|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#141 |
trøtt
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Jeg har montert trampoline, raket en halv plen, hatt mosefjerner på denne halve plenen, kuttet ned fire nyperosebusker og prøvd å grave opp røttene.
![]() |
#142 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Vi har mose over alt, men gidder ikke gjøre noe med det. Det ser grønt ut, er mykt og gå på, og det kommer igjen uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Vi sliter generelt med plenen vår, så vi tar alt som er mykt og ser grønt ut enn så lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 201210 av de 20% som ikke var mose, var løvetann og groblad. Jeg sprayet halve tomta med ugressdreper og luket den resterende manuelt. Ser ut som begge deler virket - og at jeg slipper å luke så mye i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Jeg har begynt å grave meg et bed!
![]() |
#147 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Jeg har endevendt et bed som var igjengrodd av gress. Nå blir det jordbær! |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012I morgen skal jeg sage ned de to tujaene vi har i hagen. I det nye nabolaget vårt er det tujaer så langt øyet rekker, og jeg har satt meg fore å ha tujafrihage. Skulle tro at folk ikke kom på at det fantes noe annet å lage hekk av. *tujalei* Ellers har jeg plantet to peoner, to stokkroser og en rosa anemoneplante og satser på frostfrie netter fra nå av. Tror jeg må reise til plantasjen i kveld og handle frø til kjøkkenhagen og se om de har magnolia og hurdalsrose.
![]() |
#149 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Og så har jeg plantet syriner. Gammeldagse, dyp blålilla med masse duft, som jeg ikke husker navnet på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Jeg har sådd jordbær inne, men de kan sås ute fra mai. Å plante ferdige planter kan vel også gå fra mai, hensyntatt lokal frostfare, vil jeg tro?
![]() |
#151 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Fin tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Begynt å plukke snegler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012
![]() |
#155 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Har raket/rivd oss til bunns i plena i dag. Den trengs og såes på nytt, siden den sannsynligvis ikke har fått stell på 4 år. Siden det er meldt frostnetter fremover, tror jeg at jeg drøyer med blomster til nærmere 17.mai.
![]() |
#156 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Vi har holdt på voldsomt i hagen i dag:
![]() |
![]() |
#157 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Fikk opp paviljongen i går, samt ryddet garasjen og lagt leca og jord i noen hengeampler. Trodde jeg hadde frø til Lobelia, men det var tomt så jeg må ut og handle. Inne spirer agurk og gresskar, samt krydderurter.
![]() |
#158 |
Retromum
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Vi har klippet plenen i dag for første gang i år.
![]() |
#159 |
Einsam
|
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Jeg vil ha tips til en busk/plante som blir ca halvannen meter høy. skal stå på hjørnet av terassen, slik at de dekker litt innsyn når vi sitter der ute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: [Hage] Hagearbeidstråden vår/sommer 2012Hva med barlind?
![]() |
|
|