Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelm i sykkelvogn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 21:05   #21
saxpia
Aktiv

saxpia sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
saxpia er litt kul
Standard

Sv: Hjelm i sykkelvogn

Vi har ikke sykkelvogn, men hadde vi hatt det, så hadde ungene hatt hjelm på.

Gammel 02-05-12, 13:01   #22
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Tar opp igjen denne gamle tråden jeg...

Vi har kjøpt sykkelvogn, og hjelm, for det skulle vi jo selvfølgelig bruke... Nå har vi hatt 2 turer med sykkelvognen og det er det samme resultatet begge ganger, hjelmen går borti "veggen" bak, slik at han enten sitter litt foroverbøyd med hodet, eller at hjelmen sklir ned i panna. Uansett situajson, så er resultatet at han ikke sitter veldig godt!

På søndag valgte vi å ta av hjelmen og junior storkoste seg, men jeg føler ikke at det er noe godt alternativ, selv om det er både veltebøyler på vogna og hanm sitter stroppet fast i 5 punkts sele...

Hvordan løser dere andre sykkelvognbrukere dette?

Gammel 02-05-12, 13:13   #23
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I vår sykkelvogn (Croozer) er det flyttbare nakkestøtter. Vi tok bort disse for at det skulle bli bedre plass til hjelmen. Husker hun satt mer fremoverbøyd i fjor da hun var to enn nå. Men har ikke opplevd at hjelmen glir ned.

Gammel 02-05-12, 18:16   #24
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Vi hadde det samme problemet, men fikk ikke løst den på noen måte igrunnen....fortsatte å ha på hjelm og så blir det bedre når de vokser litt. Valgte helt rund hjelm, så det ble litt bedre forresten.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 19:23   #25
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enda godt at denne tråden kom opp igjen! Tenk, det er nesten 2 år siden jeg feil-linket i innlegg #5 (Og FOR en feil-linking! klassiker!)

2 år i lykkelig uvidenhet om feiltrinnet!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 19:27   #26
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ungene bruker hjelm i sykkelvogn, ja. Jeg er dog ikke sikker på om den hadde virket hvis noe hadde skjedd da Lillebror var ganske liten, jeg syntes det var vanskelig å få den til å sitte ordentlig på hodet hans.

Gammel 02-05-12, 20:11   #27
Stjerneskuddet
Erfaren

Stjerneskuddet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Enda godt at denne tråden kom opp igjen! Tenk, det er nesten 2 år siden jeg feil-linket i innlegg #5 (Og FOR en feil-linking! klassiker!)

Nå måtte jeg sjekke ut linken da, men ble ikke klokere, for der kom jeg ikke inn

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 20:13   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde sykkelvogn til Lillemann en periode, og han hadde alltid hjelm på, noe jeg var glad for den dagen et eller annet skjedde, så både sykkelen og -vogna veltet, med ungen inni.

Gammel 02-05-12, 20:21   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg leste langt i den tråden før jeg til slutt innså at du hadde linket feil.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 14:00   #30
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, selvsagt.

Eldste sitter litt fremoverbøyd nå (6 år), men klager ikke. Jeg vurderer allikevel å gå til innkjøp av en hjelm som ikke bygger så mye foran og bak, til akkurat den bruken.

Gammel 03-05-12, 14:20   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri brukt det - det har aldri falt meg inn. Jeg klarer faktisk ikke å se for meg hvordan man skal klare å tryne med hodet først fra en sykkelvogn?

Påkjørsel er noe annet, men da bør man jo bruke hjelm når man går på tur også?

Gammel 03-05-12, 14:22   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg klarer faktisk ikke å se for meg hvordan man skal klare å tryne med hodet først fra en sykkelvogn?

Når sykkelvogner først får overbalanse og velter, velter de brått og skummelt. :btdt:

Det skal nok mye til, men du verden hvor jeg var glad Lillemann (og jeg) hadde hjelm på da både han, sykkeltrilla, sykkelen og jeg gikk i grøfta så det sang.

Gammel 03-05-12, 15:19   #33
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi har aldri brukt det - det har aldri falt meg inn. Jeg klarer faktisk ikke å se for meg hvordan man skal klare å tryne med hodet først fra en sykkelvogn?

Det er vel hovedsaklig i forhold til velting.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 15:41   #34
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Ok om man sykler i trafikken.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 16:30   #35
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er vel hovedsaklig i forhold til velting.

Jepp. Har alltid brukt hjelm på mine i sykkelvogn, nettopp med tanken på hodet mot asfalt eller ramme ved velting.

Gammel 03-05-12, 20:13   #36
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de er jo så innmari brede. Jeg klarer ikke å velte den om jeg prøver en gang? (vi bruker den jo ikke til "transport", da, ba familieturer der mellomjentas sykkelferdigheter styrer farten.

Jaja, like godt at han har lært seg å sykle selv, kanskje.

Gammel 03-05-12, 20:49   #37
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke om du sykler uti en grøft engang? Jeg tror fint jeg kan velte min med en tverrvending i nedoverbakke i god fart.

Gammel 03-05-12, 20:57   #38
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sett en sykkelvogn velte ned en skråning, tror det var fint den ungen hadde hjelm på, ja.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 21:00   #39
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har hjelm på i vogna, ja.

Gammel 03-05-12, 21:18   #40
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ikke om du sykler uti en grøft engang? Jeg tror fint jeg kan velte min med en tverrvending i nedoverbakke i god fart.

Vi hverken tverrvender, sykler i god fart, eller ferdes noe særlig i bakker.

Men dere har kanskje rett, altså. Jeg har bare ikke hatt fantasi til å se det for meg.

Men dette er noe som medfører skader på unger, altså, sånn i statistikken?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.