Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai - hva slags planer har dere?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-12, 23:38   #1
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai - hva slags planer har dere?

Vi har i grunnen hatt ytterst få tradisjoner utenom grilling. Jeg tenker at 17. mai tidsnok blir en ganske stressende dag straks man har skolebarn som skal gå i tog o.l., så vi har så langt bare nytt å sove lenge og ta det med ro. I år blir første gang på 12 år at vi faktisk skal ut og se på tog. Det blir selvsagt pølse og is og muligens en tur til skolen vi sokner til for å se hva som skjer der. Senere får vi besøk og så skal det grilles. Har ikke bestemt hva som skal grilles, men desserten blir kransekake og marsipankake

Gammel 07-05-12, 09:45   #2
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skulle visst helst ha delt meg i flere deler på 17.mai i år.
Først er det barnehagetog, så skoletog. Litt usikker på om jeg må gå i skoletoget sammen med eldste eller om han vil gå selv. Vi andre ser da selvsagt på.
Og så skulle jeg vært innom skolen med kake samtidig som barnehagetoget starter.
Barnehagen har opplegg kl.13, skolen har også opplegg etterpå, men usikker på når. Etter at alt det er ferdig så tror jeg jaggu meg vi også er helt ferdig.

Gammel 07-05-12, 17:41   #3
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Barnetog, is etterpå, leker, premie, hjem.

Deretter grilling med en nabofamilie, annethvert år hos dem og oss. Pølser grilles til barna og noe annet til oss voksne, vi har bakte poteter eller ris eller båtpoteter til og grønn salat. Så er det kaker, som regel to forskjellige typer.

Altså blir søtsakene en is og et par kakestykker. Ikke noen utagerende festing akkurat! Men ungene storkoser seg enn så lenge.

Gammel 07-05-12, 17:53   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Barnetog, is etterpå, leker, premie, hjem.

Deretter grilling med en nabofamilie, annethvert år hos dem og oss. Pølser grilles til barna og noe annet til oss voksne, vi har bakte poteter eller ris eller båtpoteter til og grønn salat. Så er det kaker, som regel to forskjellige typer.

Altså blir søtsakene en is og et par kakestykker. Ikke noen utagerende festing akkurat! Men ungene storkoser seg enn så lenge.

I fjor fikk ikke barna mine is, stakkars, det var jo da det var en eller annen bankstreik, og kafeen på idrettshallen tar jo ikke kort, og vi glemte liksom å gå innom kiosken og kjøpe på vei hjem.

Gammel 08-05-12, 22:09   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er nestleder i FAU ved turbos skole og sitter i 17 mai komiteeeeeen. Så må vel bruke hele måningen og formidagen på å organisere ting. Så håper turbo klarer seg selv i toget og mann går vel ilag med snoopy og barnehagen(som og går i det toget)
etter toget bruker vi å spise på kafe på skolen ilag med forledrene mine før turen går til manns farmor og farfar. Så har vi brukt å spise middag på resturant ilag med svigermor .
Å grille her på 17 mai står jeg over

Bruker å snø og være drittvær på 17 mai

Hele 17 mai er bare stress, kke noe koselig. Stresse av gåre for å rekke oppstilling av tog som har vært kl 10 et par år. Ikke tid til frokost eller noe kos, for at å kle på 4 stykkeratså de kler på seg selv men snoopy må ha hjelp tar tid så er hver sin tur på bade.
er misunnelig på et av våre vennepar som for ter Tyrkia i dag og kommer hjem etter 17 mai
Jeg gleder meg til 18 mai for da skal jeg slappe av

Gammel 08-05-12, 22:19   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17. mai - hva slags planer har dere?

Vi må tidlig opp for å rekke barnetoget, så her blir det ingen champagnefrokost

I år skal jeg gå i toget sammen med klassen til LilleVenn. Her går ikke lærerne, så noen foreldre må stille.

Etterpå blir det vel opp til skolen for leker osv, så muligens brunch hos min mor. Deretter skal LilleVenn sannsynligvis gå i folketoget med fotballen. På kvelden blir det muligens grilling eller noe, men ingenting er planlagt enda.

Slik det ser ut nå blir vi bortreist nå i helgen, kommer hjem søndag kveld og så må jeg reise på jobbreise mandag morgen, med hjemkomst midnatt onsdag...Regner med at jeg er rimelig utslitt på kvelden 17.mai...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.