|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() 17. mai - hva slags planer har dere?Det nærmer seg 17. mai, og for første gang har jeg skolebarn som skal gå i tog.
![]() |
#2 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Vi har i grunnen hatt ytterst få tradisjoner utenom grilling. Jeg tenker at 17. mai tidsnok blir en ganske stressende dag straks man har skolebarn som skal gå i tog o.l., så vi har så langt bare nytt å sove lenge og ta det med ro. I år blir første gang på 12 år at vi faktisk skal ut og se på tog. Det blir selvsagt pølse og is og muligens en tur til skolen vi sokner til for å se hva som skjer der. Senere får vi besøk og så skal det grilles. Har ikke bestemt hva som skal grilles, men desserten blir kransekake og marsipankake
![]() |
#3 |
bits and pieces
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Jeg skulle visst helst ha delt meg i flere deler på 17.mai i år.
![]() |
![]() |
#4 |
Er frisk!
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Barnetog, is etterpå, leker, premie, hjem.
![]() |
#5 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?
I fjor fikk ikke barna mine is, stakkars, det var jo da det var en eller annen bankstreik, og kafeen på idrettshallen tar jo ikke kort, og vi glemte liksom å gå innom kiosken og kjøpe på vei hjem.
![]() |
#6 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Jeg er nestleder i FAU ved turbos skole og sitter i 17 mai komiteeeeeen. Så må vel bruke hele måningen og formidagen på å organisere ting. Så håper turbo klarer seg selv i toget
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Vi må tidlig opp for å rekke barnetoget, så her blir det ingen champagnefrokost |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Første år uten togtvang. Så den eneste tradisjonen vi opprettholder er pavolova med massevis av bær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Vi har først et stort tog i byen kl. 10 som skoleungene skal gå i, så rekker vi en tur hjemmom etterpå til mat hvor de i familien som vil komme kommer til oss til gjerne pølser og kake/dessert. Så er det lokalt arrangement med tog for skolebarn og barnehagebarn kl. 14. Og etterpå er det leker og sånt på skolen. Når dette er ferdig i 17-tiden pleier vi å bare flate ut hjemme resten av dagen uten noen planer eller besøk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Sjette året med skolebarn. det blir tog med skolen og aktiviteter på skolen etterpå. Denne gangen har vi kun fått oppgaver for minstemann, så det er litt deilig. (det har vært litt lobbyvirksomhet fra min side før listen ble laget.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Til vanlig går vi i tog med barnehagen før vi drar til svigerfar å ermed på leker på nærskolen der, så videre på tivoli å så drar vi til svigers på mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?Vi har ingen faste tradisjoner. Gjør som regel det som faller oss inn der og da. Men ingen 17.mai uten tog.
![]() |
#14 |
Vaklende
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Skolens arrangement er obligatorisk, de små elsker det. Etter frokost, tog, skolearrangement og nytt tog pleier vi samles hjemme og skifte, spise frokostrester og slappe av. Noen ganger med gjester. I år blir det enklest mulig på grunn av glutting I pinsen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?
Ja, vi må nok på arrangementet på skolen i år. Barna er opptatt av om det er like bra som på Sørlandet der vi har vært de siste to årene. Vi får se, gøy blir det uansett.
![]() |
#16 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Frokost med venner. Deretter toging, pølsing og ising. På ettermiddagen ramlar vi inn døra heime, spenner av vonde sko og tar det heilt med ro. Middag er noko enkelt og raskt.
![]() |
#17 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?I år 'driter' vi i alt, og drar på heisatur over grensen og handler og koser oss. Ingen vil gå i tog, ei heller styre med finklær. Så da bruker vi fridagen på noe annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Flaggheising og korpsfrokost kl 08, deretter videre for å marsjere med alle skolebarna. Videre til skolen for leker, is, pølser og brus. Hjem til oss for kaffe og kake. I år har vi bestilt bord på restaurant med storfamilien. Tidligere har vi hatt selskap med naboene hvor vi har servert rømmegrøt og spekemat. Sistnevnte kjenner jeg blir litt tøft mht korpsfrøknas aktivitet denne dagen og jeg skal følge henne. På kvelden ligger vi på sofaen og ser Flåklypa.
![]() |
#19 |
Kakemonster
|
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?I år er vi ville og gale, og drar med oss treåringen til byen for å se barnetoget og vinke til kongen. Kollektivtrafikken er sprengt på 17. mai, så jeg tenkte å droppe vogna... Satser på at vi kommer oss hjem fulltallige..
![]() |
#20 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?Vi skal først ned til byen for å delta og se barnetoget. For første gang skal jeg ikke være tilskuer, men være med i toget. *foreldrekontakt*
![]() |
|
|