|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har tro på forbedring
|
17.-maiklær for 7-åringenHva ikler man ett stykk 7-årig gutt til 17.mai? Jeg tenker at han er for stor til festdrakt, kanskje? går man for "tøft og mulig å bruke senere" eller går man for "Pent"?
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: 17.maiklær for 7-åringenHva vil han ha da? Mine hadde festdrakt da de var 7. Åtteåringen ønsker seg festdrakt i år også, jeg er litt i tvil om jeg vil bruke penger på det. Dress synes jeg er veldig stivt på små gutter, søtt hvis de skal være brudesvenner, ellers ikke. Men skjorte, bukse og vest er jo fint. Gutter trenger jo også pentøy resten av året, jeg synes det er greit at det er pent, men likevel ikke for stivt til bursdagsbruk.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: 17.maiklær for 7-åringenMin sjuåring kommer til å ha på seg inngåtte joggesko, pen skjorte, vest og mørke bukser (eller korpsuniform om den kommer i tide). Omtrent det samme som på julaften og andre pyntedager, minus joggeskoene.
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: 17.maiklær for 7-åringenMin blir 7 år til høsten, og skal ha festdrakt og mariuskofte. Jeg synes han er fin i det, så da har jeg i grunn tenkt å kle ham i det til han protesterer selv.
|
|
|
|
#6 |
|
maler
|
Sv: 17.maiklær for 7-åringen
Takk. Jeg kom plutselig på at jeg ikke kommer til å bruke penger på festdrakt til åtteåringen.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17.maiklær for 7-åringenGutten min bruker varianter av penbukse/cordfløyelsbukse og pen genser/skjorte på 17.mai. Ikke veldig pent, men penere enn skoleklærne. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: 17.maiklær for 7-åringenjeg kan jo selvfølelig HØRE med 7-åringen selv. Han er veldig opptatt av at ting skal være TØFT og rockete for tiden, men hvem vet?
|
|
|
#11 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17.maiklær for 7-åringenPropellen vil ikke ha på festdrakt/bunad i år.
|
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Det hadde ikke vært aktuelt for meg, heller. Det trenger jo ikke være festdrakt eller dress, men jeg synes definitivt antrekket skal være penere enn noe han hadde gått med på vanlige dager.
|
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: 17.maiklær for 7-åringenJeg ender alltid med å foreslå zara i slike tråder, de har endel pene klær til gutter som ikke er "rocka" i stilen. Ellers her i byen, de har endel pent på XY og lille martine som hverken er dongeri, festdrakt eller dress.
|
|
|
#14 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: 17.maiklær for 7-åringenPompen har fått ny festdrakt i år. Han har aldri hatt noe annet på 17.mai, og føler seg veldig fin i det. Han liker også å være tøff, men han liker veldig godt å pynte seg med festdrakten også. Da er han skikkelig pyntet sier han. Og det er han jo. Med sølje og det hele. Jeg vet ikke helt når jeg synes de blir for store for det? Blir guttene noen gang det? Og hvorfor er det isåfall forskjell på gutter og jenter på det punktet? Jentene kan jo bruke festdrakt helt til de evt får bunad til konfirmasjonen. Så hvorfor gjelder ikke det samme guttene? Eller gjør det det?
|
|
|
#15 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Det er helt uaktuelt å la pompen gå i olabukse på 17.mai. Til nød greit med en skjorte til bursdag, men helst ikke da heller.
|
|
|
#16 |
|
Har tro på forbedring
|
Det er bukse som er utfordriniga ja. Til bursdager får han gå i pene jeans og skjorte, men ikke til jul og 17.mai, tenker jeg.
|
|
|
#17 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17.maiklær for 7-åringenJonas nektet i fjor å bruke festdrakt, så da kjøpte jeg rød bukse, skjorte med litt rødt i og en tynn hvit genser til å ha under skjorten. Converselignene sko på bena. Han var så fin så. Og tøyet brukte han mye i etterkant også.
Storebror -93 og Jonas -02 Sist redigert av Kula : 02-05-12 kl 12:06. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: 17.maiklær for 7-åringenNiåringen vår skal ha "pene hverdagsklær", tenker jeg, det er det vi pleier å gå for. Skjorte, en relativt ny bukse av typen han godt kan bruke på skolen også, hele og rene joggesko, og ny vårjakke (som han uansett må ha snart og gjerne kan bruke for første gang 17. mai). Jeg skal høre med ham om han er interessert i en ny skjorte-/vest-/evt. slips-kombinasjon, men hvis ikke, blir det en av de smått fargerike skjortene vi kjøpte på M&S i London.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: 17.maiklær for 7-åringenPosøren skal gå i 17.maitog i Oslo i år, og har selv valgt finklær. Rød bukse (Lindex), hvit skjorte, rødt slips og blå blazer (fra Fretex). |
|
|
|
![]() |
|
|