Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Eksponering av abb i media versus sykdom

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-12, 15:04   #21
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom

Jeg tror du bør ta deg tid til å lese hele artikkelen, Serafin. Det er så absolutt verdt det.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:07   #22
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest, og jeg tror jeg har vrangbriller på i dag.

jeg vet det iallefall selv da, at de er på.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 15:09   #23
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg synes ikke det er spesielt vikitg i det hele tatt, og undergraver og forenkler psykiatrien som fagfelt.

Jeg tror det er viktig, nettopp av den grunn du skriver. For det er jo det folk sitter igjen med nå.

Gammel 27-04-12, 15:39   #24
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg har ikke lest hele enda, men jeg håper virkelig de ror seg inn på slutten der, for farsken heller, det jeg har lest frem til nå kommer til å få folk til å tenke at de med aspergers kan være massemordere, og det skal jeg virkelig ikke ha noe av.

Jeg synes det blir for dumt om man skal la være å gi Breivik en diagnose i frykt for at andre med samme diagnose skal assosieres med ham. Om han har en diagnose, må han jo få hjelp han som alle andre. Jeg har ikke lest artikkelen altså, men ser flere med ulike diagnoser reagerer på samme måte som deg, og det synes jeg er litt trist.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 16:46   #25
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg synes det blir for dumt om man skal la være å gi Breivik en diagnose i frykt for at andre med samme diagnose skal assosieres med ham. Om han har en diagnose, må han jo få hjelp han som alle andre. Jeg har ikke lest artikkelen altså, men ser flere med ulike diagnoser reagerer på samme måte som deg, og det synes jeg er litt trist.

Litt av grunnen til at jeg reagerer her er at i en periode nå har media vært veldig kjappe til å sette en autisme diagnose på gud og hvermann og oldemora til naboen føler jeg.

Men denne artikkelen var egentlig ok, selv om jeg følte at de motsa seg selv litt.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 16:53   #26
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er jo det samme med paranoid schizofrene da. Veldig få av dem er massemordere også. Og som det står i artikkelen så er det utypisk at mennesker med aspergers er voldelige.

Det er ikke sånn at Breivik gjorde som han gjorde fordi han har en eller annen diagnose, men det kan være en av flere disponerende faktorer. De aller aller fleste med en diagnose blir jo ikke massemordere, heldigvis.

Gammel 28-04-12, 00:27   #27
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Jeg tror kanskje ikke han er syk kognitivt (/psykotisk) men emosjonelt. Jeg lurer litt på om det går an å meditere seg bort fra følelser, kanskje det går - men jeg tror man må ha godt med anlegg for å distansere seg fra sånne ting.

Jeg tror at det kommer helt an på hvordan man ser på verden. Jeg leste nylig en artikkel om at folk på 1700 tallet drepte barn, i den hensikt å selv bli drept (etter å ha blitt torturert), for å dø uten å begå selvmord. Dette fordi selvmordere havnet rett i helvete.

I dag virker det vanvittig, men da virket det rasjonelt. Hvordan vi oppfører oss har mye med hva vi tror. Det er ved å tro at vi tør å sjangse, ta spranget. Eventuelt når vi er overmannet av følelser, som ektemannen som oppdager kona si med noen andre og dreper.

Jeg tror vel ikke man kan meditere seg vekk fra følelser, men jeg tror at folk som har en overbevisning kan gjøre mye rart. Se bare på folk som er redd for stråling, tror at vesener fra det ytre rom kommuniserer med folk på jorden, er hypokondere, ikke vil sitte 13 til bords etc

Gammel 28-04-12, 09:20   #28
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Denne var interessant i denne samanhengen:

http://www.aftenbladet.no/meninger/B...l#.T5uLLhBhiSM

Eg har lurt på kvifor det ikkje blir henta inn ikkje-norske ekspertar, nettopp fordi dei kan vere meir nøytrale når det dreier seg om ein nasjonal tragedie, og fordi dei kanskje har sett slik før.

Gammel 28-04-12, 10:24   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Denne var interessant i denne samanhengen:

http://www.aftenbladet.no/meninger/B...l#.T5uLLhBhiSM

Eg har lurt på kvifor det ikkje blir henta inn ikkje-norske ekspertar, nettopp fordi dei kan vere meir nøytrale når det dreier seg om ein nasjonal tragedie, og fordi dei kanskje har sett slik før.

Han der burde noen pratet med, tror jeg ja.

Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 10:49   #30
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var egentlig veldig interessant, ja. Her snakker vi en ekte ekspert.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.