på grunn av en disiplinærsak (bl.a. truende oppførsel), det er altså bare hans egen påstand at han ble utvist fordi han var en terrorfare. Jeg kan selvsagt ikke påstå at han lyver, men jeg vil heller ikke uten videre tro på det vedkommende sier selv (ifølge VG) når han havner i trøbbel. Det samme gjelder saken han nylig er dømt for. Det er jo veldig mange måter å fremstille en situasjon på, særlig når det gjelder forsett og egen opplevelse av en situasjon. (Han bestrider vel ikke selv at de kjørte mot kjøreretningen der det var mange fotgjengere, og at de endte med å kjøre opp på fortauet. Det er jo fullt mulig å fremstille nøyaktig samme situasjon som "føreren var redd og forvirret og prøvde bare å komme seg vekk" og "fotgjengerne rundt var livredde og oppfattet det som om føreren forsøkte å kjøre dem ned".)
|
|
|
#22 |
|
Audacious
|
Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieMen det forandrer jo ikke at det er en ganske stiv straff for at noen har følt seg truet når det er praktisk talt ingen fysiske skader?
|
|
|
#23 |
|
Protonterapeut
|
Det kan jeg være enig i.
|
|
|
#24 |
|
flisespikker
|
Ja, straffeutmålingen sa jeg ikke noe om. Jeg har bare såvidt lest om saken, og aner dessuten ikke noe om hverken strafferammer eller rettspraksis i den aktuelle staten.
|
|
|
#26 |
|
Audacious
|
Sv: Om å hjelpe nordmenn i trøbbel på ferieOg så kjenner jeg at jeg har veldig lyst til å si at fyren sikkert gjorde masse galt og at det er ting her vi ikke kjenner til og sånt. Og så blir det bremset av egne og venners erfaringer med amerikansk politi.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Han kjørte visstnok inn i en sperret gate, mot kjøreretningen, under byens lokale musikkfestival elns der det altså krydde av folk i gatene. Fikk litt hetta og prøvde å snu med folk på alle kanter, og fikk sikkert enda mer hetta da det kom en fyr og slo til han. |
|
|
|
![]() |
|
|