|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Og i så fall, mye, tror dere?
|
|
|
#2 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?De fleste fiskekakene man får kjøpt er det egg i ja, og nok til at mannen min som har moderat eggeallergi ikke kan spise dem.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Takk for svar. Vi noterer og kartlegger videre.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Sjokoladekaken var det helt sikkert egg i. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Dette er et nytt produkt, tror jeg? De stod i hvert fall og delte ut smaksprøver i butikken, så vi plukket med oss en pakke. Men jeg tenkte ikke på å sjekke innholdsfortegnelsen. Dumma. :Panneklask:
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 06-05-12 kl 22:30. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?
Veldig rart at det ikke står noe på pakken eller prislappen, for det er veldig strengt hos oss. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Jo, det stod helt sikkert på innholdsfortegnelsen, men jeg sjekket den ikke.
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Men har du klart å kvitte deg totalt med den, kaste, gå ut med søpla, og den ble hentet i kveld?
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Hehe, nei fiskekakene var på fredag. Så da kunne jeg nok funnet pakken, langt nedi søpla.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Vår erfaring er at de fleste fiskekakene som selges her ikke har egg, men at noen få merker har. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Hun fikk altså vondt i dag, en mer "begrenset til bare magen og ikke halsbrann" (halsbrann er det vi tror hun har fått av rent egg), etter sjokoladekaken. Og da tenkte jeg tilbake og husket at hun jo fikk akkurat samme vondt på fredag, da av "uforklarlige årsaker". Og prøvde å rekke tilbake alt hun spiste da, og det eneste aktuelle jeg kunne komme på var fiskekakene vi hadde til middag torsdag, og som hun fikk i matpakken fredag.
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Nei, det er jeg ganske sikker på at hun ikke er. Null symptomer i den retning. Hun er egentlig uvanlig pigg for tiden, bortsett fra disse anfallene, og jeg lurer jo på om det kan være fordi hun ikke spiser noe særlig egg for tiden (siden vi driver og tester ut dette her).
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Vi driver også og tester ut. Og det er lett å glemme seg av og til altså.
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Jeg trodde at det bare er rent egg hun reagerer på, men kanskje ikke, da.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Var det disse Polyanna? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Men vi er i forsøksfasen. Skal få bestilt legetime og få det sjekket ordentlig.
|
|
|
#18 |
|
|
Det kan være utrolig stor forskjell på reaksjon avhengig av varmebehandling. De fleste eggallergikere vil reagere på rent kokt eller stekt egg selv om det er varmebehandlet, men mat med rå egg trenger man mye mindre av før det blir reaksjon. I fiskekakene jeg linket til er det brukt eggehvite og det betyr vel at det er snakk om egg som bindemiddel. Da kan det kanskje være snakk om litt mengder. Det er jo hviten de fleste reagerer på. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ferdigkjøpte fiskekaker med ost og bacon - inneholder de egg?Jeg vet ikke om det var det merket, men produktet ligner. Takk for link!
|
|
|
#20 |
|
|
Risikoen ved rå egg ligger i kaker stort sett. Mange kakekremer har rå egg som ingrediens. Eggehvitepulver er også verre enn kokt egg. |
|
|
|
![]() |
|
|