Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Galskap med 28L sekk til 7-åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-12, 13:50   #21
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Galskap med 28L sekk til 7-åring?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Ingen i andre klasse som bruker sekken etter hva jeg ser. Og sånn jeg har oppfattet det så er det for 1.klasse nettopp for å skille 1.klasse fra resten.
Sekken blir ikke kastet.

De som lager og sponser sekkene ønsker at de skal bruker i mer enn ett år, både fordi det er gode sekker og pga trafikksikkerheten. I tillegg kommer selvfølgelig miljøaspektet inn, at det er meningsløst å bytte en fullt brukbar sekk allerede etter ett år.

Jeg insisterer ikke på at dere skal bruke den lengre altså, jeg ønsker bare å få fram at dette ikke er sekker som kun er tiltenkt barna så lenge de går i første klasse.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 13:52   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

ElinM: Nå er vel disse orange sekkene kanskje ikke helt passe til alle barn uansett? Star sin gutt er lang, så kan godt hende at en større sekk uansett vil sitte bedre på hans rygg? Jeg ville heller ikke brukt sekken i 2. men kjøpt ny, særlig når "alle" andre gjør det. Man er godt synlig med refleksvest også.

Gammel 04-05-12, 13:55   #23
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri helt forstått det der med utdelte skolesekker. Her gjøres det ikke, og det er jo i strid med anbefalingen om å prøve forskjellige sekker og kjøpe en som passer til barnet. De er jo lite trolig at én sekk passer til alle førsteklassingene? Og her går så og si alle til skolen, fra starten av, og de bruker refleksvest.

Gammel 04-05-12, 14:09   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Niobe: Min og din kunne neppe hatt samme sekk.

Går også an å bruke regntrekket over sekken for å gjøre den mer synlig, gjorde det mye i vinter da det var mørkt.

Gammel 04-05-12, 14:19   #25
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Niobe: Min og din kunne neppe hatt samme sekk.

Går også an å bruke regntrekket over sekken for å gjøre den mer synlig, gjorde det mye i vinter da det var mørkt.

Gammel 04-05-12, 14:28   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi var på jakt i fjor etter ny sekk til Knotten som da skulle begynne i 2. Han er ikke store karen (men drepte førsteklassesekken med en skolemelk som lå nedi der og koste seg over sommeren), og vi prøvde flere sekker. Vi endte faktisk med en Norheim sekk (G-sport), den satt mye bedre på hans rygg enn Bergans sine gjorde.
Det er alltid lurt å prøve flere typer når det gjelder sekker, det er forskjellig størrelse både i lengde og bredde og whatnot.

Gammel 04-05-12, 14:30   #27
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi har heller ikke utdelt sekker og regntrekket/reflekstrekket brukes flittig i den mørke tiden. Nå har Størsten snart brukt sin to år og jeg har egentlig ikke tenkt tanken at jeg bør kjøpe ny til han, må jeg det altså, hm får se hvordan den sitter på ryggen hans etter ferien.

Jeg ville forøvrig valgt sekk etter hvordan passformen er (gjerne med noen bøker oppi) og ikke tenkt så mye på hvor mange liter den rommer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.