Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Grunnlovsendring?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-12, 22:47   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grunnlovsendring?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Vi vet hvem som står bak denne siden, det er ikke hemmelig.

Å ja, jeg fant det ikke - my bad (ut over at den er partipolitisk uavhengig og privat). Hvem står bak?

Gammel 01-05-12, 22:51   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Å ja, jeg fant det ikke - my bad (ut over at den er partipolitisk uavhengig og privat). Hvem står bak?

(jeg lurer på om annemede siktet til denne nettsiden, altså fp?)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 22:52   #3
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Nei, ikkje tingnett sida, men FP, eg rekna med at det var det mrs tingnett peikte på.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:10   #4
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Fant litt informasjon her. Kort oppsummert: endring av grunnlov slik at staten ikke lengere skal drive religiøs virksomhet. I stede skal den understøtte Den norske kirke som folkekirke, og andre tros- og livssynssamfunn på lik linje.

http://www.kirken.no/?event=downloadFile&FamID=278919

Er ikke akkurat noe skummelt jeg kjenner for å protestere mot. Jeg synes vel heller at det er skummelt at noen finner dette skummelt.

Sist redigert av Libra : 01-05-12 kl 23:20.
Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:25   #5
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Fant litt informasjon her. Kort oppsummert: endring av grunnlov slik at staten ikke lengere skal drive religiøs virksomhet. I stede skal den understøtte Den norske kirke som folkekirke, og andre tros- og livssynssamfunn på lik linje.

http://www.kirken.no/?event=downloadFile&FamID=278919

Er ikke akkurat noe skummelt jeg kjenner for å protestere mot. Jeg synes vel heller at det er skummelt at noen finner dette skummelt.

Her står det mer om arbeid med å oppdatere grunnloven.
http://www.aftenposten.no/meninger/F...l#.T6BO96NhiSM

Ja, den siste saken fann eg ei tid etter at eg hadde skrive HI. Oppklarande!

Eg synest også det er skummelt med så negative reaksjonar mot auka likestilling av religionar. Det skulle bare mangle!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 23:34   #6
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har eg skumlese kirken.no-artikkelen. Informativt!

Kan ikkje du/de(?) som er så sterkt imot dette forslaget forklare korfor? Det kjem ikkje fram, verken av innlegga eller av nettsida.

Gammel 01-05-12, 23:53   #7
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Ja, den siste saken fann eg ei tid etter at eg hadde skrive HI. Oppklarande!

Eg synest også det er skummelt med så negative reaksjonar mot auka likestilling av religionar. Det skulle bare mangle!

Så etterpå at du allerede hadde lagt ut den andre linken. Artikkelen fra kirken.no var en grei gjennomgang av saken. Den viste jo også til en del uavklarte spørsmål som i bunn og grunn er ganske viktige.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:05   #8
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Så etterpå at du allerede hadde lagt ut den andre linken. Artikkelen fra kirken.no var en grei gjennomgang av saken. Den viste jo også til en del uavklarte spørsmål som i bunn og grunn er ganske viktige.

Eg hugsa ikkje om eg hadde lagt an ut, eller bare lese han. Det var lite respons på innlegget først, så eg har ikkje lenka til alt eg har eg har lese.

Eg syntest og kirken.no-saken verka grundig og god (og med forfattar!), så eg skal finlese litt grundigare ein dag eg har roa over meg.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.