Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nydelige matmuffins

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-10, 15:10   #101
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nydelige matmuffins

Lurt å lese heile tråden ja... prøvar meg med lettrømme no. Luktar fantastisk godt!! :sikle:

Gammel 29-07-10, 20:50   #102
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Prøvde matmuffins for første gang i dag, ca etter oppskrift i denne tråden. De ble kjempegode, så tusen takk for denne tråden!

Gammel 31-07-10, 09:48   #103
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg laget matmuffins engang......... Ingen likte dem. Husker ikke hvilken oppskrift jeg brukte da.. Men dem ble tunge og deigete iallefall.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 10:15   #104
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Er disse gode dagen etterpå også?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 11:47   #105
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Er disse gode dagen etterpå også?

Jeg synes det. Da jeg ikke hadde kantine på jobben hadde jeg alltid sånne i fryseren, til dager jeg ikke orket å lage matpakke.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 12:54   #106
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Jeg laget matmuffins engang......... Ingen likte dem. Husker ikke hvilken oppskrift jeg brukte da.. Men dem ble tunge og deigete iallefall.

Samme her. Er det bilder i denne tråden? Noen ganger så hadde det vært ok å se om det ligner på mine...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 13:00   #107
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også laget tunge, deigete muffins som ikke har vært særlig gode. Fikk det til med disse også en gang, da stekte jeg dem for lite og hadde for lite ost i. Mer ost og lenger steketid er nok cluet i denne oppskriften, i hvert fall.
Jeg har ikke eget bilde, men de er veldig like disse:

http://www.google.no/imgres?imgurl=h...w=1345&bih=555

Gammel 31-07-10, 17:24   #108
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Bildet som Iset linker til, ligner også på de jeg lagde.

Brukte store papirformer og stekte i 25 min på 200 grader.

Gammel 31-07-10, 18:05   #109
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen ganger, bare for å ha nevnt det, må jeg ta muffinsene ut av formene og steke dem litt til uten former, om de er litt for "rå" nederst. Det kan skje, men de blir veldig gode etter litt mer "formløs" steking altså.

Gammel 18-08-10, 22:43   #110
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmmmmmmm..... skal jeg prøve igjen?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 18:08   #111
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Papiret hang fast i alle muffinsene.
Smaken ble imidlertid bra.

Hva slags former brukte du? De formene på Rema, de som ligner på foldeskjørt i formen er elendige. Der henger ALT fast. Jeg bruker kun Toppits-formene eller de fra Euroshopper (Ica), de har en smurt overflate og er geniale. Ingenting henger fast der, jeg har brukt dem i mange år nå og kjøper ikke muffinsformer om jeg ikke finner dem.

Gammel 19-08-10, 18:31   #112
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Sikkert elendige former ja. De jeg bruker kan trekkes ut som et trekkspill, på en måte, slik at innholdet bare kan tas/vippes rett ut. Geniale, er de. Og koster lite, jeg kjøper dem feks. på Obs.

Gammel 27-04-12, 22:00   #113
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mm. Gode!

Laget disse med skinke, søt paprika, ost og oliven i kveld. Blir supert til togtur i morgen.

Gammel 28-04-12, 00:38   #114
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Må prøves ja.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.