|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Textrovert
|
Sv: Eksponering av abb i media versus sykdomJeg tror du bør ta deg tid til å lese hele artikkelen, Serafin. Det er så absolutt verdt det.
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Eksponering av abb i media versus sykdomJeg har lest, og jeg tror jeg har vrangbriller på i dag.
|
|
|
|
#23 |
|
Live and let live
|
Sv: Eksponering av abb i media versus sykdom
Jeg tror det er viktig, nettopp av den grunn du skriver. For det er jo det folk sitter igjen med nå.
|
|
|
#24 |
|
|
Jeg synes det blir for dumt om man skal la være å gi Breivik en diagnose i frykt for at andre med samme diagnose skal assosieres med ham. Om han har en diagnose, må han jo få hjelp han som alle andre. Jeg har ikke lest artikkelen altså, men ser flere med ulike diagnoser reagerer på samme måte som deg, og det synes jeg er litt trist.
|
|
|
|
#25 |
|
|
Litt av grunnen til at jeg reagerer her er at i en periode nå har media vært veldig kjappe til å sette en autisme diagnose på gud og hvermann og oldemora til naboen føler jeg.
|
|
|
|
#26 |
|
Skal rømme
|
Sv: Eksponering av abb i media versus sykdomDet er jo det samme med paranoid schizofrene da. Veldig få av dem er massemordere også. Og som det står i artikkelen så er det utypisk at mennesker med aspergers er voldelige.
|
|
|
#27 |
|
Leser
|
Jeg tror at det kommer helt an på hvordan man ser på verden. Jeg leste nylig en artikkel om at folk på 1700 tallet drepte barn, i den hensikt å selv bli drept (etter å ha blitt torturert), for å dø uten å begå selvmord. Dette fordi selvmordere havnet rett i helvete.
|
|
|
#28 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Eksponering av abb i media versus sykdomDenne var interessant i denne samanhengen:
|
|
|
#29 |
|
Passiv
|
Han der burde noen pratet med, tror jeg ja. |
|
![]() |
|